Prestižní deník Wall Street Journal přinesl informaci o tom, že obvinění Toyoty z nebezpečnosti aut se zasekávajícím se plynem mohlo být velmi unáhlené.
Problémy se s Toyotou táhnou už delší dobu. Při monstrózní svolávací akci musela překontrolovat a vyměnit miliony plynových pedálů ve svých vozech. Za určitých velmi specifických okolností se údajně mohly zaseknout.
Podle předběžných výsledků vyšetřovací komise pracující pro americkou vládu, která měla celou kauzu objasnit, se zdá, že z Toyoty alespoň část viny spadne. Komise se dostala k řadě havarovaných vozů u kterých bylo podezření na zaseknutý pedál plynu. Výsledky jsou jasné, při analýze dat z palubních přístrojů se ukázalo, že ve většině havarovaných vozů byl těsně před havárií plyn na podlaze, zato brzdy se řidič ani nedotkl.
Data se dají vyčíst z vozů, u kterých bylo zachováno napájení z akumulátoru, tedy nebylo odstřiženo hasiči ani zdemolováno při nehodě.
Předběžné výsledky komise, která bude ale vyšetřovat i nadále, tedy ukazují na to, že značná část řidičů si v krizové situaci jednoduše popletla pedály. Místo brzdy držela plyn.
Zpráva přirozeně nevylučuje možnost, že se v některých vozech opravdu zasekl plyn. Navíc aféře s plynem přecházela jiná, o něco menší aféra s nevhodně navrženými koberečky, které mohly díky nedostatečnému uchycení posunout a při troše smůly zablokovat plyn na podlaze. Tento problém nepopírá ani samotná Toyota.
Ať je pravda jakákoliv, na řidiče tak jako tak padá část viny. Nikomu se totiž zatím nepodařilo napadnout to, že moderní auta jsou konstruována tak, aby při současném sešlápnutí brzdy i plynu preferovaly brzdu a u motoru omezily přívod paliva. I kdyby tento systém selhal, brzda by i tak měla mít dost síly na to, aby plný plyn "přebrzdila" a auto přinejmenším zásadně zpomalila. Fungovalo taktéž řazení, nebyl tak problém zařadit neutrál i na automatu. I za jízdy je navíc v nouzové situaci možné vypnout motor. Buď klíčkem nebo dlouhým stiskem startovacího tlačítka.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?