Prestižní deník Wall Street Journal přinesl informaci o tom, že obvinění Toyoty z nebezpečnosti aut se zasekávajícím se plynem mohlo být velmi unáhlené.
Problémy se s Toyotou táhnou už delší dobu. Při monstrózní svolávací akci musela překontrolovat a vyměnit miliony plynových pedálů ve svých vozech. Za určitých velmi specifických okolností se údajně mohly zaseknout.
Podle předběžných výsledků vyšetřovací komise pracující pro americkou vládu, která měla celou kauzu objasnit, se zdá, že z Toyoty alespoň část viny spadne. Komise se dostala k řadě havarovaných vozů u kterých bylo podezření na zaseknutý pedál plynu. Výsledky jsou jasné, při analýze dat z palubních přístrojů se ukázalo, že ve většině havarovaných vozů byl těsně před havárií plyn na podlaze, zato brzdy se řidič ani nedotkl.
Data se dají vyčíst z vozů, u kterých bylo zachováno napájení z akumulátoru, tedy nebylo odstřiženo hasiči ani zdemolováno při nehodě.
Předběžné výsledky komise, která bude ale vyšetřovat i nadále, tedy ukazují na to, že značná část řidičů si v krizové situaci jednoduše popletla pedály. Místo brzdy držela plyn.
Zpráva přirozeně nevylučuje možnost, že se v některých vozech opravdu zasekl plyn. Navíc aféře s plynem přecházela jiná, o něco menší aféra s nevhodně navrženými koberečky, které mohly díky nedostatečnému uchycení posunout a při troše smůly zablokovat plyn na podlaze. Tento problém nepopírá ani samotná Toyota.
Ať je pravda jakákoliv, na řidiče tak jako tak padá část viny. Nikomu se totiž zatím nepodařilo napadnout to, že moderní auta jsou konstruována tak, aby při současném sešlápnutí brzdy i plynu preferovaly brzdu a u motoru omezily přívod paliva. I kdyby tento systém selhal, brzda by i tak měla mít dost síly na to, aby plný plyn "přebrzdila" a auto přinejmenším zásadně zpomalila. Fungovalo taktéž řazení, nebyl tak problém zařadit neutrál i na automatu. I za jízdy je navíc v nouzové situaci možné vypnout motor. Buď klíčkem nebo dlouhým stiskem startovacího tlačítka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.