Krize je proces očistný, občas je té očisty ale až příliš. Pohřbení skvostného Dodge Viper si mohli přát snad jen ti nejzapřísáhlejší zelení.
Dodge svůj Viper začal vyrábět roku devatenáctistého devadesátého druhého. Automobiloví znalci jeho tvar znali již tři roky dopředu, v roce 1989 se totiž na autosalonu v Detroitu představila skvostná studie.
Viper se proslavil nejen svým uhlazeným vzhledem, ale také výkony. Do kabrioletu měl být použit motor V10 z nákladních vozů, ten se ale ukázal být pro sporťák příliš těžký, byl proto přepracován v Lamborghini (v té době ve vlastnictví Chrysleru) do ideální hmotnosti. Výkonem 400 koní a točivým momentem 630 Nm dokázal zahanbit ledacos na silnicích.
V roce 1996 prošel Viper zásadní modernizací. Tak je někdy označovaná jako další generace, jindy zase ne, to ale nechme na jiných. Pro nás je důležité, že typický poznávací znak Viperů, výfuky na bocích vozu, zmizel. Vedle roadsteru se objevilo i kupé a oba modely zamířily do Evropy, ovšem pod značkou Chrysler Viper.
Viper si za svoji kariéru zahrál i v několika filmech a seriálech, stal se mimo jiné titulní "postavou" seriálu Viper (Zmije), akční série z druhé poloviny 90. let, kdy se fiktivní speciální jednotka snaží bojovat proti zločinu právě za pomoci velmi speciálního vozu. Podobnost s Knight Riderem čistě náhodná...
Druhá generace Viperu přišla v roce 2003. Výkon motoru byl navýšen na 500 koní, objem se taktéž lehce zvýšil a to na 8,3 litru. I tato novinka ještě stihla zásadní inovaci a to v roce 2008. Výkon se zvýšil ještě o stovku koní a objevily se i nějaké designové retuše.
Za dobu života Viperu vzniklo i mnoho speciálních sérií těchto nenasytných dravců. Poslední vyrobený kousek je ale sériový, zlaté kupé s bronzovým pruhem si koupil pár Rathuových z Texasu. Poslední vyrobený Viper jim doplní sbírku více než čtyřiceti kusů těchto skvostných vozů, na které historie jen tak nezapomene.
Sbohem.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.