Legenda končí, poslední Dodge Viper vyjel z továrny

Marek Litzman, 8. července 2010, 12:33 Google+

Krize je proces očistný, občas je té očisty ale až příliš. Pohřbení skvostného Dodge Viper si mohli přát snad jen ti nejzapřísáhlejší zelení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Viper SRT10

Viper SRT10 | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Dodge svůj Viper začal vyrábět roku devatenáctistého devadesátého druhého. Automobiloví znalci jeho tvar znali již tři roky dopředu, v roce 1989 se totiž na autosalonu v Detroitu představila skvostná studie.

Viper se proslavil nejen svým uhlazeným vzhledem, ale také výkony. Do kabrioletu měl být použit motor V10 z nákladních vozů, ten se ale ukázal být pro sporťák příliš těžký, byl proto přepracován v Lamborghini (v té době ve vlastnictví Chrysleru) do ideální hmotnosti. Výkonem 400 koní a točivým momentem 630 Nm dokázal zahanbit ledacos na silnicích.

V roce 1996 prošel Viper zásadní modernizací. Tak je někdy označovaná jako další generace, jindy zase ne, to ale nechme na jiných. Pro nás je důležité, že typický poznávací znak Viperů, výfuky na bocích vozu, zmizel. Vedle roadsteru se objevilo i kupé a oba modely zamířily do Evropy, ovšem pod značkou Chrysler Viper.

Viper si za svoji kariéru zahrál i v několika filmech a seriálech, stal se mimo jiné titulní "postavou" seriálu Viper (Zmije), akční série z druhé poloviny 90. let, kdy se fiktivní speciální jednotka snaží bojovat proti zločinu právě za pomoci velmi speciálního vozu. Podobnost s Knight Riderem čistě náhodná...

Druhá generace Viperu přišla v roce 2003. Výkon motoru byl navýšen na 500 koní, objem se taktéž lehce zvýšil a to na 8,3 litru. I tato novinka ještě stihla zásadní inovaci a to v roce 2008. Výkon se zvýšil ještě o stovku koní a objevily se i nějaké designové retuše.

Za dobu života Viperu vzniklo i mnoho speciálních sérií těchto nenasytných dravců. Poslední vyrobený kousek je ale sériový, zlaté kupé s bronzovým pruhem si koupil pár Rathuových z Texasu. Poslední vyrobený Viper jim doplní sbírku více než čtyřiceti kusů těchto skvostných vozů, na které historie jen tak nezapomene.

Sbohem.

Vytisknout

Diskuze: Legenda končí, poslední Dodge Viper vyjel z továrny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

G-classe

Mercedes-Benz G-Wagon LAPV 6.X Concept - vyzbrojený do boja

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud