Zákon, kterým se od začátku příštího roku mělo zavést elektronické mýtné, má na kahánku. Ministr dopravy Slamečka nebude pokračovat v přípravách na jeho zavedení, informuje iHNED.cz a Parlamentní Listy.
Z elektronického mýtného pro osobní automobily nejspíš sejde. Svědčí o tom rozhodnutí ministra dopravy Gustava Slamečky, že jeho úřad nebude pokračovat v přípravách na zavedení takzvaných vinět a nechá rozhodnutí na nové vládě. Podle platného zákona mělo být elektronické mýtné pro osobní vozy zavedeno od prvního ledna příštího roku.
„Nebudeme vypisovat žádný tendr na dodavatele elektronických vinětani nebudeme tuto zakázku zadávat bez uveřejnění," informoval mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Důvodem je odmítavý postoj zástupců tří politických stran, které s největší pravděpodobností sestaví příští vládu.
Zákon o elektronickém mýtném se bude rušit snadno
Až dosud zástupci ministerstva dopravy uváděli, že musejí pokračovat v přípravě na zavedení vinět, protože jim to ukládá schválený zákon. Změnu jejich postoje způsobilo nové rozložení poslanecké sněmovny a prohlášení zástupců politických stran. Z nich totiž jednoznačně vyplývá, že zákon, podle něhož měly být viněty od prvního ledna 2011 zavedeny, bude snadno zrušen.
Praktičnost vinět od počátku zpochybňovali odborníci. Za dosud platné dálniční známky zaplatil stát v minulém roce 206 milionů korun, výnosy činily 2,9 miliardy korun, takže stát vydělal 2,7 miliardy. V případě zavedení vinět se odhadovala ztráta za šest let jejich životnosti na 8,4 miliardy korun.
Rakouská společnost Kapsch si na zakázku musí počkat
Kromě vypsání tendru zvažovalo donedávna ministerstvo dopravy, že celou zakázku zadá přímo společnosti Kapsch, která provozuje český mýtný systém. Firma již celý systém zkouší a do médií unikly informace, že má už řádově stovky tisíc vinět připravené k distribuci.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?