Zákon, kterým se od začátku příštího roku mělo zavést elektronické mýtné, má na kahánku. Ministr dopravy Slamečka nebude pokračovat v přípravách na jeho zavedení, informuje iHNED.cz a Parlamentní Listy.
Z elektronického mýtného pro osobní automobily nejspíš sejde. Svědčí o tom rozhodnutí ministra dopravy Gustava Slamečky, že jeho úřad nebude pokračovat v přípravách na zavedení takzvaných vinět a nechá rozhodnutí na nové vládě. Podle platného zákona mělo být elektronické mýtné pro osobní vozy zavedeno od prvního ledna příštího roku.
„Nebudeme vypisovat žádný tendr na dodavatele elektronických vinětani nebudeme tuto zakázku zadávat bez uveřejnění," informoval mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Důvodem je odmítavý postoj zástupců tří politických stran, které s největší pravděpodobností sestaví příští vládu.
Zákon o elektronickém mýtném se bude rušit snadno
Až dosud zástupci ministerstva dopravy uváděli, že musejí pokračovat v přípravě na zavedení vinět, protože jim to ukládá schválený zákon. Změnu jejich postoje způsobilo nové rozložení poslanecké sněmovny a prohlášení zástupců politických stran. Z nich totiž jednoznačně vyplývá, že zákon, podle něhož měly být viněty od prvního ledna 2011 zavedeny, bude snadno zrušen.
Praktičnost vinět od počátku zpochybňovali odborníci. Za dosud platné dálniční známky zaplatil stát v minulém roce 206 milionů korun, výnosy činily 2,9 miliardy korun, takže stát vydělal 2,7 miliardy. V případě zavedení vinět se odhadovala ztráta za šest let jejich životnosti na 8,4 miliardy korun.
Rakouská společnost Kapsch si na zakázku musí počkat
Kromě vypsání tendru zvažovalo donedávna ministerstvo dopravy, že celou zakázku zadá přímo společnosti Kapsch, která provozuje český mýtný systém. Firma již celý systém zkouší a do médií unikly informace, že má už řádově stovky tisíc vinět připravené k distribuci.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.