Zákon, kterým se od začátku příštího roku mělo zavést elektronické mýtné, má na kahánku. Ministr dopravy Slamečka nebude pokračovat v přípravách na jeho zavedení, informuje iHNED.cz a Parlamentní Listy.
Z elektronického mýtného pro osobní automobily nejspíš sejde. Svědčí o tom rozhodnutí ministra dopravy Gustava Slamečky, že jeho úřad nebude pokračovat v přípravách na zavedení takzvaných vinět a nechá rozhodnutí na nové vládě. Podle platného zákona mělo být elektronické mýtné pro osobní vozy zavedeno od prvního ledna příštího roku.
„Nebudeme vypisovat žádný tendr na dodavatele elektronických vinětani nebudeme tuto zakázku zadávat bez uveřejnění," informoval mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Důvodem je odmítavý postoj zástupců tří politických stran, které s největší pravděpodobností sestaví příští vládu.
Zákon o elektronickém mýtném se bude rušit snadno
Až dosud zástupci ministerstva dopravy uváděli, že musejí pokračovat v přípravě na zavedení vinět, protože jim to ukládá schválený zákon. Změnu jejich postoje způsobilo nové rozložení poslanecké sněmovny a prohlášení zástupců politických stran. Z nich totiž jednoznačně vyplývá, že zákon, podle něhož měly být viněty od prvního ledna 2011 zavedeny, bude snadno zrušen.
Praktičnost vinět od počátku zpochybňovali odborníci. Za dosud platné dálniční známky zaplatil stát v minulém roce 206 milionů korun, výnosy činily 2,9 miliardy korun, takže stát vydělal 2,7 miliardy. V případě zavedení vinět se odhadovala ztráta za šest let jejich životnosti na 8,4 miliardy korun.
Rakouská společnost Kapsch si na zakázku musí počkat
Kromě vypsání tendru zvažovalo donedávna ministerstvo dopravy, že celou zakázku zadá přímo společnosti Kapsch, která provozuje český mýtný systém. Firma již celý systém zkouší a do médií unikly informace, že má už řádově stovky tisíc vinět připravené k distribuci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.