Zákon, kterým se od začátku příštího roku mělo zavést elektronické mýtné, má na kahánku. Ministr dopravy Slamečka nebude pokračovat v přípravách na jeho zavedení, informuje iHNED.cz a Parlamentní Listy.
Z elektronického mýtného pro osobní automobily nejspíš sejde. Svědčí o tom rozhodnutí ministra dopravy Gustava Slamečky, že jeho úřad nebude pokračovat v přípravách na zavedení takzvaných vinět a nechá rozhodnutí na nové vládě. Podle platného zákona mělo být elektronické mýtné pro osobní vozy zavedeno od prvního ledna příštího roku.
„Nebudeme vypisovat žádný tendr na dodavatele elektronických vinětani nebudeme tuto zakázku zadávat bez uveřejnění," informoval mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Důvodem je odmítavý postoj zástupců tří politických stran, které s největší pravděpodobností sestaví příští vládu.
Zákon o elektronickém mýtném se bude rušit snadno
Až dosud zástupci ministerstva dopravy uváděli, že musejí pokračovat v přípravě na zavedení vinět, protože jim to ukládá schválený zákon. Změnu jejich postoje způsobilo nové rozložení poslanecké sněmovny a prohlášení zástupců politických stran. Z nich totiž jednoznačně vyplývá, že zákon, podle něhož měly být viněty od prvního ledna 2011 zavedeny, bude snadno zrušen.
Praktičnost vinět od počátku zpochybňovali odborníci. Za dosud platné dálniční známky zaplatil stát v minulém roce 206 milionů korun, výnosy činily 2,9 miliardy korun, takže stát vydělal 2,7 miliardy. V případě zavedení vinět se odhadovala ztráta za šest let jejich životnosti na 8,4 miliardy korun.
Rakouská společnost Kapsch si na zakázku musí počkat
Kromě vypsání tendru zvažovalo donedávna ministerstvo dopravy, že celou zakázku zadá přímo společnosti Kapsch, která provozuje český mýtný systém. Firma již celý systém zkouší a do médií unikly informace, že má už řádově stovky tisíc vinět připravené k distribuci.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.