V Čechách málo známá tuningová společnost Romeo Ferraris specializovaná na Fiaty, Alfy a BMW, představila vyladěnou Alfu Romeo MiTo. Vychází tímto počinem vstříc nedočkavcům na verzi GTA.
Přestavba vychází z modelu MiTo 1,6 JTDM, základem je úprava pohonné jednotky. Čtyřválcový turbodiesel objemu 1598 cm3 dokáže tuner posílit o 38 koní a kroutící moment zvýšit o 126 N.m. Výsledkem je tedy 158 koní a 406 N.m, to umožňuje takto upravené Alfě uhánět rychlostí 212 km/h a zrychlit z nuly na stovku za 8,9 sekundy.
Úpravám motoru sekunduje snížený a přitvrzený podvozek. Na vozidle jsou použity černé pětipaprskové osmnáctipalcové elektrony obuté do pneumatik Yokohama rozměru 215/40 R18.
Romeo Ferraris nabízí bohatou míru individualizace, nechybí černě lemované přední a zadní světlomety, přední spoiler a centrálně umístěné koncovky výfuku v zadním difuzoru. Dále si můžete objednat sportovní Recara a tříramenný sportovní volant v kůži či Alcantaře.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?