Zdá se, že automobilky začínají brát elektřinu vážně. Po hybridech tu máme další elektromobil, tentokrát od Volkswagenu.
Renault plánuje elektromobilní atak a je jasné, že ostatní automobilky nemohou zůstat pozadu. Už tak si nechaly ujet vlak v perspektivním segmentu hybridů.
Koncept má pod kapotou elektromotor o výkonu 115 koní, který dokáže vůz hnát rychlostí až 140 km/h. Výrobci se sveřepě brání aplikací vícestupňových převodovek, což znamená právě poměrně nízkou maximální rychlost. Převodovka v golfu je jednostupňová.
Automobil je doslova nacpán akumulátory, které jsou pod podlahou kufru, pod zadními sedadly, ale také mezi předními sedadly. Bude jistě zajímavé sledovat, co to udělá s rozložením hmotnosti při řízení, ale také při nárazu. Zvedla se i hmotnost, která je díky bateriím 1600 kilo.
Maximální dojezd je 150 kilometrů, což Golf odsuzuje ke spíše městskému a příměstskému využití. Vhodné by bylo, kdyby bylo možné využít například infrastrukturu výměny baterií, jak ji plánuje Renault, o tom ale nepadla ani zmínka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.