Zdá se, že automobilky začínají brát elektřinu vážně. Po hybridech tu máme další elektromobil, tentokrát od Volkswagenu.
Renault plánuje elektromobilní atak a je jasné, že ostatní automobilky nemohou zůstat pozadu. Už tak si nechaly ujet vlak v perspektivním segmentu hybridů.
Koncept má pod kapotou elektromotor o výkonu 115 koní, který dokáže vůz hnát rychlostí až 140 km/h. Výrobci se sveřepě brání aplikací vícestupňových převodovek, což znamená právě poměrně nízkou maximální rychlost. Převodovka v golfu je jednostupňová.
Automobil je doslova nacpán akumulátory, které jsou pod podlahou kufru, pod zadními sedadly, ale také mezi předními sedadly. Bude jistě zajímavé sledovat, co to udělá s rozložením hmotnosti při řízení, ale také při nárazu. Zvedla se i hmotnost, která je díky bateriím 1600 kilo.
Maximální dojezd je 150 kilometrů, což Golf odsuzuje ke spíše městskému a příměstskému využití. Vhodné by bylo, kdyby bylo možné využít například infrastrukturu výměny baterií, jak ji plánuje Renault, o tom ale nepadla ani zmínka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?