Zdá se, že automobilky začínají brát elektřinu vážně. Po hybridech tu máme další elektromobil, tentokrát od Volkswagenu.
Renault plánuje elektromobilní atak a je jasné, že ostatní automobilky nemohou zůstat pozadu. Už tak si nechaly ujet vlak v perspektivním segmentu hybridů.
Koncept má pod kapotou elektromotor o výkonu 115 koní, který dokáže vůz hnát rychlostí až 140 km/h. Výrobci se sveřepě brání aplikací vícestupňových převodovek, což znamená právě poměrně nízkou maximální rychlost. Převodovka v golfu je jednostupňová.
Automobil je doslova nacpán akumulátory, které jsou pod podlahou kufru, pod zadními sedadly, ale také mezi předními sedadly. Bude jistě zajímavé sledovat, co to udělá s rozložením hmotnosti při řízení, ale také při nárazu. Zvedla se i hmotnost, která je díky bateriím 1600 kilo.
Maximální dojezd je 150 kilometrů, což Golf odsuzuje ke spíše městskému a příměstskému využití. Vhodné by bylo, kdyby bylo možné využít například infrastrukturu výměny baterií, jak ji plánuje Renault, o tom ale nepadla ani zmínka.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?