Koncept Opelu pro Ženevu nese šílený název Flextreme GT/E Concept. Nejedná se o nic jiného než další hybridní vůz. Technicky vychází z konceptu Ampera.
Flextreme přenáší technologii Ampery do vyšší střední třídy a to vše je zabaleno do atraktivního aerodynamického designu. Vůz narostl do délky na 4762 mm, na šířku má 1871 mm a vysoký je pouhých 1308 mm. Skvělou aerodynamiku potvrzuje koeficientem aerodynamického odporu Cd 0,22. Vzhledově připomíná Flextreme spíše velké kupé GT, zadní dveře jsou šikovně zamaskovány. Zásuvka pro dobíjení akumulátorů je vtipně schována za znakem automobilky na přídi vozu. Nemohly chybět ani proti sobě otvírané dveře FlexDoors.Konstruktéři, ve snaze o snížení hmotnosti, použili na výrobu karoserie uhlíkové kompozity a skla nahradili polykarbonátem. To by mělo oproti klasickým konstrukcím uspořit asi 40% hmotnosti. Vůz je koncipován jako čtyřmístný, používá pneumatiky rozměru 195/45 R 21 s nízkým odporem valení. K pohonu je využit elektromotor o výkonu 163 koní pohánějící přední nápravu. Flextreme je vybaven lithiovými články o kapacitě 16kWh. Články lze snadno dobít ze zásuvky s napětím 230V na plnou kapacitu za pouhé tři hodiny. Na čistě elektrický pohon dojede Flextreme jen do vzdálenosti 60 km. Zážehový motor 1,4 litru o výkonu 72 koní funguje jako generátor a prodlužuje akční rádius vozu na 500 km. Benzinová jednotka spolyká na 100 km jen 1,6 litru paliva při emisích 40g/km.Dynamické parametry konceptu nejsou vůbec zlé - zrychlí z nuly na stovku pod 9 sekund a dokáže se rozjet až na rychlost přes 200 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.