Opel Flextreme GT/E Concept - placka na baterky

Opel
Opel, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 19. února 2010 06:03
Sdílej:

Koncept Opelu pro Ženevu nese šílený název Flextreme GT/E Concept. Nejedná se o nic jiného než další hybridní vůz. Technicky vychází z konceptu Ampera.

Flextreme přenáší technologii Ampery do vyšší střední třídy a to vše je zabaleno do atraktivního aerodynamického designu. Vůz narostl do délky na 4762 mm, na šířku má 1871 mm a vysoký je pouhých 1308 mm. Skvělou aerodynamiku potvrzuje koeficientem aerodynamického odporu Cd 0,22. Vzhledově připomíná Flextreme spíše velké kupé GT, zadní dveře jsou šikovně zamaskovány. Zásuvka pro dobíjení akumulátorů je vtipně schována za znakem automobilky na přídi vozu. Nemohly chybět ani proti sobě otvírané dveře FlexDoors.Konstruktéři, ve snaze o snížení hmotnosti, použili na výrobu karoserie uhlíkové kompozity a skla nahradili polykarbonátem. To by mělo oproti klasickým konstrukcím uspořit asi 40% hmotnosti. Vůz je koncipován jako čtyřmístný, používá pneumatiky rozměru 195/45 R 21 s nízkým odporem valení. K pohonu je využit elektromotor o výkonu 163 koní pohánějící přední nápravu. Flextreme je vybaven lithiovými články o kapacitě 16kWh. Články lze snadno dobít ze zásuvky s napětím 230V na plnou kapacitu za pouhé tři hodiny. Na čistě elektrický pohon dojede Flextreme jen do vzdálenosti 60 km. Zážehový motor 1,4 litru o výkonu 72 koní funguje jako generátor a prodlužuje akční rádius vozu na 500 km. Benzinová jednotka spolyká na 100 km jen 1,6 litru paliva při emisích 40g/km.Dynamické parametry konceptu nejsou vůbec zlé - zrychlí z nuly na stovku pod 9 sekund a dokáže se rozjet až na rychlost přes 200 km/h.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.