Koncept Opelu pro Ženevu nese šílený název Flextreme GT/E Concept. Nejedná se o nic jiného než další hybridní vůz. Technicky vychází z konceptu Ampera.
Flextreme přenáší technologii Ampery do vyšší střední třídy a to vše je zabaleno do atraktivního aerodynamického designu. Vůz narostl do délky na 4762 mm, na šířku má 1871 mm a vysoký je pouhých 1308 mm. Skvělou aerodynamiku potvrzuje koeficientem aerodynamického odporu Cd 0,22. Vzhledově připomíná Flextreme spíše velké kupé GT, zadní dveře jsou šikovně zamaskovány. Zásuvka pro dobíjení akumulátorů je vtipně schována za znakem automobilky na přídi vozu. Nemohly chybět ani proti sobě otvírané dveře FlexDoors.Konstruktéři, ve snaze o snížení hmotnosti, použili na výrobu karoserie uhlíkové kompozity a skla nahradili polykarbonátem. To by mělo oproti klasickým konstrukcím uspořit asi 40% hmotnosti. Vůz je koncipován jako čtyřmístný, používá pneumatiky rozměru 195/45 R 21 s nízkým odporem valení. K pohonu je využit elektromotor o výkonu 163 koní pohánějící přední nápravu. Flextreme je vybaven lithiovými články o kapacitě 16kWh. Články lze snadno dobít ze zásuvky s napětím 230V na plnou kapacitu za pouhé tři hodiny. Na čistě elektrický pohon dojede Flextreme jen do vzdálenosti 60 km. Zážehový motor 1,4 litru o výkonu 72 koní funguje jako generátor a prodlužuje akční rádius vozu na 500 km. Benzinová jednotka spolyká na 100 km jen 1,6 litru paliva při emisích 40g/km.Dynamické parametry konceptu nejsou vůbec zlé - zrychlí z nuly na stovku pod 9 sekund a dokáže se rozjet až na rychlost přes 200 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.