Nový Opel Meriva - křídlatec konečně na světě

Marek Litzman, 5. ledna 2010, 12:55 Google+

Opel nás s novou Merivou napínal víc než je zvykem. Od doby, co byly vyfoceny první prototypy uplynulo již mnoho vody. Ale nyní je tu!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Meriva

Meriva | foto: Opel

Sdílejte článek

Opel konečně ukázal fotky nástupce velkého průkopníka v segmentu malých MPV: Druhá generace Opelu Meriva možná překvapí dvojice dveří, které se otevírají naproti sobě (ne tak ale pravidelného čtenáře Autoroad.cz, o připravované novince jsme se zmínili již vícekrát).

Meriva vnesla do malých aut několik do té doby netušených prvků. Přišla s vysoce variabilním interiérem, zadní sedadla bylo možné sklápět, přesouvat a měnit podle libosti. Opel v nové generaci tento systém ještě o píď zdokonalil, mělo by být jednodušší jej ovládat. Meriva má mít také perfektně nastavitelné sedadlo řidiče.

Mimo to, když už jsme u flexibility, Opel nabízí i systém fixace jízdních kol, kdy je možné ze zadního nárazníku vysunout speciální držák podobný tomu, který se dává dozadu na "kouli" a připevnit na ně jízdní kola, Opel tomuto systému říká Flex-fix. (ostatně, podle Opelu je na Merivě všechno flex - dveře jsou FlexDoors, zadní sedadla mají systém FlexSpace, kola je možné připevnit na Flex-fix systém a středová konzole se dá měnit pomocí FlexRail systému).

Podívejme se ještě na zmíněný systém otevírání dveří. Zatímco ty přední jsou naprosto standardní, zadní se otevírají proti směru jízdy. Tento systém využívá na světě jen velmi málo vozů. Důvodem jsou obavy o bezpečnost, přeci jen, za jízdy se zadní dveře nedají nebo téměř nedají za jízdy kvůli aerodynamice otevřít a pohyb auta je má tendenci zavírat. U naproti otevíratelných dveří je tomu přesně naopak. Vše proto musí hlídat elektronika, která otevření za jízdy nedovolí. Mezi dveřmi navíc zůstal B-sloupek, který podle Opelu nebylo možné vypustit kvůli bezpečnosti při nárazu. Asi by bylo korektnější říci, že bylo, ale vyžádalo by si to náklady nehodné kategorii vozu.

Meriva již nebude takový prcek jako dosud, vyrostl o významných 20 centimetrů a i opticky velmi dospěl. Další technická data bou k dispozici v Ženevě.

Vytisknout

Diskuze: Nový Opel Meriva - křídlatec konečně na světě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Mégane Coupé Concept

Renualt Mégane CC bude, máme první "snímek"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud