Nový Opel Meriva - křídlatec konečně na světě

Marek Litzman, 5. ledna 2010, 12:55 Google+

Opel nás s novou Merivou napínal víc než je zvykem. Od doby, co byly vyfoceny první prototypy uplynulo již mnoho vody. Ale nyní je tu!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Meriva

Meriva | foto: Opel

Sdílejte článek

Opel konečně ukázal fotky nástupce velkého průkopníka v segmentu malých MPV: Druhá generace Opelu Meriva možná překvapí dvojice dveří, které se otevírají naproti sobě (ne tak ale pravidelného čtenáře Autoroad.cz, o připravované novince jsme se zmínili již vícekrát).

Meriva vnesla do malých aut několik do té doby netušených prvků. Přišla s vysoce variabilním interiérem, zadní sedadla bylo možné sklápět, přesouvat a měnit podle libosti. Opel v nové generaci tento systém ještě o píď zdokonalil, mělo by být jednodušší jej ovládat. Meriva má mít také perfektně nastavitelné sedadlo řidiče.

Mimo to, když už jsme u flexibility, Opel nabízí i systém fixace jízdních kol, kdy je možné ze zadního nárazníku vysunout speciální držák podobný tomu, který se dává dozadu na "kouli" a připevnit na ně jízdní kola, Opel tomuto systému říká Flex-fix. (ostatně, podle Opelu je na Merivě všechno flex - dveře jsou FlexDoors, zadní sedadla mají systém FlexSpace, kola je možné připevnit na Flex-fix systém a středová konzole se dá měnit pomocí FlexRail systému).

Podívejme se ještě na zmíněný systém otevírání dveří. Zatímco ty přední jsou naprosto standardní, zadní se otevírají proti směru jízdy. Tento systém využívá na světě jen velmi málo vozů. Důvodem jsou obavy o bezpečnost, přeci jen, za jízdy se zadní dveře nedají nebo téměř nedají za jízdy kvůli aerodynamice otevřít a pohyb auta je má tendenci zavírat. U naproti otevíratelných dveří je tomu přesně naopak. Vše proto musí hlídat elektronika, která otevření za jízdy nedovolí. Mezi dveřmi navíc zůstal B-sloupek, který podle Opelu nebylo možné vypustit kvůli bezpečnosti při nárazu. Asi by bylo korektnější říci, že bylo, ale vyžádalo by si to náklady nehodné kategorii vozu.

Meriva již nebude takový prcek jako dosud, vyrostl o významných 20 centimetrů a i opticky velmi dospěl. Další technická data bou k dispozici v Ženevě.

Vytisknout

Diskuze: Nový Opel Meriva - křídlatec konečně na světě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mégane Coupé Concept

Renualt Mégane CC bude, máme první "snímek"

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud