Nový Opel Meriva - křídlatec konečně na světě

Meriva
Meriva, foto: Opel
Marek Litzman 5. ledna 2010 12:55
Sdílej:

Opel nás s novou Merivou napínal víc než je zvykem. Od doby, co byly vyfoceny první prototypy uplynulo již mnoho vody. Ale nyní je tu!

Opel konečně ukázal fotky nástupce velkého průkopníka v segmentu malých MPV: Druhá generace Opelu Meriva možná překvapí dvojice dveří, které se otevírají naproti sobě (ne tak ale pravidelného čtenáře Autoroad.cz, o připravované novince jsme se zmínili již vícekrát).

Meriva vnesla do malých aut několik do té doby netušených prvků. Přišla s vysoce variabilním interiérem, zadní sedadla bylo možné sklápět, přesouvat a měnit podle libosti. Opel v nové generaci tento systém ještě o píď zdokonalil, mělo by být jednodušší jej ovládat. Meriva má mít také perfektně nastavitelné sedadlo řidiče.

Mimo to, když už jsme u flexibility, Opel nabízí i systém fixace jízdních kol, kdy je možné ze zadního nárazníku vysunout speciální držák podobný tomu, který se dává dozadu na "kouli" a připevnit na ně jízdní kola, Opel tomuto systému říká Flex-fix. (ostatně, podle Opelu je na Merivě všechno flex - dveře jsou FlexDoors, zadní sedadla mají systém FlexSpace, kola je možné připevnit na Flex-fix systém a středová konzole se dá měnit pomocí FlexRail systému).

Podívejme se ještě na zmíněný systém otevírání dveří. Zatímco ty přední jsou naprosto standardní, zadní se otevírají proti směru jízdy. Tento systém využívá na světě jen velmi málo vozů. Důvodem jsou obavy o bezpečnost, přeci jen, za jízdy se zadní dveře nedají nebo téměř nedají za jízdy kvůli aerodynamice otevřít a pohyb auta je má tendenci zavírat. U naproti otevíratelných dveří je tomu přesně naopak. Vše proto musí hlídat elektronika, která otevření za jízdy nedovolí. Mezi dveřmi navíc zůstal B-sloupek, který podle Opelu nebylo možné vypustit kvůli bezpečnosti při nárazu. Asi by bylo korektnější říci, že bylo, ale vyžádalo by si to náklady nehodné kategorii vozu.

Meriva již nebude takový prcek jako dosud, vyrostl o významných 20 centimetrů a i opticky velmi dospěl. Další technická data bou k dispozici v Ženevě.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.