SvD: Ford Motor čínské automobilce Geely Volvo nikdy neprodá

C 70
C 70, foto: Volvo
Ringo , mediafax 31. října 2009 00:31
Sdílej:

Švédský deník Svenska Dagbladet (SvD) přišel v pátek s informací od dobře informovaného zdroje, že automobilka Ford svou švédskou značku Volvo čínské společnosti Geely nemíní prodat. Podle zdroje má švédské konsorcium Jakob velkou šanci, že v souboji o Volvo vyhraje.

„Domnívám se, že Ford upřednostňuje Jakob coby zájemce o Volvo, a to proto, že Geely už dříve ukázala neochotu respektovat práva na duševní vlastnictví,“ uvedl zdroj.

V pátek konsorcium Jakob oficiálně oznámilo, že se bude o Volvo ucházet. Nicméně neupřesnilo, kdy hodlá přijít s konkrétní nabídkou. Podle konzultantky konsorcia Oly Johansoonové to může trvat i týden. Nehledě na to, kdy nabídka Jakobu přijde, věří zdroj SvD, že Jakob může vyřadit Geely ze hry. Konsorcium kontaktovalo nejmenovaný zdroj na začátku podzimu a chtělo po něm radu ohledně nabídky pro Ford.

„Nevěřím, že by Ford někdy prodal Volvo Geely. Ty by bylo, jako kdyby Sony spolupracovalo s internetovými piráty,“ řekl zdroj SvD.

Tento týden však médii proběhla informace, že Ford preferuje Geely. Mluvčí Fordu John Gardiner odmítl informace o nabídce Jakob komentovat, ale uvedl, že Ford se teď „soustředí na podrobné vyjednávání s naším preferovaným zájemcem – Geely“.

Jakob by prý mohl za Volvo nabídnout až 15 miliard švédských korun za předpokladu, že všichni investoři nákup podpoří.

„O výši nabídky vedeme intenzivní diskuse s našimi investory,“ řekl agentuře Bloomberg Peder Fast, výkonný ředitel konsorcia Jakob.

Podle spekulací, které se objevily v médiích, nabídla Geely za švédskou značku kolem 15 miliard švédských korun. Úmysl ucházet se o švédské Volvo oznámila čínská automobilka minulý měsíc.

Ford švédskému deníku ve čtvrtek řekl, že nestanovil žádné datum, dokdy musí k prodeji dojít. Podle jiných informací ale Ford už dříve rozhodl, že chce dostat peníze za transakci do konce roku, aby mohl zaúčtovat zisk do konečného zúčtování za rok 2009.

Ačkoli se Ford nepotýká s takovými problémy jako General Motors nebo Chrystler, byl nucen prodat některé ze svých značek, aby se mohl soustředit na svůj hlavní trh ve Spojených státech.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?