Švédský deník Svenska Dagbladet (SvD) přišel v pátek s informací od dobře informovaného zdroje, že automobilka Ford svou švédskou značku Volvo čínské společnosti Geely nemíní prodat. Podle zdroje má švédské konsorcium Jakob velkou šanci, že v souboji o Volvo vyhraje.
„Domnívám se, že Ford upřednostňuje Jakob coby zájemce o Volvo, a to proto, že Geely už dříve ukázala neochotu respektovat práva na duševní vlastnictví,“ uvedl zdroj.
V pátek konsorcium Jakob oficiálně oznámilo, že se bude o Volvo ucházet. Nicméně neupřesnilo, kdy hodlá přijít s konkrétní nabídkou. Podle konzultantky konsorcia Oly Johansoonové to může trvat i týden. Nehledě na to, kdy nabídka Jakobu přijde, věří zdroj SvD, že Jakob může vyřadit Geely ze hry. Konsorcium kontaktovalo nejmenovaný zdroj na začátku podzimu a chtělo po něm radu ohledně nabídky pro Ford.
„Nevěřím, že by Ford někdy prodal Volvo Geely. Ty by bylo, jako kdyby Sony spolupracovalo s internetovými piráty,“ řekl zdroj SvD.
Tento týden však médii proběhla informace, že Ford preferuje Geely. Mluvčí Fordu John Gardiner odmítl informace o nabídce Jakob komentovat, ale uvedl, že Ford se teď „soustředí na podrobné vyjednávání s naším preferovaným zájemcem – Geely“.
Jakob by prý mohl za Volvo nabídnout až 15 miliard švédských korun za předpokladu, že všichni investoři nákup podpoří.
„O výši nabídky vedeme intenzivní diskuse s našimi investory,“ řekl agentuře Bloomberg Peder Fast, výkonný ředitel konsorcia Jakob.
Podle spekulací, které se objevily v médiích, nabídla Geely za švédskou značku kolem 15 miliard švédských korun. Úmysl ucházet se o švédské Volvo oznámila čínská automobilka minulý měsíc.
Ford švédskému deníku ve čtvrtek řekl, že nestanovil žádné datum, dokdy musí k prodeji dojít. Podle jiných informací ale Ford už dříve rozhodl, že chce dostat peníze za transakci do konce roku, aby mohl zaúčtovat zisk do konečného zúčtování za rok 2009.
Ačkoli se Ford nepotýká s takovými problémy jako General Motors nebo Chrystler, byl nucen prodat některé ze svých značek, aby se mohl soustředit na svůj hlavní trh ve Spojených státech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.