Švédský deník Svenska Dagbladet (SvD) přišel v pátek s informací od dobře informovaného zdroje, že automobilka Ford svou švédskou značku Volvo čínské společnosti Geely nemíní prodat. Podle zdroje má švédské konsorcium Jakob velkou šanci, že v souboji o Volvo vyhraje.
„Domnívám se, že Ford upřednostňuje Jakob coby zájemce o Volvo, a to proto, že Geely už dříve ukázala neochotu respektovat práva na duševní vlastnictví,“ uvedl zdroj.
V pátek konsorcium Jakob oficiálně oznámilo, že se bude o Volvo ucházet. Nicméně neupřesnilo, kdy hodlá přijít s konkrétní nabídkou. Podle konzultantky konsorcia Oly Johansoonové to může trvat i týden. Nehledě na to, kdy nabídka Jakobu přijde, věří zdroj SvD, že Jakob může vyřadit Geely ze hry. Konsorcium kontaktovalo nejmenovaný zdroj na začátku podzimu a chtělo po něm radu ohledně nabídky pro Ford.
„Nevěřím, že by Ford někdy prodal Volvo Geely. Ty by bylo, jako kdyby Sony spolupracovalo s internetovými piráty,“ řekl zdroj SvD.
Tento týden však médii proběhla informace, že Ford preferuje Geely. Mluvčí Fordu John Gardiner odmítl informace o nabídce Jakob komentovat, ale uvedl, že Ford se teď „soustředí na podrobné vyjednávání s naším preferovaným zájemcem – Geely“.
Jakob by prý mohl za Volvo nabídnout až 15 miliard švédských korun za předpokladu, že všichni investoři nákup podpoří.
„O výši nabídky vedeme intenzivní diskuse s našimi investory,“ řekl agentuře Bloomberg Peder Fast, výkonný ředitel konsorcia Jakob.
Podle spekulací, které se objevily v médiích, nabídla Geely za švédskou značku kolem 15 miliard švédských korun. Úmysl ucházet se o švédské Volvo oznámila čínská automobilka minulý měsíc.
Ford švédskému deníku ve čtvrtek řekl, že nestanovil žádné datum, dokdy musí k prodeji dojít. Podle jiných informací ale Ford už dříve rozhodl, že chce dostat peníze za transakci do konce roku, aby mohl zaúčtovat zisk do konečného zúčtování za rok 2009.
Ačkoli se Ford nepotýká s takovými problémy jako General Motors nebo Chrystler, byl nucen prodat některé ze svých značek, aby se mohl soustředit na svůj hlavní trh ve Spojených státech.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?