SvD: Ford Motor čínské automobilce Geely Volvo nikdy neprodá

Ringo / mediafax, 31. října 2009, 00:31 Google+

Švédský deník Svenska Dagbladet (SvD) přišel v pátek s informací od dobře informovaného zdroje, že automobilka Ford svou švédskou značku Volvo čínské společnosti Geely nemíní prodat. Podle zdroje má švédské konsorcium Jakob velkou šanci, že v souboji o Volvo vyhraje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C 70

C 70 | foto: Volvo

Sdílejte článek

„Domnívám se, že Ford upřednostňuje Jakob coby zájemce o Volvo, a to proto, že Geely už dříve ukázala neochotu respektovat práva na duševní vlastnictví,“ uvedl zdroj.

V pátek konsorcium Jakob oficiálně oznámilo, že se bude o Volvo ucházet. Nicméně neupřesnilo, kdy hodlá přijít s konkrétní nabídkou. Podle konzultantky konsorcia Oly Johansoonové to může trvat i týden. Nehledě na to, kdy nabídka Jakobu přijde, věří zdroj SvD, že Jakob může vyřadit Geely ze hry. Konsorcium kontaktovalo nejmenovaný zdroj na začátku podzimu a chtělo po něm radu ohledně nabídky pro Ford.

„Nevěřím, že by Ford někdy prodal Volvo Geely. Ty by bylo, jako kdyby Sony spolupracovalo s internetovými piráty,“ řekl zdroj SvD.

Tento týden však médii proběhla informace, že Ford preferuje Geely. Mluvčí Fordu John Gardiner odmítl informace o nabídce Jakob komentovat, ale uvedl, že Ford se teď „soustředí na podrobné vyjednávání s naším preferovaným zájemcem – Geely“.

Jakob by prý mohl za Volvo nabídnout až 15 miliard švédských korun za předpokladu, že všichni investoři nákup podpoří.

„O výši nabídky vedeme intenzivní diskuse s našimi investory,“ řekl agentuře Bloomberg Peder Fast, výkonný ředitel konsorcia Jakob.

Podle spekulací, které se objevily v médiích, nabídla Geely za švédskou značku kolem 15 miliard švédských korun. Úmysl ucházet se o švédské Volvo oznámila čínská automobilka minulý měsíc.

Ford švédskému deníku ve čtvrtek řekl, že nestanovil žádné datum, dokdy musí k prodeji dojít. Podle jiných informací ale Ford už dříve rozhodl, že chce dostat peníze za transakci do konce roku, aby mohl zaúčtovat zisk do konečného zúčtování za rok 2009.

Ačkoli se Ford nepotýká s takovými problémy jako General Motors nebo Chrystler, byl nucen prodat některé ze svých značek, aby se mohl soustředit na svůj hlavní trh ve Spojených státech.

Vytisknout

Diskuze: SvD: Ford Motor čínské automobilce Geely Volvo nikdy neprodá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

M5

BMW před lety chtělo vyrábět M5 kabrio, veřejnost ho viděla teprve nyní

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud