Prestižní americký server BusinessWeek zveřejnil už tradiční žebříček stovky nejlepších světových značek. Mezi výrobci aut si nejlépe vedla japonská Toyota.
Oproti předchozím ročníkům s pořadím podstatným způsobem zamíchala ekonomická recese, přesto se do stovky nej značek dostalo hned jedenáct automobilek.
Největší úspěch zaznamenala Toyota, která s hodnotou značky přesahující 31 miliard dolarů obsadila osmé místo hned za gigantem Google. Na dvanáctém místě následuje Mercedes-Benz s necelými 24 miliardami, na patnáctém BMW s téměř 22 miliardami a na osmnáctém pak Honda s necelými 18 miliardami. 49. příčku potom obsadil americký Ford s hodnotou 7 miliard dolarů.
V druhé polovině tabulky si nejlépe vedl Volkswagen na 55. místě (6,5 miliardy), o deset příček níže pak skončilo Audi (5 miliard). 69. místo obsadil Hyundai (4,6 miliardy) následován ze 74. místa značkou Porsche (4,2 miliardy). Do stovky nejlepších se podařilo vklínit i Ferrari na 88. příčce (3,5 miliardy) a Lexusu na 96. místě (3,2 miliardy).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?