Prestižní americký server BusinessWeek zveřejnil už tradiční žebříček stovky nejlepších světových značek. Mezi výrobci aut si nejlépe vedla japonská Toyota.
Oproti předchozím ročníkům s pořadím podstatným způsobem zamíchala ekonomická recese, přesto se do stovky nej značek dostalo hned jedenáct automobilek.
Největší úspěch zaznamenala Toyota, která s hodnotou značky přesahující 31 miliard dolarů obsadila osmé místo hned za gigantem Google. Na dvanáctém místě následuje Mercedes-Benz s necelými 24 miliardami, na patnáctém BMW s téměř 22 miliardami a na osmnáctém pak Honda s necelými 18 miliardami. 49. příčku potom obsadil americký Ford s hodnotou 7 miliard dolarů.
V druhé polovině tabulky si nejlépe vedl Volkswagen na 55. místě (6,5 miliardy), o deset příček níže pak skončilo Audi (5 miliard). 69. místo obsadil Hyundai (4,6 miliardy) následován ze 74. místa značkou Porsche (4,2 miliardy). Do stovky nejlepších se podařilo vklínit i Ferrari na 88. příčce (3,5 miliardy) a Lexusu na 96. místě (3,2 miliardy).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?