Když organizace Euro NCAP představila nové testovací schéma, očekávalo se, že to sníží počet vozů s pěti hvězdičkami na kontě. nestalo se tak.
Pět hvězd tak zůstává standardem. Euro NCAP otestovala nyní sedm vozů, některé z nich jsme již představili.
Nový Citroën C3 se jako jediný tak úplně nevytáhl. Zisk čtyř hvězdiček je dneska podprůměrný výsledek ať se nám to líbí nebo ne. Auto dosáhlo slušného výsledku v ochraně pasažérů, totiž 83 % za ochranu dospělých a 74 % za ochranu dětí, problém nastal u ochrany chodců, která je jen na úrovni 33 % a také vybavenost bezpečnostními systémy není dostatečná, 40 %. Z ochrany dospělých je nejproblematičtější ochrana krku při nárazu dozadu, a ochrana těla při nárazu na kůl.
Naopak výborného výsledku dosáhla hybridní Honda Insight s pěti hvězdičkami. Bezpečnost dospělých pasažérů byla hodnocena devadesáti procenty, o něco slabší byla tradičně u dětí, 74 %. Velmi slušná je ochrana chodců se 74 % a také vybavenost bezpečnostními systémy, tak je hodnocena 86 %. Typicky nejslabším článkem je ochrana těla při nárazu na kůl.
Bezpečnost nové Kie Sorento jsme již podrobně představili v tomto článku, proto jen ve stručnosti - pět hvězd, 87 % za dospělé, 84 % za děti, 44 % za chodce a 71 % za bezpečnostní systémy.
Renault na bezpečnost svých vozů v poslední době velmi dbá, není proto divu velmi vysoká zisk modelu Grand Scénic. Výborná je ochrana dospělých hodnocená 91 procenty, slušná je i u dětí - 76 %. Na ochraně chodců by měla francouzská automobilka ještě zapracovat, komisaři ji ohodnotili jen 42 procenty. vybavenost bezpečnostními systémy je téměř dokonalá - 99 %. Přiznám se, že netuším za co je to jediné procento... Slabým místem v ochraně dospělých je krk při nárazu zezadu.
Ještě o chlup lepšího hodnocení bezpečnosti při nárazu dosáhla Škoda Yeti, kterou jsme již také představili. Opět jen ve zkratce, pět hvězd za 92 % u dospělých (slabým místem tradičně hrudník při nárazu na kůl), 78 % u dětí, jen 46 % u chodců a 71 % u bezpečnostních systémů.
Subaru Legacy nám přiváží také poměrně slušnou bezpečnost. Ochrana dospělých je hodnocena trochu slabšími 79 %, děti jsou chráněni na 73 %. Kompenzuje to slušnou ochranou chodců (58 %) a nabídnou bezpečnostních systémů, ta je hodnocena 71 %. Slabá místa? Kromě hrudníku u nárazu na kůl také ochrana krku a stehen.
Dalším ekologem do party je Toyota Prius. Kromě vysokého hodnocení ochrany dětí (82 %) je dobrá i ochrana dospělých, 88 %. Na výborné úrovni je ochrana chodců, 68 % a také vybavenost bezpečnostními systémy, 86 %.Za zlepšení by stála ochrana krku při bočním nárazu a také ochrana hrudi při nárazu na kůl.
Posledním testovaným v této sérii je malý Volkswgen Polo. Ten dosáhl výborného výsledku u ochrany cestujících, totiž 90 % u ochrany dospělých a 86 % u ochrany dětí. Jen 41 % si ale odnášejí sražení chodci, což je asi nepotěší. Bezpečnostní systémy jsou hodnoceny 71 procenty. Kde vylepšovat? Podobně jako u ostatních, v ochraně krku a hrudníku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.