Když organizace Euro NCAP představila nové testovací schéma, očekávalo se, že to sníží počet vozů s pěti hvězdičkami na kontě. nestalo se tak.
Pět hvězd tak zůstává standardem. Euro NCAP otestovala nyní sedm vozů, některé z nich jsme již představili.
Nový Citroën C3 se jako jediný tak úplně nevytáhl. Zisk čtyř hvězdiček je dneska podprůměrný výsledek ať se nám to líbí nebo ne. Auto dosáhlo slušného výsledku v ochraně pasažérů, totiž 83 % za ochranu dospělých a 74 % za ochranu dětí, problém nastal u ochrany chodců, která je jen na úrovni 33 % a také vybavenost bezpečnostními systémy není dostatečná, 40 %. Z ochrany dospělých je nejproblematičtější ochrana krku při nárazu dozadu, a ochrana těla při nárazu na kůl.
Naopak výborného výsledku dosáhla hybridní Honda Insight s pěti hvězdičkami. Bezpečnost dospělých pasažérů byla hodnocena devadesáti procenty, o něco slabší byla tradičně u dětí, 74 %. Velmi slušná je ochrana chodců se 74 % a také vybavenost bezpečnostními systémy, tak je hodnocena 86 %. Typicky nejslabším článkem je ochrana těla při nárazu na kůl.
Bezpečnost nové Kie Sorento jsme již podrobně představili v tomto článku, proto jen ve stručnosti - pět hvězd, 87 % za dospělé, 84 % za děti, 44 % za chodce a 71 % za bezpečnostní systémy.
Renault na bezpečnost svých vozů v poslední době velmi dbá, není proto divu velmi vysoká zisk modelu Grand Scénic. Výborná je ochrana dospělých hodnocená 91 procenty, slušná je i u dětí - 76 %. Na ochraně chodců by měla francouzská automobilka ještě zapracovat, komisaři ji ohodnotili jen 42 procenty. vybavenost bezpečnostními systémy je téměř dokonalá - 99 %. Přiznám se, že netuším za co je to jediné procento... Slabým místem v ochraně dospělých je krk při nárazu zezadu.
Ještě o chlup lepšího hodnocení bezpečnosti při nárazu dosáhla Škoda Yeti, kterou jsme již také představili. Opět jen ve zkratce, pět hvězd za 92 % u dospělých (slabým místem tradičně hrudník při nárazu na kůl), 78 % u dětí, jen 46 % u chodců a 71 % u bezpečnostních systémů.
Subaru Legacy nám přiváží také poměrně slušnou bezpečnost. Ochrana dospělých je hodnocena trochu slabšími 79 %, děti jsou chráněni na 73 %. Kompenzuje to slušnou ochranou chodců (58 %) a nabídnou bezpečnostních systémů, ta je hodnocena 71 %. Slabá místa? Kromě hrudníku u nárazu na kůl také ochrana krku a stehen.
Dalším ekologem do party je Toyota Prius. Kromě vysokého hodnocení ochrany dětí (82 %) je dobrá i ochrana dospělých, 88 %. Na výborné úrovni je ochrana chodců, 68 % a také vybavenost bezpečnostními systémy, 86 %.Za zlepšení by stála ochrana krku při bočním nárazu a také ochrana hrudi při nárazu na kůl.
Posledním testovaným v této sérii je malý Volkswgen Polo. Ten dosáhl výborného výsledku u ochrany cestujících, totiž 90 % u ochrany dospělých a 86 % u ochrany dětí. Jen 41 % si ale odnášejí sražení chodci, což je asi nepotěší. Bezpečnostní systémy jsou hodnoceny 71 procenty. Kde vylepšovat? Podobně jako u ostatních, v ochraně krku a hrudníku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.