Když organizace Euro NCAP představila nové testovací schéma, očekávalo se, že to sníží počet vozů s pěti hvězdičkami na kontě. nestalo se tak.
Pět hvězd tak zůstává standardem. Euro NCAP otestovala nyní sedm vozů, některé z nich jsme již představili.
Nový Citroën C3 se jako jediný tak úplně nevytáhl. Zisk čtyř hvězdiček je dneska podprůměrný výsledek ať se nám to líbí nebo ne. Auto dosáhlo slušného výsledku v ochraně pasažérů, totiž 83 % za ochranu dospělých a 74 % za ochranu dětí, problém nastal u ochrany chodců, která je jen na úrovni 33 % a také vybavenost bezpečnostními systémy není dostatečná, 40 %. Z ochrany dospělých je nejproblematičtější ochrana krku při nárazu dozadu, a ochrana těla při nárazu na kůl.
Naopak výborného výsledku dosáhla hybridní Honda Insight s pěti hvězdičkami. Bezpečnost dospělých pasažérů byla hodnocena devadesáti procenty, o něco slabší byla tradičně u dětí, 74 %. Velmi slušná je ochrana chodců se 74 % a také vybavenost bezpečnostními systémy, tak je hodnocena 86 %. Typicky nejslabším článkem je ochrana těla při nárazu na kůl.
Bezpečnost nové Kie Sorento jsme již podrobně představili v tomto článku, proto jen ve stručnosti - pět hvězd, 87 % za dospělé, 84 % za děti, 44 % za chodce a 71 % za bezpečnostní systémy.
Renault na bezpečnost svých vozů v poslední době velmi dbá, není proto divu velmi vysoká zisk modelu Grand Scénic. Výborná je ochrana dospělých hodnocená 91 procenty, slušná je i u dětí - 76 %. Na ochraně chodců by měla francouzská automobilka ještě zapracovat, komisaři ji ohodnotili jen 42 procenty. vybavenost bezpečnostními systémy je téměř dokonalá - 99 %. Přiznám se, že netuším za co je to jediné procento... Slabým místem v ochraně dospělých je krk při nárazu zezadu.
Ještě o chlup lepšího hodnocení bezpečnosti při nárazu dosáhla Škoda Yeti, kterou jsme již také představili. Opět jen ve zkratce, pět hvězd za 92 % u dospělých (slabým místem tradičně hrudník při nárazu na kůl), 78 % u dětí, jen 46 % u chodců a 71 % u bezpečnostních systémů.
Subaru Legacy nám přiváží také poměrně slušnou bezpečnost. Ochrana dospělých je hodnocena trochu slabšími 79 %, děti jsou chráněni na 73 %. Kompenzuje to slušnou ochranou chodců (58 %) a nabídnou bezpečnostních systémů, ta je hodnocena 71 %. Slabá místa? Kromě hrudníku u nárazu na kůl také ochrana krku a stehen.
Dalším ekologem do party je Toyota Prius. Kromě vysokého hodnocení ochrany dětí (82 %) je dobrá i ochrana dospělých, 88 %. Na výborné úrovni je ochrana chodců, 68 % a také vybavenost bezpečnostními systémy, 86 %.Za zlepšení by stála ochrana krku při bočním nárazu a také ochrana hrudi při nárazu na kůl.
Posledním testovaným v této sérii je malý Volkswgen Polo. Ten dosáhl výborného výsledku u ochrany cestujících, totiž 90 % u ochrany dospělých a 86 % u ochrany dětí. Jen 41 % si ale odnášejí sražení chodci, což je asi nepotěší. Bezpečnostní systémy jsou hodnoceny 71 procenty. Kde vylepšovat? Podobně jako u ostatních, v ochraně krku a hrudníku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?