První místopředseda ODS David Vodrážka na pondělní tiskové konferenci upozornil na to, že podvodníci v oblasti paliv by měli být zveřejňováni českou obchodní inspekcí (ČOI). S postupem podle prvního místopředsedy ODS souhlasí i zástupci velkých prodejců paliv.
"Chci bránit spotřebitele, zejména v oblasti paliv a pohonných hmot, jelikož zákazník nemá možnost v tomto případě zjistit kvalitu prodávaného produktu," vysvětlil Vodrážka.
Vodrážka upozornil na to, že Česká obchodní inspekce opakovaně upozorňuje na nekvalitu paliv, ale seznam těchto nepoctivců nezveřejňuje. "To vnímám jako hluboký problém, jelikož občan nemá možnost dostat se k výsledkům šetření inspekce," dodal první místopředseda s tím, že ČOI nabídl pomocnou ruku v případě nutnosti legislativní úpravy tak, aby informace o podvodnících mohla zveřejňovat.
Vodrážka podle svých slov předpokládá, že proces zveřejňování šetření by měla nadále na starosti ČOI. Vodrážka také Mediafaxu přiznal, že zatím není jasno, zda změny ve zveřejňování budou legislativní úpravu potřebovat. "Někteří právníci tvrdí, že ano, jiní že ne. Jednou v roce 2006 byl jeden nepoctivec zveřejněn a následně vyhrál soud. Ombudsman následně uvedl, že by měly být podvodníci zveřejněni. Nyní hledá stanovisko Nejvyšší správní soud," uvedl Vodrážka s tím, že v případě, že bude legislativní úprava nutná, je ochoten ji připravit.
Vodrážka také odkázal na to, že s postupem zveřejňování nepoctivců v oblasti paliv souhlasí i zástupci velkých společností zabývajících se prodejem pohonných hmot. "Navíc existuje také tzv. "pečeť kvality", která je zárukou kvalitních paliv, takže ochrana před podvodníky je zatím ta, že čepovat budeme pouze na místech oceněných pečetí," dodal místopředseda.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?