Šrotovné vyprázdnilo sklady prodejců vozů, automobilky nestíhají vyrábět nové.
Dlouhé čekání na konci pořadníku si už s nákupem nového auta nespojují jen pamětníci bývalého režimu. Až půl roku totiž musí vydržet tuzemští zákazníci, pokud se rozhodnou třeba koupit Volkswagen Golf. Šrotovné v Německu zvýšilo tamní poptávku po menších vozech takovým způsobem, že na Čechy už auta některých značek nezbývají. Právě Golf jako vůbec nejprodávanější automobil v Evropě jde na západních trzích doslova na dračku a automobilka ho nestačí včas vyrábět, uvádí list LN.
"Golfy bohužel nejsou ani na skladech, aby si je zákazník mohl prohlédnout a vyzkoušet. Zákazníci na tohle auto musejí čekat tak pět měsíců," popsal Lidovým novinám Viktor Žák z firmy Autocentrum Olomouc. Nedostatek dává Žák jednoznačně do souvislosti s nárůstem prodejů tohoto vozu na silných trzích v Německu, Rakousku a dalších státech, které zavedly takzvanou šrotovací prémii na likvidaci starého a nákup nového auta.
Problémy se zásobováním českých autosalonů se ovšem liší značku od značky. "My máme naprosto standardní dodací doby. Nemohu se vyjadřovat ke konkurenci, ale pochopitelně je na zákazníkovi, jestli bude chtít čekat," řekl Ota Sedláček, marketingový ředitel tuzemského zastoupení automobilky Ford. Jiní prodejci naopak pod vlivem masivní německé poptávky odsunuli menší evropské země na druhou kolej, aby nepřišli o výhodnou pozici na největším trhu, kterým je právě Německo. "Německý dovozce začal po zavedení šrotovného skupovat auta z centrál v zahraničí, včetně Česka," řekl novinám Miloš Petr, manažer pro rozvoj dealerských sítí Honda Česká republika. Čekací doba na novou Hondu Civic se prodloužila asi na tři měsíce.
Zdaleka největší zájem je nyní v Evropě právě o vozy střední a nižší střední třídy, u kterých se šrotovné vyplatí nejvíc, píší Lidové noviny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.