Ceny pohonných hmot u tuzemských čerpacích stanic se po čtyřech týdnech poklesu v uplynulých sedmi dnech znovu zvýšily. Jak vyplývá z pondělních údajů společnosti CCS, benzin Natural 95 zdražil v průměru o 30 haléřů na 28,26 Kč, nafta o 31 haléřů na 26,28 Kč.
Od 12. ledna letošního roku, kdy se oba druhy nejprodávanějších pohonných hmot dostaly na více než pětileté minimum (benzin 22,23 Kč, nafta 23,95 Kč), je Natural 95 stále dražší o 6,03 Kč (27,1 %), nafta o 2,33 Kč (9,7 %).
Titul nejlevnějšího benzinu se stěhuje do Jihočeského kraje (27,81 Kč), nejdražší zůstává Praha (28,90 Kč). Tempo zdražování bylo v jednotlivých regionech velmi rozdílné. Zatímco na Ústecku vzrostla cena Naturalu 95 o 61 haléřů, v Pardubickém kraji zůstala na stejné úrovni.
Nejlevnější naftu si dlouhodobě drží Karlovarsko (25,48 Kč), nejdražší je stejně jako v případě benzinu hlavní město (26,97 Kč). V Královéhradeckém kraji vzrostla v uplynulém týdnu cena nafty dokonce o 70 haléřů, na sousedním Pardubicku se však stejně jako u benzinu vůbec nezměnila.
Meziměsíčně zlevnil Natural 95 o 73 haléřů, nafta o 57 haléřů. V porovnání se stejným obdobím loňského roku je benzin levnější o 3,60 Kč, nafta dokonce o 7,69 Kč.
Průměrné ceny Naturalu 95 a nafty se vypočítávají z reprezentativního vzorku transakcí na karty CCS uskutečněných na všech terminálech na čerpacích stanicích v akceptační síti CCS v České republice, kterou k 15. dubnu 2007 tvořilo zhruba 2240 čerpacích stanic. Průměrné ceny se získávají jako podíly jednotkových cen za pohonné hmoty na všech terminálech v České republice, respektive v příslušném kraji, a celkového počtu terminálů. Hodnoty neovlivňuje využívanost čerpací stanice motoristy ani objem načerpaných pohonných hmot.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.