Ceny pohonných hmot u tuzemských čerpacích stanic se po čtyřech týdnech poklesu v uplynulých sedmi dnech znovu zvýšily. Jak vyplývá z pondělních údajů společnosti CCS, benzin Natural 95 zdražil v průměru o 30 haléřů na 28,26 Kč, nafta o 31 haléřů na 26,28 Kč.
Od 12. ledna letošního roku, kdy se oba druhy nejprodávanějších pohonných hmot dostaly na více než pětileté minimum (benzin 22,23 Kč, nafta 23,95 Kč), je Natural 95 stále dražší o 6,03 Kč (27,1 %), nafta o 2,33 Kč (9,7 %).
Titul nejlevnějšího benzinu se stěhuje do Jihočeského kraje (27,81 Kč), nejdražší zůstává Praha (28,90 Kč). Tempo zdražování bylo v jednotlivých regionech velmi rozdílné. Zatímco na Ústecku vzrostla cena Naturalu 95 o 61 haléřů, v Pardubickém kraji zůstala na stejné úrovni.
Nejlevnější naftu si dlouhodobě drží Karlovarsko (25,48 Kč), nejdražší je stejně jako v případě benzinu hlavní město (26,97 Kč). V Královéhradeckém kraji vzrostla v uplynulém týdnu cena nafty dokonce o 70 haléřů, na sousedním Pardubicku se však stejně jako u benzinu vůbec nezměnila.
Meziměsíčně zlevnil Natural 95 o 73 haléřů, nafta o 57 haléřů. V porovnání se stejným obdobím loňského roku je benzin levnější o 3,60 Kč, nafta dokonce o 7,69 Kč.
Průměrné ceny Naturalu 95 a nafty se vypočítávají z reprezentativního vzorku transakcí na karty CCS uskutečněných na všech terminálech na čerpacích stanicích v akceptační síti CCS v České republice, kterou k 15. dubnu 2007 tvořilo zhruba 2240 čerpacích stanic. Průměrné ceny se získávají jako podíly jednotkových cen za pohonné hmoty na všech terminálech v České republice, respektive v příslušném kraji, a celkového počtu terminálů. Hodnoty neovlivňuje využívanost čerpací stanice motoristy ani objem načerpaných pohonných hmot.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?