Představte si, že přijíždíte ke značce omezující rychlost, a přestože se snažíte, seč můžete, vaše auto začne plynule zpomalovat až na nový povolený limit. Science fiction? Ale kdepak, v Londýně realita.
Zdejší institut pro bezpečnost silničního provozu totiž zkušebně vybavil flotilu dvanácti hybridních vozů Toyota Prius speciální zařízením, které monitoruje aktuální rychlost vozidla ve vztahu k jejímu limitu na daném úseku.
Systém funguje na principu podrobné databáze uložené v klasické satelitní navigaci, ze které potom získává současnou polohu a rychlost auta. Pokud zařízení zjistí, že řidič spěchá rychleji, než by měl, upozorní jej na displeji navigace. Ale tohle přece umí kdejaká lepší navigace už dnes, říkáte si. Ano máte pravdu, skutečně nic nového pod sluncem. K dispozici je totiž i druhá volba přímo napojena na elektronický pedál akcelerátoru, která nejenže řidiče upozorní, ale sama dokáže vůz plynule zpomalit na maximální povolenou rychlost.
„Většině testovacích řidičů se takový nápad nejprve nelíbil, ale někteří z nich už změnili názor. Může je to totiž zachránit od drahých pokut za překročení rychlosti,“ říká šéf institutu Chris Lines. „Nejvýraznější změnou, které si řidiči všimli, jsou dlouhé kolony vozidel, jež se za nimi někdy tvoří,“ dodává s trochou nadsázky Lines. Kromě obligátních pokut je cílem projektu sledování chování testovacích posádek a jeho změny s instalací Velkého Bratra. V konečném důsledku pak technologie spočívá ve snížení počtu dopravních nehod.
Koncem roku přibude k dvanácti Priusům i několik autobusů a vozidel taxi služby.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.