V Londýně zkouší omezovače rychlosti na bázi GPS

ar7, 9. července 2009, 12:27 Google+

Představte si, že přijíždíte ke značce omezující rychlost, a přestože se snažíte, seč můžete, vaše auto začne plynule zpomalovat až na nový povolený limit. Science fiction? Ale kdepak, v Londýně realita.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: TomTom

Sdílejte článek

Zdejší institut pro bezpečnost silničního provozu totiž zkušebně vybavil flotilu dvanácti hybridních vozů Toyota Prius speciální zařízením, které monitoruje aktuální rychlost vozidla ve vztahu k jejímu limitu na daném úseku.

Systém funguje na principu podrobné databáze uložené v klasické satelitní navigaci, ze které potom získává současnou polohu a rychlost auta. Pokud zařízení zjistí, že řidič spěchá rychleji, než by měl, upozorní jej na displeji navigace. Ale tohle přece umí kdejaká lepší navigace už dnes, říkáte si. Ano máte pravdu, skutečně nic nového pod sluncem. K dispozici je totiž i druhá volba přímo napojena na elektronický pedál akcelerátoru, která nejenže řidiče upozorní, ale sama dokáže vůz plynule zpomalit na maximální povolenou rychlost.

„Většině testovacích řidičů se takový nápad nejprve nelíbil, ale někteří z nich už změnili názor. Může je to totiž zachránit od drahých pokut za překročení rychlosti,“ říká šéf institutu Chris Lines. „Nejvýraznější změnou, které si řidiči všimli, jsou dlouhé kolony vozidel, jež se za nimi někdy tvoří,“ dodává s trochou nadsázky Lines.
 
Kromě obligátních pokut je cílem projektu sledování chování testovacích posádek a jeho změny s instalací Velkého Bratra. V konečném důsledku pak technologie spočívá ve snížení počtu dopravních nehod.

Koncem roku přibude k dvanácti Priusům i několik autobusů a vozidel taxi služby.

Vytisknout

Diskuze: V Londýně zkouší omezovače rychlosti na bázi GPS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

RS6 Avant

Hyundai Veloster bude navazovat na Hondu CRX

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud