Americká armáda trpí podstavem a potřebuje nějakým způsobem nahnat nové muže a ženy do zbraně. Chce k tomu použít i dvojici speciálně upravených vozů, Ford Mustang X1 a Dodge Challenger Vapor.
Dva šílené vozy mají přimět potenciální rekruty k zapsání se do sboru. Oba speciály jsou vyrobeny ladičskou firmou Galpin Auto Sports a mají připomínat stíhačky.
Asi nejpatrnější je to v kokpitu (to už se nedá nazvat jinak) bílého speciálu Mustang X1. Vůz je ovládán kniplem a pedály, displeje, které nahradily přístrojovou desku, taktéž evokují vnitřek letounu a totéž se dá říct i o ovladačích.
Galpin si vyhrál i s takovými detaily, jako je třeba vystřelovací sedadlo (zda je opravdu funkční, nevíme, ale tlačítko na přístrojové desce je).
Druhý ze speciálů, Challenger Vapor, je alespoň uvnitř stále trochu více autem. I přesto ale nabídne některé speciality, mimo systému nočního vidění například ovládání opět ve stylu letadla vícesměrným ovladačem a to na obou stranách.
Jeho povrch dokáže pohlcovat radarové paprsky a pro radary by tak měl být neviditelný. Podobně jsou udělána i kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?