Americká armáda trpí podstavem a potřebuje nějakým způsobem nahnat nové muže a ženy do zbraně. Chce k tomu použít i dvojici speciálně upravených vozů, Ford Mustang X1 a Dodge Challenger Vapor.
Dva šílené vozy mají přimět potenciální rekruty k zapsání se do sboru. Oba speciály jsou vyrobeny ladičskou firmou Galpin Auto Sports a mají připomínat stíhačky.
Asi nejpatrnější je to v kokpitu (to už se nedá nazvat jinak) bílého speciálu Mustang X1. Vůz je ovládán kniplem a pedály, displeje, které nahradily přístrojovou desku, taktéž evokují vnitřek letounu a totéž se dá říct i o ovladačích.
Galpin si vyhrál i s takovými detaily, jako je třeba vystřelovací sedadlo (zda je opravdu funkční, nevíme, ale tlačítko na přístrojové desce je).
Druhý ze speciálů, Challenger Vapor, je alespoň uvnitř stále trochu více autem. I přesto ale nabídne některé speciality, mimo systému nočního vidění například ovládání opět ve stylu letadla vícesměrným ovladačem a to na obou stranách.
Jeho povrch dokáže pohlcovat radarové paprsky a pro radary by tak měl být neviditelný. Podobně jsou udělána i kola.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.