Americká armáda trpí podstavem a potřebuje nějakým způsobem nahnat nové muže a ženy do zbraně. Chce k tomu použít i dvojici speciálně upravených vozů, Ford Mustang X1 a Dodge Challenger Vapor.
Dva šílené vozy mají přimět potenciální rekruty k zapsání se do sboru. Oba speciály jsou vyrobeny ladičskou firmou Galpin Auto Sports a mají připomínat stíhačky.
Asi nejpatrnější je to v kokpitu (to už se nedá nazvat jinak) bílého speciálu Mustang X1. Vůz je ovládán kniplem a pedály, displeje, které nahradily přístrojovou desku, taktéž evokují vnitřek letounu a totéž se dá říct i o ovladačích.
Galpin si vyhrál i s takovými detaily, jako je třeba vystřelovací sedadlo (zda je opravdu funkční, nevíme, ale tlačítko na přístrojové desce je).
Druhý ze speciálů, Challenger Vapor, je alespoň uvnitř stále trochu více autem. I přesto ale nabídne některé speciality, mimo systému nočního vidění například ovládání opět ve stylu letadla vícesměrným ovladačem a to na obou stranách.
Jeho povrch dokáže pohlcovat radarové paprsky a pro radary by tak měl být neviditelný. Podobně jsou udělána i kola.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?