8. května 1959 sjel z výrobní linky v Cowley první Mini Minor registrační značky 621 AOK a zahájil tak jednu slavnou etapu automobilového průmyslu trvající už půl století.
Mezi lety 1959 – 1968 byly vozy Mini vyráběny v továrně v britském Cowley, která je dnes známá pod názvem Plant Oxford. V tomto období opustilo brány zdejšího závodu přesně 602.817 aut, poté byla produkce přesunuta do Longbridge.
Na tradici vozítek z Cowley navázala v roce 2001 automobilka BMW, která značku Mini vzkřísila zbrusu novým modelem Cooper s výraznými retro prvky. Ten se stal ihned po uvedení na trh žádanou stylovkou a do dnešních dnů se jej na celém světě prodalo bezmála 1,5 milionu kusů. Po přičtení celkové produkce první generace se pak dostaneme na více než 6 milionů vyrobených Mini.
„Výročí jsou vždycky úžasnou příležitostí k ohlédnutí se do minulosti. Ale ve dnech, jako je ten dnešní, je rovněž vhodné nahlédnout do budoucnosti. Náš cíl je jasný: Budeme pokračovat v tradici Mini a nadále ji posilovat,“ uvedl u příležitosti oslav konaných přímo v oxfordské továrně člen představenstva BMW Frank-Peter Arndt. Šéf továrny Jürgen Hedrich k tomu dodal: „Dnes je velmi významný den v historii továrny i značky Mini. Každý v tomto závodě je hrdý na to, že může být součástí dědictví i budoucnosti těchto vozů“.
Oficiální oslavy proběhnou v dnech 22.-24. května na britském okruhu v Silverstone pod názvem Mini United. Více o akci najdete přímo na oficiálním webu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.