8. května 1959 sjel z výrobní linky v Cowley první Mini Minor registrační značky 621 AOK a zahájil tak jednu slavnou etapu automobilového průmyslu trvající už půl století.
Mezi lety 1959 – 1968 byly vozy Mini vyráběny v továrně v britském Cowley, která je dnes známá pod názvem Plant Oxford. V tomto období opustilo brány zdejšího závodu přesně 602.817 aut, poté byla produkce přesunuta do Longbridge.
Na tradici vozítek z Cowley navázala v roce 2001 automobilka BMW, která značku Mini vzkřísila zbrusu novým modelem Cooper s výraznými retro prvky. Ten se stal ihned po uvedení na trh žádanou stylovkou a do dnešních dnů se jej na celém světě prodalo bezmála 1,5 milionu kusů. Po přičtení celkové produkce první generace se pak dostaneme na více než 6 milionů vyrobených Mini.
„Výročí jsou vždycky úžasnou příležitostí k ohlédnutí se do minulosti. Ale ve dnech, jako je ten dnešní, je rovněž vhodné nahlédnout do budoucnosti. Náš cíl je jasný: Budeme pokračovat v tradici Mini a nadále ji posilovat,“ uvedl u příležitosti oslav konaných přímo v oxfordské továrně člen představenstva BMW Frank-Peter Arndt. Šéf továrny Jürgen Hedrich k tomu dodal: „Dnes je velmi významný den v historii továrny i značky Mini. Každý v tomto závodě je hrdý na to, že může být součástí dědictví i budoucnosti těchto vozů“.
Oficiální oslavy proběhnou v dnech 22.-24. května na britském okruhu v Silverstone pod názvem Mini United. Více o akci najdete přímo na oficiálním webu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.