Už vám někdo nabízel jako úplatek auto? Ne??? Zvláštní…Ale jednou můžete patřit mezi ty, kterým bude auto za protislužbu nabídnuto. V takové chvíli pak vězte, že je to nejrizikovější forma úplatku, se kterou se u nás můžete setkat.
Přijmout protislužbou vozidlo, je stejně nápadné jako si předat černý kufřík před stanicí policie ČR. Auto je jako úplatek naprosto nevhodné, protože je neustále někde evidováno. Číslo motoru, karoserie, údaje z technického průkazu, pravidelné prohlídky – to všechno jsou informace, které nelze vymazat a které se stále někam zapisují a i nadále se s nimi pracuje. Jsou to zkrátka příliš jasné stopy, které za sebou chtě - nechtě necháváte.
Nejnebezpečnější je deklarovaná cena. Auto vám neprodají za plnou cenu, ale pouze za nějakou ,,symbolickou“. Neexistuje způsob, jak jinou cenu v účetnictví schovat tak, abyste si byli jisti, že je to naprosto nedohledatelné.
Auto si tedy jako úplatek předávají pouze nezkušení začátečníci a spolu s bonusem – jízdenkou do vězení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?