Volkswagen se, jak vidno, nespokojil s jediným vodíkovým konceptem. Po včerejším představení konceptu up! blue je zde Tiguan HyMotion, který má k sérii přeci jenom blíže.
Volkswagen se rozhodl své nově vyvinuté palivové články zužitkovat, takže se objevují v dalším voze. Do karoserie malého SUV Tiguan se dostaly vnitřnosti blízké budoucnosti.
Elektromotor je schopen generovat výkon až 136 koní, tedy mezi vozy této třídy docela běžný výkon. Konceptu však bohužel stačí jen na podprůměrnou dynamiku, maximální rychlostí 150 km/h a zrychlením 0-100 za 14 sekund na spalovací sourozence zatím nemají.
Za vším stojí relativně vysoká hmotnost téměř 1900 kg.
Pozitivní je, že se konstruktérům podařilo zastavět systém s vysokokapacitním li-ion akumulátorem, elektromotorem, palivovými články a nádrží na 3,2 kg vodíku tak, aby se prostor pro cestující a zavazadla nezměnil.
Koncepty Tiguan HyMotion, Volkswagen up! blue, Dacia-Renault Logan eko2, Volvo ReCharge plug-in hybrid koncept a BMW Hydrogen7, které je na trhu již delší dobu, se budou ucházet o titul ekologického vozu Challenge Bidenum, který se bude vyhlašovat již tento týden v Šanghaji.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.