Volkswagen se, jak vidno, nespokojil s jediným vodíkovým konceptem. Po včerejším představení konceptu up! blue je zde Tiguan HyMotion, který má k sérii přeci jenom blíže.
Volkswagen se rozhodl své nově vyvinuté palivové články zužitkovat, takže se objevují v dalším voze. Do karoserie malého SUV Tiguan se dostaly vnitřnosti blízké budoucnosti.
Elektromotor je schopen generovat výkon až 136 koní, tedy mezi vozy této třídy docela běžný výkon. Konceptu však bohužel stačí jen na podprůměrnou dynamiku, maximální rychlostí 150 km/h a zrychlením 0-100 za 14 sekund na spalovací sourozence zatím nemají.
Za vším stojí relativně vysoká hmotnost téměř 1900 kg.
Pozitivní je, že se konstruktérům podařilo zastavět systém s vysokokapacitním li-ion akumulátorem, elektromotorem, palivovými články a nádrží na 3,2 kg vodíku tak, aby se prostor pro cestující a zavazadla nezměnil.
Koncepty Tiguan HyMotion, Volkswagen up! blue, Dacia-Renault Logan eko2, Volvo ReCharge plug-in hybrid koncept a BMW Hydrogen7, které je na trhu již delší dobu, se budou ucházet o titul ekologického vozu Challenge Bidenum, který se bude vyhlašovat již tento týden v Šanghaji.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.