Volkswagen se, jak vidno, nespokojil s jediným vodíkovým konceptem. Po včerejším představení konceptu up! blue je zde Tiguan HyMotion, který má k sérii přeci jenom blíže.
Volkswagen se rozhodl své nově vyvinuté palivové články zužitkovat, takže se objevují v dalším voze. Do karoserie malého SUV Tiguan se dostaly vnitřnosti blízké budoucnosti.
Elektromotor je schopen generovat výkon až 136 koní, tedy mezi vozy této třídy docela běžný výkon. Konceptu však bohužel stačí jen na podprůměrnou dynamiku, maximální rychlostí 150 km/h a zrychlením 0-100 za 14 sekund na spalovací sourozence zatím nemají.
Za vším stojí relativně vysoká hmotnost téměř 1900 kg.
Pozitivní je, že se konstruktérům podařilo zastavět systém s vysokokapacitním li-ion akumulátorem, elektromotorem, palivovými články a nádrží na 3,2 kg vodíku tak, aby se prostor pro cestující a zavazadla nezměnil.
Koncepty Tiguan HyMotion, Volkswagen up! blue, Dacia-Renault Logan eko2, Volvo ReCharge plug-in hybrid koncept a BMW Hydrogen7, které je na trhu již delší dobu, se budou ucházet o titul ekologického vozu Challenge Bidenum, který se bude vyhlašovat již tento týden v Šanghaji.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?