Space up! - největší malý VW od dob Brouka

Space up!
Space up!, foto: Volkswagen
Pavel Stavebník 24. října 2007 09:42
Sdílej:

Postupné představování “Nové malé rodiny – New Small Family“ značky Volkswagen nabírá na obrátkách. Pouhých šest týdnů od premiéry konceptu up! – dvoudveřového městského modelu – představuje největší evropský výrobce automobilů na autosalonu v Tokiu druhou verzi - studii space up!.

„Světová premiéra studie up! na IAA ve Frankfurtu posloužila jako úvodní test k ověření toho, jak bude „Nová malá rodina“ v Evropě přijata. A výsledek tohoto testu byl více než příznivý,“ říká Dr. Ulrich Hackenberg, ředitel technického vývoje automobilky a pokračuje: „Nyní přichází space up! jako druhý člen rodiny. Tento malý kombík předvádí, jak důsledně dokážeme využít každý milimetr prostoru a jak působivý design vytváříme.“

Walter de Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen, oceňuje kolegy, kteří se podíleli na vývoji: „Ve formální designérské terminologii je zcela zřejmé, že space up! je vzrušující a zároveň využívá maximum prostoru poskytovaného nejmenší platformou. Naše „Nová malá rodina“ znovu přináší na silnice úsměv a výjimečně neodolatelné charisma, které spojuje koncepty up! a space up!. Na první pohled je také zřejmé, že navzdory vší emocionalitě vtělené do tohoto konceptu jsme se vystříhali jakýchkoliv zbytečných triků. Díky tomu vznikl velice přímočarý a sebejistý design.“

Koncepce Space up! je malým prostorovým zázrakem. Na půdorysu o délce 3,68 metru a šířce 1,63 metru nabízí prostor mnohem většího vozu. Vynikající prostorová koncepce studie space up! vychází ve značné míře z umístění jejího pohonu: k prostředí ohleduplné zážehové, vznětové a elektrické agregáty budoucí rodiny up! budou vždy umístěny v zádi – stejně jako to v minulosti bylo u Brouka a u minibusu Bulli.

Krátké srovnání: space up! je přesně o 23 centimetrů delší než up!, předvedený na IAA ve Frankfurtu; v souladu s tím je delší také jeho rozvor (2,56 metru). Se svou výškou 1,54 m narostl tento kombík také o čtyři centimetry vzhůru.

Narozdíl od dvoudveřového konceptu up! má space up! čtyři dveře – ve skutečnosti jich je ale šest. To proto, že v návrhu tohoto kombíku není použita klasická záď, ale místo ní dvoukřídlé zadní dveře. Za těmito dveřmi se skrývá zavazadlový prostor o objemu 220 až 1005 litrů, čtyři sedadla s multivariabilním uspořádáním a kokpit se zcela mimořádnou koncepcí. Řada funkcí se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky s trojrozměrnou grafikou a bezdotykovými spínači.

Design exteriéru Volkswagen uvádí space up! jako druhou modelovou variantu „Nové malé rodiny“. Koncepční studii up! prezentovanou na IAA v Německu a studii space up! nyní předváděnou v Japonsku spojuje společná filosofie designu. Oba vozy charakterizuje jednoduchá, jasná řeč forem. Designéři se záměrně vyhnuli všem přebytečným trikům. Stejně jako up! i koncept space up! charakterizuje zcela nová harmonie mezi technickým řešením na jedné straně a emotivní koncepcí na straně druhé.

Design interiéru Studie space up! je plnohodnotným čtyřsedadlovým vozem. Lavicové sedadlo v zádi je vybaveno dvěma integrovanými dětskými sedačkami. Aby se sedadla změnila z verze pro dospělé na dětské sedačky, stačí jednoduše vyklopit sedací polštáře a na obou stranách rozložit opěrky pro ramena. V produkční verzi tohoto vozu však budou moci pohodlně cestovat nejen děti. Zásluhu na tom mají sedací polštáře všech čtyř sedadel, tedy sedadla řidiče, předního spolucestujícího a zadních cestujících, které jsou vyrobeny ze vzdušné pěny airflow, jež se automaticky přizpůsobuje individuální anatomii. Navíc je sedací plocha příjemně vysoká, díky čemuž je sezení velmi pohodlné. S výjimkou sedadla řidiče se všechna sedadla dají skládat a vyjímat. Pokud jsou sedadla „pouze“ složena, vznikne nákladový prostor s rovným dnem o objemu až 1005 litrů. I při obsazení čtyřmi osobami má zavazadlový prostor do výše oken stále objem 220 litrů. Protože nízký motor studie space up! je umístěn vzadu, mohou být ve voze s pomocí průchodu do předního zavazadlového prostoru uloženy předměty o délce až 2,8 metru.

Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?