Postupné představování “Nové malé rodiny – New Small Family“ značky Volkswagen nabírá na obrátkách. Pouhých šest týdnů od premiéry konceptu up! – dvoudveřového městského modelu – představuje největší evropský výrobce automobilů na autosalonu v Tokiu druhou verzi - studii space up!.
„Světová premiéra studie up! na IAA ve Frankfurtu posloužila jako úvodní test k ověření toho, jak bude „Nová malá rodina“ v Evropě přijata. A výsledek tohoto testu byl více než příznivý,“ říká Dr. Ulrich Hackenberg, ředitel technického vývoje automobilky a pokračuje: „Nyní přichází space up! jako druhý člen rodiny. Tento malý kombík předvádí, jak důsledně dokážeme využít každý milimetr prostoru a jak působivý design vytváříme.“
Walter de Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen, oceňuje kolegy, kteří se podíleli na vývoji: „Ve formální designérské terminologii je zcela zřejmé, že space up! je vzrušující a zároveň využívá maximum prostoru poskytovaného nejmenší platformou. Naše „Nová malá rodina“ znovu přináší na silnice úsměv a výjimečně neodolatelné charisma, které spojuje koncepty up! a space up!. Na první pohled je také zřejmé, že navzdory vší emocionalitě vtělené do tohoto konceptu jsme se vystříhali jakýchkoliv zbytečných triků. Díky tomu vznikl velice přímočarý a sebejistý design.“
Koncepce Space up! je malým prostorovým zázrakem. Na půdorysu o délce 3,68 metru a šířce 1,63 metru nabízí prostor mnohem většího vozu. Vynikající prostorová koncepce studie space up! vychází ve značné míře z umístění jejího pohonu: k prostředí ohleduplné zážehové, vznětové a elektrické agregáty budoucí rodiny up! budou vždy umístěny v zádi – stejně jako to v minulosti bylo u Brouka a u minibusu Bulli.
Krátké srovnání: space up! je přesně o 23 centimetrů delší než up!, předvedený na IAA ve Frankfurtu; v souladu s tím je delší také jeho rozvor (2,56 metru). Se svou výškou 1,54 m narostl tento kombík také o čtyři centimetry vzhůru.
Narozdíl od dvoudveřového konceptu up! má space up! čtyři dveře – ve skutečnosti jich je ale šest. To proto, že v návrhu tohoto kombíku není použita klasická záď, ale místo ní dvoukřídlé zadní dveře. Za těmito dveřmi se skrývá zavazadlový prostor o objemu 220 až 1005 litrů, čtyři sedadla s multivariabilním uspořádáním a kokpit se zcela mimořádnou koncepcí. Řada funkcí se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky s trojrozměrnou grafikou a bezdotykovými spínači.
Design exteriéru Volkswagen uvádí space up! jako druhou modelovou variantu „Nové malé rodiny“. Koncepční studii up! prezentovanou na IAA v Německu a studii space up! nyní předváděnou v Japonsku spojuje společná filosofie designu. Oba vozy charakterizuje jednoduchá, jasná řeč forem. Designéři se záměrně vyhnuli všem přebytečným trikům. Stejně jako up! i koncept space up! charakterizuje zcela nová harmonie mezi technickým řešením na jedné straně a emotivní koncepcí na straně druhé.
Design interiéru Studie space up! je plnohodnotným čtyřsedadlovým vozem. Lavicové sedadlo v zádi je vybaveno dvěma integrovanými dětskými sedačkami. Aby se sedadla změnila z verze pro dospělé na dětské sedačky, stačí jednoduše vyklopit sedací polštáře a na obou stranách rozložit opěrky pro ramena. V produkční verzi tohoto vozu však budou moci pohodlně cestovat nejen děti. Zásluhu na tom mají sedací polštáře všech čtyř sedadel, tedy sedadla řidiče, předního spolucestujícího a zadních cestujících, které jsou vyrobeny ze vzdušné pěny airflow, jež se automaticky přizpůsobuje individuální anatomii. Navíc je sedací plocha příjemně vysoká, díky čemuž je sezení velmi pohodlné. S výjimkou sedadla řidiče se všechna sedadla dají skládat a vyjímat. Pokud jsou sedadla „pouze“ složena, vznikne nákladový prostor s rovným dnem o objemu až 1005 litrů. I při obsazení čtyřmi osobami má zavazadlový prostor do výše oken stále objem 220 litrů. Protože nízký motor studie space up! je umístěn vzadu, mohou být ve voze s pomocí průchodu do předního zavazadlového prostoru uloženy předměty o délce až 2,8 metru.
Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?