Postupné představování “Nové malé rodiny – New Small Family“ značky Volkswagen nabírá na obrátkách. Pouhých šest týdnů od premiéry konceptu up! – dvoudveřového městského modelu – představuje největší evropský výrobce automobilů na autosalonu v Tokiu druhou verzi - studii space up!.
„Světová premiéra studie up! na IAA ve Frankfurtu posloužila jako úvodní test k ověření toho, jak bude „Nová malá rodina“ v Evropě přijata. A výsledek tohoto testu byl více než příznivý,“ říká Dr. Ulrich Hackenberg, ředitel technického vývoje automobilky a pokračuje: „Nyní přichází space up! jako druhý člen rodiny. Tento malý kombík předvádí, jak důsledně dokážeme využít každý milimetr prostoru a jak působivý design vytváříme.“
Walter de Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen, oceňuje kolegy, kteří se podíleli na vývoji: „Ve formální designérské terminologii je zcela zřejmé, že space up! je vzrušující a zároveň využívá maximum prostoru poskytovaného nejmenší platformou. Naše „Nová malá rodina“ znovu přináší na silnice úsměv a výjimečně neodolatelné charisma, které spojuje koncepty up! a space up!. Na první pohled je také zřejmé, že navzdory vší emocionalitě vtělené do tohoto konceptu jsme se vystříhali jakýchkoliv zbytečných triků. Díky tomu vznikl velice přímočarý a sebejistý design.“
Koncepce Space up! je malým prostorovým zázrakem. Na půdorysu o délce 3,68 metru a šířce 1,63 metru nabízí prostor mnohem většího vozu. Vynikající prostorová koncepce studie space up! vychází ve značné míře z umístění jejího pohonu: k prostředí ohleduplné zážehové, vznětové a elektrické agregáty budoucí rodiny up! budou vždy umístěny v zádi – stejně jako to v minulosti bylo u Brouka a u minibusu Bulli.
Krátké srovnání: space up! je přesně o 23 centimetrů delší než up!, předvedený na IAA ve Frankfurtu; v souladu s tím je delší také jeho rozvor (2,56 metru). Se svou výškou 1,54 m narostl tento kombík také o čtyři centimetry vzhůru.
Narozdíl od dvoudveřového konceptu up! má space up! čtyři dveře – ve skutečnosti jich je ale šest. To proto, že v návrhu tohoto kombíku není použita klasická záď, ale místo ní dvoukřídlé zadní dveře. Za těmito dveřmi se skrývá zavazadlový prostor o objemu 220 až 1005 litrů, čtyři sedadla s multivariabilním uspořádáním a kokpit se zcela mimořádnou koncepcí. Řada funkcí se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky s trojrozměrnou grafikou a bezdotykovými spínači.
Design exteriéru Volkswagen uvádí space up! jako druhou modelovou variantu „Nové malé rodiny“. Koncepční studii up! prezentovanou na IAA v Německu a studii space up! nyní předváděnou v Japonsku spojuje společná filosofie designu. Oba vozy charakterizuje jednoduchá, jasná řeč forem. Designéři se záměrně vyhnuli všem přebytečným trikům. Stejně jako up! i koncept space up! charakterizuje zcela nová harmonie mezi technickým řešením na jedné straně a emotivní koncepcí na straně druhé.
Design interiéru Studie space up! je plnohodnotným čtyřsedadlovým vozem. Lavicové sedadlo v zádi je vybaveno dvěma integrovanými dětskými sedačkami. Aby se sedadla změnila z verze pro dospělé na dětské sedačky, stačí jednoduše vyklopit sedací polštáře a na obou stranách rozložit opěrky pro ramena. V produkční verzi tohoto vozu však budou moci pohodlně cestovat nejen děti. Zásluhu na tom mají sedací polštáře všech čtyř sedadel, tedy sedadla řidiče, předního spolucestujícího a zadních cestujících, které jsou vyrobeny ze vzdušné pěny airflow, jež se automaticky přizpůsobuje individuální anatomii. Navíc je sedací plocha příjemně vysoká, díky čemuž je sezení velmi pohodlné. S výjimkou sedadla řidiče se všechna sedadla dají skládat a vyjímat. Pokud jsou sedadla „pouze“ složena, vznikne nákladový prostor s rovným dnem o objemu až 1005 litrů. I při obsazení čtyřmi osobami má zavazadlový prostor do výše oken stále objem 220 litrů. Protože nízký motor studie space up! je umístěn vzadu, mohou být ve voze s pomocí průchodu do předního zavazadlového prostoru uloženy předměty o délce až 2,8 metru.
Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.