Vývojové studium BMW si objednalo zajímavou studii. Jejím cílem bylo zjistit, proč muži a ženy rozdílně ovládají svůj vůz.
Většina mužů často bez problémů řídí svůj vůz pouze jednou rukou. Ženu tímto způsobem auto řídit neuvidíte. Jejich rozdílný postoj k vozidlu je dán jejich odlišnou psychikou. Muži chápou svůj automobil jako součást svého těla. Své tělo ovládáme suverénně, nepřemýšlíme nad tím jak si sednout, prostě si jen sedneme. Za normálních okolností máme tělo pod kontrolou a nemusíme se soustředit na to, jak ho ovládnout. Proto si muži dovolí řídit pouze jednou rukou, není to u nich projevem jejich lehkomyslnosti, je to pro ně zcela přirozené, protože auto je pro ně součást jejich těla. Naopak ženy chápou vůz jako samostatný předmět jako věc, kterou je třeba mít pod kontrolou – proto volant drží pevně oběma rukama.
S tím souvisí i odlišný způsob, jak se o svých autech vyjadřují muži a ženy. Muži mají tendenci o svých vozech často hovořit, je to pro ně stejné, jakoby mluvili sami o sobě. Ženy tuto potřebu nemívají, ale zase dávají svým vozidlům častěji jména než muži. Muži své auto žádnými zdrobnělinami nepojmenují , bylo by jim to nepříjemné, protože by měli pocit, že tak oslovují sami sebe.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?