Proč umí řídit muži jednou rukou a ženy ne?

Irena Ševelová, 3. října 2007, 22:54 Google+

Vývojové studium BMW si objednalo zajímavou studii. Jejím cílem bylo zjistit, proč muži a ženy rozdílně ovládají svůj vůz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Corsa

Corsa | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Většina mužů často bez problémů řídí  svůj vůz pouze jednou rukou. Ženu tímto způsobem auto řídit neuvidíte. Jejich rozdílný postoj k vozidlu je dán jejich odlišnou psychikou. Muži chápou svůj automobil jako součást svého těla. Své tělo ovládáme suverénně, nepřemýšlíme nad tím jak si sednout, prostě si jen sedneme. Za normálních okolností máme tělo pod kontrolou a nemusíme se soustředit na to, jak ho ovládnout. Proto si muži dovolí řídit pouze jednou rukou, není to u nich projevem jejich lehkomyslnosti, je to pro ně zcela přirozené, protože auto je pro ně součást jejich těla. Naopak ženy chápou vůz jako samostatný předmět jako věc, kterou je třeba mít pod kontrolou – proto volant drží pevně oběma rukama.

S tím souvisí i odlišný způsob, jak se o svých autech vyjadřují muži a ženy. Muži mají tendenci o svých vozech často hovořit, je to pro ně stejné, jakoby mluvili sami o sobě. Ženy tuto potřebu nemívají, ale zase dávají svým vozidlům častěji  jména než muži. Muži své auto  žádnými zdrobnělinami nepojmenují , bylo by jim to nepříjemné, protože by měli pocit, že tak oslovují sami sebe.


Vytisknout

Diskuze: Proč umí řídit muži jednou rukou a ženy ne?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Fiorino

Po konceptech konečně praktik na silnici

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud