Vývojové studium BMW si objednalo zajímavou studii. Jejím cílem bylo zjistit, proč muži a ženy rozdílně ovládají svůj vůz.
Většina mužů často bez problémů řídí svůj vůz pouze jednou rukou. Ženu tímto způsobem auto řídit neuvidíte. Jejich rozdílný postoj k vozidlu je dán jejich odlišnou psychikou. Muži chápou svůj automobil jako součást svého těla. Své tělo ovládáme suverénně, nepřemýšlíme nad tím jak si sednout, prostě si jen sedneme. Za normálních okolností máme tělo pod kontrolou a nemusíme se soustředit na to, jak ho ovládnout. Proto si muži dovolí řídit pouze jednou rukou, není to u nich projevem jejich lehkomyslnosti, je to pro ně zcela přirozené, protože auto je pro ně součást jejich těla. Naopak ženy chápou vůz jako samostatný předmět jako věc, kterou je třeba mít pod kontrolou – proto volant drží pevně oběma rukama.
S tím souvisí i odlišný způsob, jak se o svých autech vyjadřují muži a ženy. Muži mají tendenci o svých vozech často hovořit, je to pro ně stejné, jakoby mluvili sami o sobě. Ženy tuto potřebu nemívají, ale zase dávají svým vozidlům častěji jména než muži. Muži své auto žádnými zdrobnělinami nepojmenují , bylo by jim to nepříjemné, protože by měli pocit, že tak oslovují sami sebe.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.