Vývojové studium BMW si objednalo zajímavou studii. Jejím cílem bylo zjistit, proč muži a ženy rozdílně ovládají svůj vůz.
Většina mužů často bez problémů řídí svůj vůz pouze jednou rukou. Ženu tímto způsobem auto řídit neuvidíte. Jejich rozdílný postoj k vozidlu je dán jejich odlišnou psychikou. Muži chápou svůj automobil jako součást svého těla. Své tělo ovládáme suverénně, nepřemýšlíme nad tím jak si sednout, prostě si jen sedneme. Za normálních okolností máme tělo pod kontrolou a nemusíme se soustředit na to, jak ho ovládnout. Proto si muži dovolí řídit pouze jednou rukou, není to u nich projevem jejich lehkomyslnosti, je to pro ně zcela přirozené, protože auto je pro ně součást jejich těla. Naopak ženy chápou vůz jako samostatný předmět jako věc, kterou je třeba mít pod kontrolou – proto volant drží pevně oběma rukama.
S tím souvisí i odlišný způsob, jak se o svých autech vyjadřují muži a ženy. Muži mají tendenci o svých vozech často hovořit, je to pro ně stejné, jakoby mluvili sami o sobě. Ženy tuto potřebu nemívají, ale zase dávají svým vozidlům častěji jména než muži. Muži své auto žádnými zdrobnělinami nepojmenují , bylo by jim to nepříjemné, protože by měli pocit, že tak oslovují sami sebe.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.