SSC Ultimate Aero TT jel rychleji než Veyron

Marek Litzman, 17. září 2007, 08:27 Google+

Veyron padl, ať žije nový král. Nebo je to jinak? Kažodpádně dějiny rekordů se přepisují, Veyron není nejrychlejším autem planety.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Verve concept

Verve concept | foto: SSC

Sdílejte článek

407 km/h, to je oficiálně nejvyšší rychlost, které je schopno Bugatti Veyron dosáhnout. Technici se sice dušují, že motor je jen z důvodu bezpečnosti a životnosti utlumen a po odstranění omezovačů by bylo možno jet i více, ale marná sláva a planá slova, 407 je maximum. Druhým problémem je to, že ona hodnota byla již naměřena, vždy ale šlo o neoficiální měření, které sice mohlo být provedeno přesnými přístroji, nebyli mu však za svědky povolaní lidé.

Tato rychlost je tedy tak trochu imaginární. Všichni o ní vědí, všichni jsou si jisti, že existuje, nikdo ji však ještě oficiálně neviděl.

Nyní však také všichni ví, že k rekordu již nikdy stačit nebude. Shelby Super Cars totiž se svým „sériovým“ vozem prolomili nejen tuto metu, ale i metu 410 km/h. Měření se prováděla na uzavřené dálnici a to jízdou v obou směrech. To proto, aby se minimalizovala výpomoc větru. Konečná průměrná rychlost je 411,8 km/h.

To vše díky přeplňovanému motoru 6,3 s výkonem přes 1200 koní.

Nezbývá než dodat jediné. SSC i další vozy, které pomýšlí na hlavu Veyronu, mají jedno společné a od Bugatti naopak velmi rozdílné. Jde o kapotované závodničky, o obří a supersilné motory, kolem kterých kdosi téměř omylem postavil auto. Auto s možná téměř dokonalými výkony na silnici, ale stále jde o úplně jinou třídu, než do jaké spadá Veyron. To je totiž luxusní a exkluzivní vůz, který je schopen i denního používání. Řidič, možná spíše pilot, sedí v luxusním interiéru, všude kolem ho hýčká pohodlí a punc dokonalosti a jedinečnosti. Jde vlastně spíše o třídu GT po genetické mutaci. Svaly narostly, praktičnost byla potlačena, ale luxus zůstal.

A právě tohle je atribut, díky kterému kral Veyron jen tak nepadne. A to i když není nejrychlejší, ale „až ten druhý“. Jen čas ukáže, zda v současné době nejrychlejší SSC nebude pouhá rychlokvaška, zatímco na Veyrona budeme ještě desetiletí vzpomínat jako na této symbol doby.

Vytisknout

Diskuze: SSC Ultimate Aero TT jel rychleji než Veyron

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Veyron

Bugatti Veyron Pur Sang - 200 milionů za den

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud