Veyron padl, ať žije nový král. Nebo je to jinak? Kažodpádně dějiny rekordů se přepisují, Veyron není nejrychlejším autem planety.
407 km/h, to je oficiálně nejvyšší rychlost, které je schopno Bugatti Veyron dosáhnout. Technici se sice dušují, že motor je jen z důvodu bezpečnosti a životnosti utlumen a po odstranění omezovačů by bylo možno jet i více, ale marná sláva a planá slova, 407 je maximum. Druhým problémem je to, že ona hodnota byla již naměřena, vždy ale šlo o neoficiální měření, které sice mohlo být provedeno přesnými přístroji, nebyli mu však za svědky povolaní lidé.
Tato rychlost je tedy tak trochu imaginární. Všichni o ní vědí, všichni jsou si jisti, že existuje, nikdo ji však ještě oficiálně neviděl.
Nyní však také všichni ví, že k rekordu již nikdy stačit nebude. Shelby Super Cars totiž se svým „sériovým“ vozem prolomili nejen tuto metu, ale i metu 410 km/h. Měření se prováděla na uzavřené dálnici a to jízdou v obou směrech. To proto, aby se minimalizovala výpomoc větru. Konečná průměrná rychlost je 411,8 km/h.
To vše díky přeplňovanému motoru 6,3 s výkonem přes 1200 koní.
Nezbývá než dodat jediné. SSC i další vozy, které pomýšlí na hlavu Veyronu, mají jedno společné a od Bugatti naopak velmi rozdílné. Jde o kapotované závodničky, o obří a supersilné motory, kolem kterých kdosi téměř omylem postavil auto. Auto s možná téměř dokonalými výkony na silnici, ale stále jde o úplně jinou třídu, než do jaké spadá Veyron. To je totiž luxusní a exkluzivní vůz, který je schopen i denního používání. Řidič, možná spíše pilot, sedí v luxusním interiéru, všude kolem ho hýčká pohodlí a punc dokonalosti a jedinečnosti. Jde vlastně spíše o třídu GT po genetické mutaci. Svaly narostly, praktičnost byla potlačena, ale luxus zůstal.
A právě tohle je atribut, díky kterému kral Veyron jen tak nepadne. A to i když není nejrychlejší, ale „až ten druhý“. Jen čas ukáže, zda v současné době nejrychlejší SSC nebude pouhá rychlokvaška, zatímco na Veyrona budeme ještě desetiletí vzpomínat jako na této symbol doby.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.