407 km/h, to je oficiálně nejvyšší rychlost, které je schopno Bugatti Veyron dosáhnout. Technici se sice dušují, že motor je jen z důvodu bezpečnosti a životnosti utlumen a po odstranění omezovačů by bylo možno jet i více, ale marná sláva a planá slova, 407 je maximum. Druhým problémem je to, že ona hodnota byla již naměřena, vždy ale šlo o neoficiální měření, které sice mohlo být provedeno přesnými přístroji, nebyli mu však za svědky povolaní lidé.
Tato rychlost je tedy tak trochu imaginární. Všichni o ní vědí, všichni jsou si jisti, že existuje, nikdo ji však ještě oficiálně neviděl.
Nyní však také všichni ví, že k rekordu již nikdy stačit nebude. Shelby Super Cars totiž se svým „sériovým“ vozem prolomili nejen tuto metu, ale i metu 410 km/h. Měření se prováděla na uzavřené dálnici a to jízdou v obou směrech. To proto, aby se minimalizovala výpomoc větru. Konečná průměrná rychlost je 411,8 km/h.
To vše díky přeplňovanému motoru 6,3 s výkonem přes 1200 koní.
Nezbývá než dodat jediné. SSC i další vozy, které pomýšlí na hlavu Veyronu, mají jedno společné a od Bugatti naopak velmi rozdílné. Jde o kapotované závodničky, o obří a supersilné motory, kolem kterých kdosi téměř omylem postavil auto. Auto s možná téměř dokonalými výkony na silnici, ale stále jde o úplně jinou třídu, než do jaké spadá Veyron. To je totiž luxusní a exkluzivní vůz, který je schopen i denního používání. Řidič, možná spíše pilot, sedí v luxusním interiéru, všude kolem ho hýčká pohodlí a punc dokonalosti a jedinečnosti. Jde vlastně spíše o třídu GT po genetické mutaci. Svaly narostly, praktičnost byla potlačena, ale luxus zůstal.
A právě tohle je atribut, díky kterému kral Veyron jen tak nepadne. A to i když není nejrychlejší, ale „až ten druhý“. Jen čas ukáže, zda v současné době nejrychlejší SSC nebude pouhá rychlokvaška, zatímco na Veyrona budeme ještě desetiletí vzpomínat jako na této symbol doby.