SSC Ultimate Aero TT jel rychleji než Veyron

Verve concept
Verve concept, foto: SSC
Marek Litzman 17. září 2007 08:27
Sdílej:

Veyron padl, ať žije nový král. Nebo je to jinak? Kažodpádně dějiny rekordů se přepisují, Veyron není nejrychlejším autem planety.

407 km/h, to je oficiálně nejvyšší rychlost, které je schopno Bugatti Veyron dosáhnout. Technici se sice dušují, že motor je jen z důvodu bezpečnosti a životnosti utlumen a po odstranění omezovačů by bylo možno jet i více, ale marná sláva a planá slova, 407 je maximum. Druhým problémem je to, že ona hodnota byla již naměřena, vždy ale šlo o neoficiální měření, které sice mohlo být provedeno přesnými přístroji, nebyli mu však za svědky povolaní lidé.

Tato rychlost je tedy tak trochu imaginární. Všichni o ní vědí, všichni jsou si jisti, že existuje, nikdo ji však ještě oficiálně neviděl.

Nyní však také všichni ví, že k rekordu již nikdy stačit nebude. Shelby Super Cars totiž se svým „sériovým“ vozem prolomili nejen tuto metu, ale i metu 410 km/h. Měření se prováděla na uzavřené dálnici a to jízdou v obou směrech. To proto, aby se minimalizovala výpomoc větru. Konečná průměrná rychlost je 411,8 km/h.

To vše díky přeplňovanému motoru 6,3 s výkonem přes 1200 koní.

Nezbývá než dodat jediné. SSC i další vozy, které pomýšlí na hlavu Veyronu, mají jedno společné a od Bugatti naopak velmi rozdílné. Jde o kapotované závodničky, o obří a supersilné motory, kolem kterých kdosi téměř omylem postavil auto. Auto s možná téměř dokonalými výkony na silnici, ale stále jde o úplně jinou třídu, než do jaké spadá Veyron. To je totiž luxusní a exkluzivní vůz, který je schopen i denního používání. Řidič, možná spíše pilot, sedí v luxusním interiéru, všude kolem ho hýčká pohodlí a punc dokonalosti a jedinečnosti. Jde vlastně spíše o třídu GT po genetické mutaci. Svaly narostly, praktičnost byla potlačena, ale luxus zůstal.

A právě tohle je atribut, díky kterému kral Veyron jen tak nepadne. A to i když není nejrychlejší, ale „až ten druhý“. Jen čas ukáže, zda v současné době nejrychlejší SSC nebude pouhá rychlokvaška, zatímco na Veyrona budeme ještě desetiletí vzpomínat jako na této symbol doby.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?