SSC Ultimate Aero TT jel rychleji než Veyron

Marek Litzman, 17. září 2007, 08:27 Google+

Veyron padl, ať žije nový král. Nebo je to jinak? Kažodpádně dějiny rekordů se přepisují, Veyron není nejrychlejším autem planety.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Verve concept

Verve concept | foto: SSC

Sdílejte článek

407 km/h, to je oficiálně nejvyšší rychlost, které je schopno Bugatti Veyron dosáhnout. Technici se sice dušují, že motor je jen z důvodu bezpečnosti a životnosti utlumen a po odstranění omezovačů by bylo možno jet i více, ale marná sláva a planá slova, 407 je maximum. Druhým problémem je to, že ona hodnota byla již naměřena, vždy ale šlo o neoficiální měření, které sice mohlo být provedeno přesnými přístroji, nebyli mu však za svědky povolaní lidé.

Tato rychlost je tedy tak trochu imaginární. Všichni o ní vědí, všichni jsou si jisti, že existuje, nikdo ji však ještě oficiálně neviděl.

Nyní však také všichni ví, že k rekordu již nikdy stačit nebude. Shelby Super Cars totiž se svým „sériovým“ vozem prolomili nejen tuto metu, ale i metu 410 km/h. Měření se prováděla na uzavřené dálnici a to jízdou v obou směrech. To proto, aby se minimalizovala výpomoc větru. Konečná průměrná rychlost je 411,8 km/h.

To vše díky přeplňovanému motoru 6,3 s výkonem přes 1200 koní.

Nezbývá než dodat jediné. SSC i další vozy, které pomýšlí na hlavu Veyronu, mají jedno společné a od Bugatti naopak velmi rozdílné. Jde o kapotované závodničky, o obří a supersilné motory, kolem kterých kdosi téměř omylem postavil auto. Auto s možná téměř dokonalými výkony na silnici, ale stále jde o úplně jinou třídu, než do jaké spadá Veyron. To je totiž luxusní a exkluzivní vůz, který je schopen i denního používání. Řidič, možná spíše pilot, sedí v luxusním interiéru, všude kolem ho hýčká pohodlí a punc dokonalosti a jedinečnosti. Jde vlastně spíše o třídu GT po genetické mutaci. Svaly narostly, praktičnost byla potlačena, ale luxus zůstal.

A právě tohle je atribut, díky kterému kral Veyron jen tak nepadne. A to i když není nejrychlejší, ale „až ten druhý“. Jen čas ukáže, zda v současné době nejrychlejší SSC nebude pouhá rychlokvaška, zatímco na Veyrona budeme ještě desetiletí vzpomínat jako na této symbol doby.

Vytisknout

Diskuze: SSC Ultimate Aero TT jel rychleji než Veyron

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Veyron

Bugatti Veyron Pur Sang - 200 milionů za den

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud