Tuningová firma G-POWER se pustila do dalšího bláznivého projektu - pod kapotu BMW M3 CSL E46 nacpala vyladěný vidlicový desetiválec o výkonu 550 koní! G-POWER se tuningem vozů BMW zabývá již 30 let. Přesto touží nejen sobě, ale především svým potenciálním zákazníkům
znovu a znovu dokazovat, že takzvaně "umí".
A proto tentokrát pustila do úprav BMW M3 E46 CSL. Pod kapotu se dostal firmou G-POWER upravený motor V10 ze současné eMkové řady BMW. Výkon motoru výrazně překračuje hodnotu 500 koní, a tak má mít toto CSL velmi výrazně lepší jízdní výkony - přesto byste však úpravy vzhledu hledali asi marně, takže jde doslova o vlka v rouše beránčím.
U G-POWER jsou opravdoví kouzelmníci, a tak se jim podařilo napasovat obrovský desetiválec ze současného modelu M5 do omezeného motorového prostoru předchozí M3 CLS. Ale nezůstalo pouze u toho. Zákazníci G-POWER mohou těžit z takřka třicetiletých zkušeností firmy s laděním motorů, takže motor V10 díky úpravám dosahuje výkonu 550 koní a při akceleraci vůz doslova katapultuje točivý moment 580Nm. V porovnání s původním motorem M3 CSL, což byl ředový šestiválec o výkonu 360 koní a s točivým momentem 370 Nm jde o vskutku působivá vylepšení. Ovšem ani další fakta bychom neměli opomíjet. Navzdory hmotnosti vozu 1550 kg se G-POWER podařilo posunout výkonový hmotnostní poměr z původních 3,9 kg/koně na skvělých 2,7 kg/koněš. Zrychlení z klidu na 100 km/h se z původních 4,8 sekundy zlepšilo na 4,2 sekundy. Ještě znatelnější je zlepšení akcelerace z klidu na 200 km/h. Tuto rychlost nyní G-POWER CSL V10 dosáhne za 11,6 sekundy! A aby toho nebylo málo, také maximálka přesahuje mnoho konkurentů ze Stuttgartu či Maranella: z původních 285 km/h se totiž zvýšila na 335 km/h.
G-POWER nabízí tento upravený desetiválec pro celou řadu modelů BMW. V nabídce figuruje pro současné kupé trojkové řady, vozy Z4, X5 nebo novou M3. Navíc G-POWER pracuje na verzi motoru, která bude dopována dvěma turbodmychadly. Pro první úroveň úprav je cílovým výkonem hranice 640 koní, pro špičkovou verzi pak je očekáván maximální výkon na úrovni až 750 koní.
Aby bylo nadále bezpečné vozem jezdit, došlo na původním CSL i k dalším úpravám. G-POWER se totiž zaměřil také na podvozek a v úzké spolupráci se specialistou na podvozky, firmou KW automotive, připravil zcela přepracovaný systém zavěšení a nová kola. Parametry podvozku tak odpovídají vyššímu výkonu a podvozek lze naladit jak pro závodní okruhy, tak pro jízdu po běžných silnicích.
Pro upravené CSL jsou nabízena i speciální kola v designu Silverstone. Kola mají design deseti dvojic paprsků, který zajišťuje lepší chlazení brzd. Kola jsou přitom lehčí, nežli originální eMková kola od BMW. Nižší neodpružená hmotnost kol má tak pozitivní vliv na jízdní komfort, a to navzdory nízkoprofilovým pneumatikám. Na kolech o průměru 18 až 21 palců a šíři 8,5 až 10,5 palce jsou namontovány pneumatiky se systémem run-flat.
Zdroj: G-Power
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?