Tuningová firma G-POWER se pustila do dalšího bláznivého projektu - pod kapotu BMW M3 CSL E46 nacpala vyladěný vidlicový desetiválec o výkonu 550 koní! G-POWER se tuningem vozů BMW zabývá již 30 let. Přesto touží nejen sobě, ale především svým potenciálním zákazníkům
znovu a znovu dokazovat, že takzvaně "umí".
A proto tentokrát pustila do úprav BMW M3 E46 CSL. Pod kapotu se dostal firmou G-POWER upravený motor V10 ze současné eMkové řady BMW. Výkon motoru výrazně překračuje hodnotu 500 koní, a tak má mít toto CSL velmi výrazně lepší jízdní výkony - přesto byste však úpravy vzhledu hledali asi marně, takže jde doslova o vlka v rouše beránčím.
U G-POWER jsou opravdoví kouzelmníci, a tak se jim podařilo napasovat obrovský desetiválec ze současného modelu M5 do omezeného motorového prostoru předchozí M3 CLS. Ale nezůstalo pouze u toho. Zákazníci G-POWER mohou těžit z takřka třicetiletých zkušeností firmy s laděním motorů, takže motor V10 díky úpravám dosahuje výkonu 550 koní a při akceleraci vůz doslova katapultuje točivý moment 580Nm. V porovnání s původním motorem M3 CSL, což byl ředový šestiválec o výkonu 360 koní a s točivým momentem 370 Nm jde o vskutku působivá vylepšení. Ovšem ani další fakta bychom neměli opomíjet. Navzdory hmotnosti vozu 1550 kg se G-POWER podařilo posunout výkonový hmotnostní poměr z původních 3,9 kg/koně na skvělých 2,7 kg/koněš. Zrychlení z klidu na 100 km/h se z původních 4,8 sekundy zlepšilo na 4,2 sekundy. Ještě znatelnější je zlepšení akcelerace z klidu na 200 km/h. Tuto rychlost nyní G-POWER CSL V10 dosáhne za 11,6 sekundy! A aby toho nebylo málo, také maximálka přesahuje mnoho konkurentů ze Stuttgartu či Maranella: z původních 285 km/h se totiž zvýšila na 335 km/h.
G-POWER nabízí tento upravený desetiválec pro celou řadu modelů BMW. V nabídce figuruje pro současné kupé trojkové řady, vozy Z4, X5 nebo novou M3. Navíc G-POWER pracuje na verzi motoru, která bude dopována dvěma turbodmychadly. Pro první úroveň úprav je cílovým výkonem hranice 640 koní, pro špičkovou verzi pak je očekáván maximální výkon na úrovni až 750 koní.
Aby bylo nadále bezpečné vozem jezdit, došlo na původním CSL i k dalším úpravám. G-POWER se totiž zaměřil také na podvozek a v úzké spolupráci se specialistou na podvozky, firmou KW automotive, připravil zcela přepracovaný systém zavěšení a nová kola. Parametry podvozku tak odpovídají vyššímu výkonu a podvozek lze naladit jak pro závodní okruhy, tak pro jízdu po běžných silnicích.
Pro upravené CSL jsou nabízena i speciální kola v designu Silverstone. Kola mají design deseti dvojic paprsků, který zajišťuje lepší chlazení brzd. Kola jsou přitom lehčí, nežli originální eMková kola od BMW. Nižší neodpružená hmotnost kol má tak pozitivní vliv na jízdní komfort, a to navzdory nízkoprofilovým pneumatikám. Na kolech o průměru 18 až 21 palců a šíři 8,5 až 10,5 palce jsou namontovány pneumatiky se systémem run-flat.
Zdroj: G-Power
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.