znovu a znovu dokazovat, že takzvaně "umí".
A proto tentokrát pustila do úprav BMW M3 E46 CSL. Pod kapotu se dostal firmou G-POWER upravený motor V10 ze současné eMkové řady BMW. Výkon motoru výrazně překračuje hodnotu 500 koní, a tak má mít toto CSL velmi výrazně lepší jízdní výkony - přesto byste však úpravy vzhledu hledali asi marně, takže jde doslova o vlka v rouše beránčím.
U G-POWER jsou opravdoví kouzelmníci, a tak se jim podařilo napasovat obrovský desetiválec ze současného modelu M5 do omezeného motorového prostoru předchozí M3 CLS. Ale nezůstalo pouze u toho. Zákazníci G-POWER mohou těžit z takřka třicetiletých zkušeností firmy s laděním motorů, takže motor V10 díky úpravám dosahuje výkonu 550 koní a při akceleraci vůz doslova katapultuje točivý moment 580Nm. V porovnání s původním motorem M3 CSL, což byl ředový šestiválec o výkonu 360 koní a s točivým momentem 370 Nm jde o vskutku působivá vylepšení. Ovšem ani další fakta bychom neměli opomíjet. Navzdory hmotnosti vozu 1550 kg se G-POWER podařilo posunout výkonový hmotnostní poměr z původních 3,9 kg/koně na skvělých 2,7 kg/koněš. Zrychlení z klidu na 100 km/h se z původních 4,8 sekundy zlepšilo na 4,2 sekundy. Ještě znatelnější je zlepšení akcelerace z klidu na 200 km/h. Tuto rychlost nyní G-POWER CSL V10 dosáhne za 11,6 sekundy! A aby toho nebylo málo, také maximálka přesahuje mnoho konkurentů ze Stuttgartu či Maranella: z původních 285 km/h se totiž zvýšila na 335 km/h.
G-POWER nabízí tento upravený desetiválec pro celou řadu modelů BMW. V nabídce figuruje pro současné kupé trojkové řady, vozy Z4, X5 nebo novou M3. Navíc G-POWER pracuje na verzi motoru, která bude dopována dvěma turbodmychadly. Pro první úroveň úprav je cílovým výkonem hranice 640 koní, pro špičkovou verzi pak je očekáván maximální výkon na úrovni až 750 koní.
Aby bylo nadále bezpečné vozem jezdit, došlo na původním CSL i k dalším úpravám. G-POWER se totiž zaměřil také na podvozek a v úzké spolupráci se specialistou na podvozky, firmou KW automotive, připravil zcela přepracovaný systém zavěšení a nová kola. Parametry podvozku tak odpovídají vyššímu výkonu a podvozek lze naladit jak pro závodní okruhy, tak pro jízdu po běžných silnicích.
Pro upravené CSL jsou nabízena i speciální kola v designu Silverstone. Kola mají design deseti dvojic paprsků, který zajišťuje lepší chlazení brzd. Kola jsou přitom lehčí, nežli originální eMková kola od BMW. Nižší neodpružená hmotnost kol má tak pozitivní vliv na jízdní komfort, a to navzdory nízkoprofilovým pneumatikám. Na kolech o průměru 18 až 21 palců a šíři 8,5 až 10,5 palce jsou namontovány pneumatiky se systémem run-flat.
Zdroj: G-Power