G-Power BMW M3 CSL

Jan Fiala, 3. září 2007, 22:20 Google+

Tuningová firma G-POWER se pustila do dalšího bláznivého projektu - pod kapotu BMW M3 CSL E46 nacpala vyladěný vidlicový desetiválec o výkonu 550 koní! G-POWER se tuningem vozů BMW zabývá již 30 let. Přesto touží nejen sobě, ale především svým potenciálním zákazníkům

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
M3 CSL

M3 CSL | foto: G-POWER

Sdílejte článek

znovu a znovu dokazovat, že takzvaně "umí".

A proto tentokrát pustila do úprav BMW M3 E46 CSL. Pod kapotu se dostal firmou G-POWER upravený motor V10 ze současné eMkové řady BMW. Výkon motoru výrazně překračuje hodnotu 500 koní, a tak má mít toto CSL velmi výrazně lepší jízdní výkony - přesto byste však úpravy vzhledu hledali asi marně, takže jde doslova o vlka v rouše beránčím.

U G-POWER jsou opravdoví kouzelmníci, a tak se jim podařilo napasovat obrovský desetiválec ze současného modelu M5 do omezeného motorového prostoru předchozí M3 CLS. Ale nezůstalo pouze u toho. Zákazníci G-POWER mohou těžit z takřka třicetiletých zkušeností firmy s laděním motorů, takže motor V10 díky úpravám dosahuje výkonu 550 koní a při akceleraci vůz doslova katapultuje točivý moment 580Nm. V porovnání s původním motorem M3 CSL, což byl ředový šestiválec o výkonu 360 koní a s točivým momentem 370 Nm jde o vskutku působivá vylepšení. Ovšem ani další fakta bychom neměli opomíjet. Navzdory hmotnosti vozu 1550 kg se G-POWER podařilo posunout výkonový hmotnostní poměr z původních  3,9 kg/koně  na skvělých 2,7 kg/koněš. Zrychlení z klidu na 100 km/h se z původních 4,8 sekundy zlepšilo na 4,2 sekundy. Ještě znatelnější je zlepšení akcelerace z klidu na 200 km/h. Tuto rychlost nyní G-POWER CSL V10 dosáhne za 11,6 sekundy! A aby toho nebylo málo, také maximálka přesahuje mnoho konkurentů ze Stuttgartu či Maranella: z původních 285 km/h  se totiž zvýšila na 335 km/h.

G-POWER nabízí tento upravený desetiválec pro celou řadu modelů BMW. V nabídce figuruje pro současné kupé trojkové řady, vozy Z4, X5 nebo novou M3. Navíc G-POWER pracuje na verzi motoru, která bude dopována dvěma turbodmychadly. Pro první úroveň úprav je cílovým výkonem hranice 640 koní, pro špičkovou verzi pak je očekáván maximální výkon na úrovni až 750 koní.

Aby bylo nadále bezpečné vozem jezdit, došlo na původním CSL i k dalším úpravám. G-POWER se totiž zaměřil také na podvozek a v úzké spolupráci se specialistou na podvozky, firmou KW automotive, připravil zcela přepracovaný systém zavěšení a nová kola. Parametry podvozku tak odpovídají vyššímu výkonu a podvozek lze naladit jak pro závodní okruhy, tak pro jízdu po běžných silnicích.

Pro upravené CSL jsou nabízena i speciální kola v designu Silverstone. Kola mají design deseti dvojic paprsků, který zajišťuje lepší chlazení brzd. Kola jsou přitom lehčí, nežli originální eMková kola od BMW. Nižší neodpružená hmotnost kol má tak pozitivní vliv na jízdní komfort, a to navzdory nízkoprofilovým pneumatikám. Na kolech o průměru 18 až 21 palců a šíři 8,5 až 10,5 palce jsou namontovány pneumatiky se systémem run-flat.

Zdroj: G-Power

Vytisknout

Diskuze: G-Power BMW M3 CSL

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

LS 600h

Hybridní Toyoty jdou v Evropě na dračku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud