Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že vyvinula aktivní opěrky hlavy snižující namáhání krku při nehodách způsobených nárazem do vozu zezadu jiným vozidlem jedoucím nízkou rychlostí. TMC plánuje nasadit v blízké budoucnosti tyto nové opěrky hlavy do svých nových modelů.
Ve společnosti Toyota se klade maximální důraz na zvyšování bezpečnosti vozidel na základě analýzy nehod. Tento přístup se odráží v pokrokových řešeních pasivní bezpečnosti, jakým je například koncepce všesměrové kompatibility, stavba karoserie snižující možná zranění chodců a přední sedadla vycházející z koncepce WIL (Whiplash Injury Lessening - snížení hyperflexe krku při nehodě). Vývojem aktivních opěrek hlavy Toyota sledovala cíl snížit riziko zranění nadměrným namáháním krční páteře při nárazu do vozidla zezadu. Nejdůležitější vlastnosti aktivních opěrek hlavy
Aktivní opěrky hlavy jsou rozšířením koncepce WIL používané u sedadel, kde opěradlo sedadla v součinnosti s opěrkou hlavy podpírá hlavu a spodní část zad cestujícího s cílem snížit namáhání krční páteře. V praxi to vypadá tak, že když cestující tlačí zády na opěradlo sedadla při nárazu do vozu zezadu, zabudovaná spodní jednotka aktivuje opěrku hlavy, která se rychle posune po diagonále nahoru. Takto se rychle a bezpečně podepře zadní část hlavy cestujícího, a tak sníží riziko hyperflexe krku při nárazu (výsledky se mohou lišit v závislosti na postavě cestujícího a jeho pozici při řízení, nicméně interní testy aktivních opěrek hlavy ukazují, že závažnost poranění krční páteře klesá o 10 až 20 % - hodnotící index Toyota používaný pro poranění krční páteře - v porovnání s klasickými sedadly koncepce WIL).
V rámci svých snah o dosažení trvale udržitelné mobility se chce Toyota zaměřit na posilování bezpečnosti provozu. S tímto cílem vyvíjí činnost v různých oblastech:
1) vývoj ještě bezpečnějších vozů a technologií, 2) aktivní účast při formování bezpečného prostředí na silnicích 3) činnosti zaměřené na vzdělávání lidí v oblasti bezpečnosti provozu, s cílem přispět k úplnému odstranění nehod se smrtelnými následky, což je samo o sobě nejvyšší metou, kterou si společnost usilující o mobilitu může stanovit. Tisková zpráva Toyota Motor Czech
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.