Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že vyvinula aktivní opěrky hlavy snižující namáhání krku při nehodách způsobených nárazem do vozu zezadu jiným vozidlem jedoucím nízkou rychlostí. TMC plánuje nasadit v blízké budoucnosti tyto nové opěrky hlavy do svých nových modelů.
Ve společnosti Toyota se klade maximální důraz na zvyšování bezpečnosti vozidel na základě analýzy nehod. Tento přístup se odráží v pokrokových řešeních pasivní bezpečnosti, jakým je například koncepce všesměrové kompatibility, stavba karoserie snižující možná zranění chodců a přední sedadla vycházející z koncepce WIL (Whiplash Injury Lessening - snížení hyperflexe krku při nehodě). Vývojem aktivních opěrek hlavy Toyota sledovala cíl snížit riziko zranění nadměrným namáháním krční páteře při nárazu do vozidla zezadu. Nejdůležitější vlastnosti aktivních opěrek hlavy
Aktivní opěrky hlavy jsou rozšířením koncepce WIL používané u sedadel, kde opěradlo sedadla v součinnosti s opěrkou hlavy podpírá hlavu a spodní část zad cestujícího s cílem snížit namáhání krční páteře. V praxi to vypadá tak, že když cestující tlačí zády na opěradlo sedadla při nárazu do vozu zezadu, zabudovaná spodní jednotka aktivuje opěrku hlavy, která se rychle posune po diagonále nahoru. Takto se rychle a bezpečně podepře zadní část hlavy cestujícího, a tak sníží riziko hyperflexe krku při nárazu (výsledky se mohou lišit v závislosti na postavě cestujícího a jeho pozici při řízení, nicméně interní testy aktivních opěrek hlavy ukazují, že závažnost poranění krční páteře klesá o 10 až 20 % - hodnotící index Toyota používaný pro poranění krční páteře - v porovnání s klasickými sedadly koncepce WIL).
V rámci svých snah o dosažení trvale udržitelné mobility se chce Toyota zaměřit na posilování bezpečnosti provozu. S tímto cílem vyvíjí činnost v různých oblastech:
1) vývoj ještě bezpečnějších vozů a technologií, 2) aktivní účast při formování bezpečného prostředí na silnicích 3) činnosti zaměřené na vzdělávání lidí v oblasti bezpečnosti provozu, s cílem přispět k úplnému odstranění nehod se smrtelnými následky, což je samo o sobě nejvyšší metou, kterou si společnost usilující o mobilitu může stanovit. Tisková zpráva Toyota Motor Czech
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.