Hyperflexe krku při nehodě snížena? Ano...

Martin Hájek, 4. července 2007, 10:40 Google+

Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že vyvinula aktivní opěrky hlavy snižující namáhání krku při nehodách způsobených nárazem do vozu zezadu jiným vozidlem jedoucím nízkou rychlostí. TMC plánuje nasadit v blízké budoucnosti tyto nové opěrky hlavy do svých nových modelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

Ve společnosti Toyota se klade maximální důraz na zvyšování bezpečnosti vozidel na základě analýzy nehod. Tento přístup se odráží v pokrokových řešeních pasivní bezpečnosti, jakým je například koncepce všesměrové kompatibility, stavba karoserie snižující možná zranění chodců a přední sedadla vycházející z koncepce WIL (Whiplash Injury Lessening - snížení hyperflexe krku při nehodě).  Vývojem aktivních opěrek hlavy Toyota sledovala cíl snížit riziko zranění nadměrným namáháním krční páteře při nárazu do vozidla zezadu.



Nejdůležitější vlastnosti aktivních opěrek hlavy

Aktivní opěrky hlavy jsou rozšířením koncepce WIL používané u sedadel, kde opěradlo sedadla v součinnosti s opěrkou hlavy podpírá hlavu a spodní část zad cestujícího s cílem snížit namáhání krční páteře. V praxi to vypadá tak, že když cestující tlačí zády na opěradlo sedadla při nárazu do vozu zezadu, zabudovaná spodní jednotka aktivuje opěrku hlavy, která se rychle posune po diagonále nahoru. Takto se rychle a bezpečně podepře zadní část hlavy cestujícího, a tak sníží riziko hyperflexe krku při nárazu (výsledky se mohou lišit v závislosti na postavě cestujícího a jeho pozici při řízení, nicméně interní testy aktivních opěrek hlavy ukazují, že závažnost poranění krční páteře klesá o 10 až 20 % - hodnotící index Toyota používaný pro poranění krční páteře - v porovnání s klasickými sedadly koncepce WIL).

V rámci svých snah o dosažení trvale udržitelné mobility se chce Toyota zaměřit na posilování bezpečnosti provozu.
S tímto cílem vyvíjí činnost v různých oblastech:

1) vývoj ještě bezpečnějších vozů a technologií,
2) aktivní účast při formování bezpečného prostředí na silnicích
3) činnosti zaměřené na vzdělávání lidí v oblasti bezpečnosti provozu, s cílem přispět k úplnému    odstranění nehod se smrtelnými následky, což je samo o sobě nejvyšší metou, kterou si společnost usilující o mobilitu může stanovit.

Tisková zpráva Toyota Motor Czech

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hyperflexe krku při nehodě snížena? Ano...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford nabízí obranu proti krádežím aut přes bezklíčové odemykání

Nové klíče Ford zastaví populární fintu zlodějů. Víme, kdy budou k dispozici v Česku

Ilustrační foto (Pixabay/Gino Crescoli)

Cyklopruhy čelí kritice. Výzkum ukázal, že mohou působit i kontraproduktivně

Ilustrační foto

Apple má problém. Jedno jeho zařízení blokuje bezklíčové odemykání

Ilustrační foto

Předpověď vývoje cen benzínu a nafty. Analytici to vidí jasně

Bridgestone se připojuje ke společnostem JAXA a Toyota v mezinárodní výzkumné misi do vesmíru

Pneumatiky pro jízdu po Měsíci? Bridgestone se chystá s Toyotou do vesmíru

Ford Mustang 2.3L High Performance Package

Ford Mustang 2.3L High Performance: Motor z Focusu RS přinesl řadu zajímavých novinek

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Velmi ostrý brouček a je na prodej.

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mini se zeptalo lidí, jaký dojezd elektromobilů by jim stačil. Odpověď vás překvapí

  2. Clarkson poprvé řekl, co si myslí o neúspěchu nového Top Gearu. Ten pohled je všeříkající

  3. Mercedes s karosérií Wartburg? Atraktivní spojení řešilo palčivý problém Východního Německa

  4. V Německu už prodávají nové stylové a vybavené SUV za půl milionu

  5. Jak prodloužit dojezd elektromobilů? Ford hledá odpověď zvláštním způsobem

  6. Neprůstřelná Tesla Model S: Jak nebezpečnou munici zastaví 195 kg pancéřování?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud