GP Španělska, Jerez: Český závodník předvedl skvělý výkon v druhé grand prix letošního mistrovství světa silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm.
125 ccm O pouhých 14 tisícin sekundy zaostal Lukáš Pešek za vítězným Gaborem Talmacsim. Daleko za sebou nechali bojující skupinku v čele s Hectorem Faubelem. Pešek po startu ze sedmé příčky ani na chvíli nezaváhal a během prvních třech kol se probojoval na druhé místo. Po dvou kolech dokázal setřást Faubela a vydat se na stíhací jízdu za Talmacsim. Do jeho těsného závěsu se dostal pět kol před koncem závodu, čtyři zatáčky před cílem úspěšně zaútočil a mířil k vítězství. Bohužel, výjezd z poslední zatáčky nevyšel českému závodníkovi ideálně a o své první vítězství na cílové čáře znovu přišel. Na další umístění na stupních vítězů může být přesto hrdý, se strojem Derbi dokázal i přes nemoc a antibiotika jako jediný narušit TOP-10 značce Aprilia.
250 ccm Kubaturu 250 ccm dnes ovládli domácí Španělé Jorge Lorenzo a Alvaro Bautista na motocyklech Aprilia, kteří se o vítězství poprali v posledním kole. Na záda jim dýchal Ital Andrea Dovizioso na Hondě. Vedoucí trojice ujela zbytku pole o více než 8s. Výborně zajel náš Karel Abraham. Se strojem Aprilia si dojel pro svůj první mistrovský bod v této třídě za 15. místo.
MotoGP V nejvyšší třídě se Valentino Rossi postaral o poměrně nezajímavý průběh závodu. V první kole se dostal před Daniela Pedrosu, před kterým postupně až do cíle zvětšoval náskok, stejně jako Pedrosa před Rossiho týmovým kolegou Collinem Edwardsem. V porovnání s Pedrosou přes výborný start vůbec neuspěl obhájce titulu Nicky Hayden na stejném motocyklu Repsol Honda. Naopak pěkný postup kupředu po až na bramborovou pozici předvedl po nepovedeném startu vítěz úvodního závodu Casey Stoner.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?