Ženeva 2006; Švédská automobilka těží i v případě svého nově představeného konceptu Aero X ze svého původu v leteckém průmyslu. Studie není určena pro výrobu, ale ukazuje směr možného vývoje.
Koncept nabízí možnost budoucího vývoje v případě sportovního dvoumístného kupé a reaguje na blížící se vyčerpání světových zásob ropy.
Dvěma turby doplněný šestiválec má produkovat výkon 400 koňských sil a spaluje etanol, který známe spíše jako líh.
Saab tak prokázal, že dramatické obavy z nedostatku ropy se automobilového průmyslu nemusí vůbec týkat, neboť již nyní je možné používat ekologičtějšího paliva a přitom bez problémů udržet zajímavé výkony motorů.
Foto: Saab
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?