Ženeva 2006; Švédská automobilka těží i v případě svého nově představeného konceptu Aero X ze svého původu v leteckém průmyslu. Studie není určena pro výrobu, ale ukazuje směr možného vývoje.
Koncept nabízí možnost budoucího vývoje v případě sportovního dvoumístného kupé a reaguje na blížící se vyčerpání světových zásob ropy.
Dvěma turby doplněný šestiválec má produkovat výkon 400 koňských sil a spaluje etanol, který známe spíše jako líh.
Saab tak prokázal, že dramatické obavy z nedostatku ropy se automobilového průmyslu nemusí vůbec týkat, neboť již nyní je možné používat ekologičtějšího paliva a přitom bez problémů udržet zajímavé výkony motorů.
Foto: Saab
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.