Ženeva 2006; Švédská automobilka těží i v případě svého nově představeného konceptu Aero X ze svého původu v leteckém průmyslu. Studie není určena pro výrobu, ale ukazuje směr možného vývoje.
Koncept nabízí možnost budoucího vývoje v případě sportovního dvoumístného kupé a reaguje na blížící se vyčerpání světových zásob ropy.
Dvěma turby doplněný šestiválec má produkovat výkon 400 koňských sil a spaluje etanol, který známe spíše jako líh.
Saab tak prokázal, že dramatické obavy z nedostatku ropy se automobilového průmyslu nemusí vůbec týkat, neboť již nyní je možné používat ekologičtějšího paliva a přitom bez problémů udržet zajímavé výkony motorů.
Foto: Saab
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.