"Červená kniha ohrožených modelů" by se mohla v Evropě rozrůst o celou řadu prestižních velkých limuzín. Luxusní vozy ztrácejí podle posledního průzkumu příliš rychle na ceně.
Vlajkové lodě evropských automobilek tvoří na současném evropském trhu novými vozy podíl o hodnotě pouhých 2,5%, což je pokles za poslední pětiletku o přibližně 25%.
Tuto zprávu přinesla agentura EuroTaxGlass a konstatuje: "Dnes je k dispozici větší nabídka pro bohatou klientelu a luxusní vozy už nejsou tak prestižní záležitostí, jako dříve."
Podle výzkumu se bohatí klienti zaměřují spíše na vozy SUV nebo na ještě prestižnější vozy, které se vyrábí jen v malých sériích.
Například Mercedes Benz třídy E ztratí za rok 43% své původní ceny při prodeji druhému majiteli. Naproti tomu Mercedes Benz třídy M jen 27%...
Foto: Mercedes Benz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?