Aeromobil, stojící za vývojem létajícího auta, vydal zásadní prohlášení

ČTK / AutoRoad.cz, 20. února 2023, 23:46 Google+

Slovenská firma Aeromobil, která stála za vývojem létajícího auta, oznámila minulý týden podle sdělení ČTK ukončení činnosti. Krok zdůvodnila tím, že nezískala nové investory. Například v roce 2017 společnost představila novou generaci modelu létajícího vozidla a zároveň zahájila přijímání předběžných objednávek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
AeroMobil, stroj schopný jízdy po silnicích i létání

AeroMobil, stroj schopný jízdy po silnicích i létání | foto: AeroMobil

Sdílejte článek

"Poslední jednání s investory, jejichž investice měly v případě dohody umožnit posílení vlastního kapitálu, nebyla úspěšná. Protože management Aeromobilu vyčerpal v těchto dnech všechny možnosti navýšení kapitálu, je povinen podat návrh na konkurz," uvedla společnost.

Aeromobil, kterému v roce 2015 tehdejší slovenská vláda schválila pobídky ve výši šest milionů eur (nyní 142 milionů korun), získal podle vlastních údajů od svého vzniku roce 2010 investice ve výši zhruba 25 milionů eur (593 milionů korun).

Společnost informovala, že celkově vyrobila tři generace létajících prototypů a registrovala 14 patentů.

img-responsive

Vnitřní technické uspořádání AeroMobilu | foto: AeroMobil

img-responsive

AeroMobil se složenými křídly a vrtulí. Připraven na silnice | foto: AeroMobil

V minulosti Aeromobil opustil vynálezce a designér Štefan Klein, který pak začal pracovat na projektu vlastního létajícího auta AirCar.

Při jeho prezentaci před dvěma roky, kdy Klein s vozem absolvoval let dlouhý kolem 75 kilometrů, designér řekl, že AirCar se od Aeromobilu zásadně liší, a to i ve způsobu transformace z vozu na létající stroj.

Vytisknout

Diskuze: Aeromobil, stojící za vývojem létajícího auta, vydal zásadní prohlášení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Autopilot poslal Teslu Model S přímo pod hasičskou cisternu

Tesla svolává přes 360.000 aut. Kvůli čemu tentokrát?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud