Slovenská firma Aeromobil, která stála za vývojem létajícího auta, oznámila minulý týden podle sdělení ČTK ukončení činnosti. Krok zdůvodnila tím, že nezískala nové investory. Například v roce 2017 společnost představila novou generaci modelu létajícího vozidla a zároveň zahájila přijímání předběžných objednávek.
"Poslední jednání s investory, jejichž investice měly v případě dohody umožnit posílení vlastního kapitálu, nebyla úspěšná. Protože management Aeromobilu vyčerpal v těchto dnech všechny možnosti navýšení kapitálu, je povinen podat návrh na konkurz," uvedla společnost.
Aeromobil, kterému v roce 2015 tehdejší slovenská vláda schválila pobídky ve výši šest milionů eur (nyní 142 milionů korun), získal podle vlastních údajů od svého vzniku roce 2010 investice ve výši zhruba 25 milionů eur (593 milionů korun).
Společnost informovala, že celkově vyrobila tři generace létajících prototypů a registrovala 14 patentů.
V minulosti Aeromobil opustil vynálezce a designér Štefan Klein, který pak začal pracovat na projektu vlastního létajícího auta AirCar.
Při jeho prezentaci před dvěma roky, kdy Klein s vozem absolvoval let dlouhý kolem 75 kilometrů, designér řekl, že AirCar se od Aeromobilu zásadně liší, a to i ve způsobu transformace z vozu na létající stroj.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?