Elektrických vozidel bylo od ledna do konce listopadu vyrobeno 124.202 a jejich podíl na tuzemské produkci automobilů byl 11,1 procenta, což je zhruba stejně jako v loňském roce.
"Letos nepochybně překonáme objemy výroby z covidových let 2020 a 2021. Vzhledem k existujícímu objemu objednávek na vozidla lze očekávat, že pozitivní efekt pro českou ekonomiku bude automobilový průmysl přinášet i v roce 2023. Situace v dodavatelských řetězcích však zůstává nadále velmi napjatá. I proto velmi vítáme rozhodnutí vlády zastropovat ceny energií i pro velké podniky," uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.
Psali jsme
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto vyrobila za prvních 11 měsíců ve svých tuzemských závodech 636.054 osobních automobilů, což je meziročně o 0,9 procenta více. Z toho bylo přes 65.000 hybridů a elektromobilů.
Nošovický závod automobilky Hyundai zvýšil produkci o 15,5 procenta na 296.900 aut. Elektrické vozy tvořily více než 19,9 procenta celkové produkce. Kolínská Toyota zvýšila výrobu o 36,1 procenta na 185.685 vozidel. Téměř 40 procent produkce tvořily hybridní vozy.
V prvních 11 měsících bylo v Česku vyrobeno 4859 autobusů, což je meziročně o 12,9 procenta více. Ve vysokomýtském Iveco CR bylo vyrobeno 4369 autobusů, tedy o 13,4 procenta více než ve stejném období loňského roku. SOR Libchavy vyrobil 455 autobusů.
Produkce motocyklů v Jawa Moto stoupla o 60 procent na 1557 strojů.