Německý výrobce sportovních vozů Porsche testuje dvojici silně upravených kupé 911 Special Experimental Projects. Na svazích chilské sopky Ojes del Salado se jim podařilo vyšplhat až do výšky 6007 metrů.
Vozy pro expedici na nejvyšší sopku světa jsou postaveny na základně modelu 911 Carrera 4S. To znamená, že jsou poháněny přeplňovanými šestiválci boxer o výkonu 330 kW (téměř 450 koní). Tento výkon putuje na všechna čtyři kola.
Vozy stojí na portálových nápravách a velkých terénní kolech. Díky tomu vzrostla jejich světlá výška na ohromných 350 mm. Převodovky mají nižší převodový stupeň, což zlepšuje ovládání v náročném terénu a přidává potřebnou sílu. Podvozek obdržel ochranné plechy, které vozy ze spodu chrání před ostrými vulkanickými kameny. Posádku, která sedí v karbonových sedačkách, chrání vestavěná ochranná klec. Dále 911 pomáhají přední navijáky a karoserie jsou upraveny tak, aby se pod ně vešla velká terénní kola.
Vozy testoval tým vedený vítězem Le Mans a rekordmanem Pikes Peak - Romainem Dumasem. Ten po zdolání více než šestikilometrové sopky prohlásil toto: "Myslím, že jediná vozidla, která byla nad námi, jsou pouze letadla!"
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.