Německý výrobce sportovních vozů Porsche testuje dvojici silně upravených kupé 911 Special Experimental Projects. Na svazích chilské sopky Ojes del Salado se jim podařilo vyšplhat až do výšky 6007 metrů.
Vozy pro expedici na nejvyšší sopku světa jsou postaveny na základně modelu 911 Carrera 4S. To znamená, že jsou poháněny přeplňovanými šestiválci boxer o výkonu 330 kW (téměř 450 koní). Tento výkon putuje na všechna čtyři kola.
Vozy stojí na portálových nápravách a velkých terénní kolech. Díky tomu vzrostla jejich světlá výška na ohromných 350 mm. Převodovky mají nižší převodový stupeň, což zlepšuje ovládání v náročném terénu a přidává potřebnou sílu. Podvozek obdržel ochranné plechy, které vozy ze spodu chrání před ostrými vulkanickými kameny. Posádku, která sedí v karbonových sedačkách, chrání vestavěná ochranná klec. Dále 911 pomáhají přední navijáky a karoserie jsou upraveny tak, aby se pod ně vešla velká terénní kola.
Vozy testoval tým vedený vítězem Le Mans a rekordmanem Pikes Peak - Romainem Dumasem. Ten po zdolání více než šestikilometrové sopky prohlásil toto: "Myslím, že jediná vozidla, která byla nad námi, jsou pouze letadla!"
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?