Rusko plánuje letos v prosinci obnovit výrobu automobilů značky Moskvič, uvedl podle agentury Reuters moskevský starosta Sergej Sobjanin. Informaci poskytla ČTK. Oživení zaniklé automobilové značky inicioval odchod Renaultu z ruského automobilového trhu kvůli ruské invazi na Ukrajinu. Kontrolní podíl v moskevské továrně, v jejíchž halách se před renaulty vyráběly právě moskviče, francouzská automobilka prodala městu Moskva. Sobjanin v květnu uvedl, že v továrně zachová pracovní místa a obnoví výrobu moskvičů. Značka Moskvič byla založena kolem roku 1930 a fungovala až do roku 1991.
"Automobilový průmysl letos vážně propadl, ale přesto doufám, že se nám s pomocí ministerstva průmyslu a obchodu podaří závod v prosinci spustit," řekl podle agentury Interfax Sobjanin. Závod plánuje letos vyrobit 600 aut, z toho 200 elektromobilů. V následujícím roce má z jejích továrních hal vyjet 50.000 vozů.
Úřad moskevského starosty a největší ruský výrobce nákladních automobilů Kamaz se v srpnu dohodly na investici pěti miliard rublů (dvě miliardy Kč) do moskevského závodu. Kamaz hledá pro výrobu aut v Moskvě zahraničního společníka. Podle zdrojů Reuters by mohl při vývoji a výrobě spolupracovat s čínským partnerem.
Renault prodal svůj většinový podíl v automobilce AvtoVAZ ruské státní společnosti NAMI údajně za jeden rubl, avšak s šestiletou opcí na zpětný odkup. Stejný podnik tento měsíc odkoupil aktiva japonského Nissanu za jedno euro.
Moskvič má své kořeny ve vozech, které jsou považovány za jedny z prvních sovětských automobilů z 20. a 30. let minulého století. Po druhé světové válce začala společnost vyrábět auta pod názvem Moskvič, což znamená Moskvan neboli obyvatel Moskvy. Podle analytické agentury Autostat je nyní v Rusku stále registrováno přibližně 200.000 moskvičů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?