V tomto souboji se proti sobě utká vrchol super sportovních vozů v podobě legendárního Chironu z roku 2016 a na druhé straně stojí monopost z roku 2011 od Red Bullu s názvem RB7. Závod na 1/4 má jasného vítěze, ale karta se obrací na delší trati.
Bugatti Chiron
Tento čtyřkolový klenot pohání mohutný 16 válcový motor (8.0 W16) s výkonem 1500 koní a 1600 Nm. Jak mnozí také tuší, není úplně lehký. Hmotnost vozu činí 1995 kg. I přesto akcelerace na stovku zabere pouhé 2,4 sekund a na 200 km/h se rozjede za neuvěřitelných 6,5 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 420 km/h, ale zvládne i víc.
Reb Bull RB7
Jedná se o vítězný vůz Formule 1 z roku 2011. Je poháněn 8 válcem o objemu 2,4 litru. Ten dává slušných 750 koní. Vůz je vyroben z karbonu a jedním z jeho největším trumfů je jeho nízká hmotnost - 650 kg.
Při tomto poměru ten výsledek na 1/4 míle snad ani nemohl dopadnout jinak. Na delší vzdálenosti se ovšem situace dost mění.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?