Italský výrobce luxusních aut Ferrari ve druhém čtvrtletí zvýšil hrubý provozní zisk více než trojnásobně, zejména díky prudkému růstu odbytu ve srovnání se stejným obdobím loni, kdy prodej a výrobu aut po celém světě negativně ovlivnila pandemie nemoci covid-19.
Zisk před zdaněním, odpisy a úroky (EBITDA) za duben až červen vystoupil na 386 milionů eur (9,8 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 124 milionů eur. Firma to v pondělí oznámila v tiskové zprávě.
Zisk byl také o 23 procent vyšší než ve druhém čtvrtletí roku 2019, tedy před pandemií. Analytici v anketě agentury Reuters očekávali v průměru zisk 373 milionů eur. Čistý zisk pak vzrostl na 206 milionů eur z devíti milionů loni.
Čisté tržby firma zvýšila meziročně o 81 procent na více než jednu miliardu eur. Odbyt aut se zvýšil o 93 procent na 2685, přičemž odbyt byl vyšší ve všech regionech. Také odbyt a tržby z prodeje aut byly vyšší než před covidem-19.
Investory ale zklamalo, že automobilka navzdory silnému růstu nechala beze změny svůj dosavadní výhled tržeb a EBITDA na celý letošní rok. Akcie firmy tak bezprostředně po zveřejnění výsledků oslabily.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?