Italský výrobce luxusních aut Ferrari ve druhém čtvrtletí zvýšil hrubý provozní zisk více než trojnásobně, zejména díky prudkému růstu odbytu ve srovnání se stejným obdobím loni, kdy prodej a výrobu aut po celém světě negativně ovlivnila pandemie nemoci covid-19.
Zisk před zdaněním, odpisy a úroky (EBITDA) za duben až červen vystoupil na 386 milionů eur (9,8 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 124 milionů eur. Firma to v pondělí oznámila v tiskové zprávě.
Zisk byl také o 23 procent vyšší než ve druhém čtvrtletí roku 2019, tedy před pandemií. Analytici v anketě agentury Reuters očekávali v průměru zisk 373 milionů eur. Čistý zisk pak vzrostl na 206 milionů eur z devíti milionů loni.
Čisté tržby firma zvýšila meziročně o 81 procent na více než jednu miliardu eur. Odbyt aut se zvýšil o 93 procent na 2685, přičemž odbyt byl vyšší ve všech regionech. Také odbyt a tržby z prodeje aut byly vyšší než před covidem-19.
Investory ale zklamalo, že automobilka navzdory silnému růstu nechala beze změny svůj dosavadní výhled tržeb a EBITDA na celý letošní rok. Akcie firmy tak bezprostředně po zveřejnění výsledků oslabily.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?