PR ČLÁNEK - Kdo má vůz, určitě ví, že na silnici nesmí vyjet bez zákonného pojištění. Z povinného ručení jsou totiž hrazeny všechny škody, které na pozemní komunikaci způsobíte vlastním automobilem třetím osobám. Víte ale, kdy si s pojistkou vystačíte a kdy budete muset sáhnout hlouběji do peněženky?
Díky pojištění odpovědnosti z provozu vozidla na pozemních komunikacích, jak se povinné ručení nazývá, máte jako řidiči o něco klidnější spaní. V případě, že dojde na nejhorší a za volantem zaviníte nějaký karambol, všechny náhrady škod, které způsobíte třetí straně, půjdou z vašeho pojištění. A jedná se přitom o škody vzniklé jak na zdraví, tak i na majetku. Existují však situace, kdy pojišťovna může plnění pojistné smlouvy odmítnout, a to úplně, nebo zčásti. Znáte je i vy?
1. Když řídíte pod vlivemDrogy, alkohol či jakékoliv jiné omamné látky za volant nepatří. Jakmile způsobíte nehodu pod vlivem, pojišťovna uplatní tzv. regresivní právo. V takovém případě budete muset vzniklou škodu zaplatit z vlastní kapsy. Nezapomeňte na to, že když bude nehoda vážná a vyžádá si zranění s delší rekonvalescencí, může třetí strana žádat odškodnění. Sumy přitom nejsou malé. Podle pojišťoven se náhrady pozůstalým v souvislosti s tragickou nehodou s následkem smrti pohybují v řádech milionů.
2. Když bouráte s úmyslemVelmi podobná situace nastává také v případě, kdy se potvrdí, že jste nehodu způsobili úmyslně. Jestliže jste se rozhodli pomstít sousedovi, raději své plány odložte na neurčito. Stojíte-li o komplexní ochranu pro váš vůz, například před přírodními živly, následky havárie, vandalismu či odcizení, sjednejte si havarijní pojištění. Nyní s 20% slevou při vyplnění žádosti online.
3. Když máte stanoven nízký limit plněníVelmi často se pojišťovny setkávají s tím, že klienti mají ve svých smlouvách sjednány pouze minimální limity povinného ručení. Tento limit představuje částku, kterou pojišťovna zaplatí osobě, které jste při řízení způsobili újmu na zdraví či majetku. Zákonem stanovená minimální částka činí 35 milionů korun.
Zdá se vám tato suma velká? V některých případech může být dostačující. Představte si však, že se účastníkem nehody stane malé dítě. Celá situace pak může dopadnout tak, že bude mít trvalé následky a v budoucnu nebude schopno samostatně pracovat ani se o sebe postarat. Zdravotní výlohy se tak bez mrknutí oka mohou vyšplhat k 50 milionům korun i výše (podle vážnosti zranění). Před podpisem pojistné smlouvy si tak promyslete, nakolik chcete být chráněni a zda se nevyplatí připlatit si za vyšší limity.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?