Rosničky tentokrát nezklamaly. Zatímco na Valašce vyhlíželi Martin Vlček s Ondřejem Krajčou kluzké tratě marně, na Vančík Rallysprintu Kopná se jim Svatý Petr revanšoval více než vydatně. Předsezonní testovací kilometry za nevlídného počasí se ukázaly jako cenný trumf, který nakonec posádku Hyundai Kowax Racing teamu vynesl až ke stupňům vítězů.
Počasí, že bys psa ven nevyhnal. Přesně takové podmínky vládly po celý sobotní den v dějišti Rallysprintu Kopná a postaraly se o nejednu vrásku na tvářích favoritů. Zcela opačné asociace probouzela uklouzaná trať v Martinu Vlčkovi, který se klouže rád a měl na blátivý povrch „vybroušené“ optimální nastavení podvozku. Páteční shakedown se ještě uskutečnil na suché trati a „Vlčák“ si zde nenápadnou jízdou připsal osmý nejrychlejší čas. V lesích na Kameňáku se ale už v té době čerti ženili a chvíle posádky Hyundai Kowax Racing teamu měla teprve přijít.
Pátý čas z úvodních Zádveřic, kde žluto-modrý „sršeň“ zůstal za vítězem „erzety“ o 7,5 sekundy, ještě představám Martina s Ondrou neodpovídal. Třetí čas z Kameňáku a druhý čas z Kopné však byly cennými úlovky, které je zařadily rovnou do souboje o stupně vítězů. Rozhodovalo se v závěrečných dvou „erzetách“, před kterými byli na druhé místo za nedostižným Miroslavem Jakešem tři kandidáti. „Vlčák“ opět potvrdil, že se mu nejlépe daří v náročných terénech a na předposledním Kameňáku stáhl náskok dalšího domácího pilota Antonína Tlusťáka na 1,8 sekundy. Začínalo se tedy prakticky od nuly a do posledního testu dali všichni zúčastnění maximum. Zatímco vítězný Miroslav Jakeš a stříbrný Erik Cais potvrdili své pozice, třetí čas ze „srdcařské“ RZ Kopné posunul Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou na vytoužený bronzový post. Výsledek posádky vozu Hyundai i20 R5 je o to cennější, že ho dosáhli v mimořádné konkurenci šestnácti speciálů kategorie R5.
A jak svoje první společné umístění na stupních vítězů zhodnotili oba členové posádky? „Vymodlil jsem si počasí. Přesně takové podmínky jsem si přál, cítím se na nich dobře, a to je základ k dobrým časům. V závěru už se jelo opravdu na limitu a příště si do auta raději vezmu náhradní spodní prádlo. Myslím, že naše „i20-ky“ můžou být rychlé. Ondra funguje od prvních kilometrů naprosto perfektně, bezchybně a dokáže přesně načasovat informace. Dnes už jsem si vědom, že ho nemůžu přechválit, aby mi ho někdo zase neukradl,“ zhodnotil svůj třetí slušovický bronz v řadě Martin Vlček. Svoje postřehy připojil i spolujezdec Ondřej Krajča: „Už před startem jsme tak trochu doufali, že by mohlo při závodu pršet, jelikož Martinovi tyto podmínky sedí. Rosničky tentokrát nezklamaly a my do prvních RZ vyráželi dobře naladění. I když se jelo na vodě, tak se jelo hodně rychle. Po půlce závodu jsme byli pořád ve hře o "bednu" a chtěli jsme bojovat až do konce. Na předposlední zkoušce jsme se hodně přiblížili k Tondovi Tlusťákovi a před poslední RZ jsme si řekli, že to zkusíme urvat, což se nakonec povedlo. Oba jsme měli v cíli obrovskou radost. První společná "bedna" a první pro náš Hyundai. Vše opět fungovalo na jedničku a za to patří velké díky celému týmu.“
Kdo pozorně sleduje týmový facebook Hyundai Czech Racing, ten mohl zaregistrovat, že po Kopné nastane v týmovém kalendáři změna. Jelikož se obě „í-dvacítky“ připravují v Polsku, kde si navíc tým buduje i klientelu, udělají si Martin s Ondrou krátkou přestávku v účinkování na českých tratích a vyrazí na soutěž Mistrovství Polska – Rajd Świdnicki Krause (termín 26. – 28. dubna). „Máme tam klienty na pronájem a já ze solidarity vůči nim nechci dělit servisní zázemí a komfort pro piloty na dvě části. Stejně tak informace k nastavení aut budou zapotřebí,“ objasňuje svoje rozhodnutí „Vlčák“, pro kterého se bude jednat o teprve druhý zahraniční start v dosavadní kariéře (prvním byla Rally Košice 2009).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.