Rosničky tentokrát nezklamaly. Zatímco na Valašce vyhlíželi Martin Vlček s Ondřejem Krajčou kluzké tratě marně, na Vančík Rallysprintu Kopná se jim Svatý Petr revanšoval více než vydatně. Předsezonní testovací kilometry za nevlídného počasí se ukázaly jako cenný trumf, který nakonec posádku Hyundai Kowax Racing teamu vynesl až ke stupňům vítězů.
Počasí, že bys psa ven nevyhnal. Přesně takové podmínky vládly po celý sobotní den v dějišti Rallysprintu Kopná a postaraly se o nejednu vrásku na tvářích favoritů. Zcela opačné asociace probouzela uklouzaná trať v Martinu Vlčkovi, který se klouže rád a měl na blátivý povrch „vybroušené“ optimální nastavení podvozku. Páteční shakedown se ještě uskutečnil na suché trati a „Vlčák“ si zde nenápadnou jízdou připsal osmý nejrychlejší čas. V lesích na Kameňáku se ale už v té době čerti ženili a chvíle posádky Hyundai Kowax Racing teamu měla teprve přijít.
Pátý čas z úvodních Zádveřic, kde žluto-modrý „sršeň“ zůstal za vítězem „erzety“ o 7,5 sekundy, ještě představám Martina s Ondrou neodpovídal. Třetí čas z Kameňáku a druhý čas z Kopné však byly cennými úlovky, které je zařadily rovnou do souboje o stupně vítězů. Rozhodovalo se v závěrečných dvou „erzetách“, před kterými byli na druhé místo za nedostižným Miroslavem Jakešem tři kandidáti. „Vlčák“ opět potvrdil, že se mu nejlépe daří v náročných terénech a na předposledním Kameňáku stáhl náskok dalšího domácího pilota Antonína Tlusťáka na 1,8 sekundy. Začínalo se tedy prakticky od nuly a do posledního testu dali všichni zúčastnění maximum. Zatímco vítězný Miroslav Jakeš a stříbrný Erik Cais potvrdili své pozice, třetí čas ze „srdcařské“ RZ Kopné posunul Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou na vytoužený bronzový post. Výsledek posádky vozu Hyundai i20 R5 je o to cennější, že ho dosáhli v mimořádné konkurenci šestnácti speciálů kategorie R5.
A jak svoje první společné umístění na stupních vítězů zhodnotili oba členové posádky? „Vymodlil jsem si počasí. Přesně takové podmínky jsem si přál, cítím se na nich dobře, a to je základ k dobrým časům. V závěru už se jelo opravdu na limitu a příště si do auta raději vezmu náhradní spodní prádlo. Myslím, že naše „i20-ky“ můžou být rychlé. Ondra funguje od prvních kilometrů naprosto perfektně, bezchybně a dokáže přesně načasovat informace. Dnes už jsem si vědom, že ho nemůžu přechválit, aby mi ho někdo zase neukradl,“ zhodnotil svůj třetí slušovický bronz v řadě Martin Vlček. Svoje postřehy připojil i spolujezdec Ondřej Krajča: „Už před startem jsme tak trochu doufali, že by mohlo při závodu pršet, jelikož Martinovi tyto podmínky sedí. Rosničky tentokrát nezklamaly a my do prvních RZ vyráželi dobře naladění. I když se jelo na vodě, tak se jelo hodně rychle. Po půlce závodu jsme byli pořád ve hře o "bednu" a chtěli jsme bojovat až do konce. Na předposlední zkoušce jsme se hodně přiblížili k Tondovi Tlusťákovi a před poslední RZ jsme si řekli, že to zkusíme urvat, což se nakonec povedlo. Oba jsme měli v cíli obrovskou radost. První společná "bedna" a první pro náš Hyundai. Vše opět fungovalo na jedničku a za to patří velké díky celému týmu.“
Kdo pozorně sleduje týmový facebook Hyundai Czech Racing, ten mohl zaregistrovat, že po Kopné nastane v týmovém kalendáři změna. Jelikož se obě „í-dvacítky“ připravují v Polsku, kde si navíc tým buduje i klientelu, udělají si Martin s Ondrou krátkou přestávku v účinkování na českých tratích a vyrazí na soutěž Mistrovství Polska – Rajd Świdnicki Krause (termín 26. – 28. dubna). „Máme tam klienty na pronájem a já ze solidarity vůči nim nechci dělit servisní zázemí a komfort pro piloty na dvě části. Stejně tak informace k nastavení aut budou zapotřebí,“ objasňuje svoje rozhodnutí „Vlčák“, pro kterého se bude jednat o teprve druhý zahraniční start v dosavadní kariéře (prvním byla Rally Košice 2009).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.