Rosničky tentokrát nezklamaly. Zatímco na Valašce vyhlíželi Martin Vlček s Ondřejem Krajčou kluzké tratě marně, na Vančík Rallysprintu Kopná se jim Svatý Petr revanšoval více než vydatně. Předsezonní testovací kilometry za nevlídného počasí se ukázaly jako cenný trumf, který nakonec posádku Hyundai Kowax Racing teamu vynesl až ke stupňům vítězů.
Počasí, že bys psa ven nevyhnal. Přesně takové podmínky vládly po celý sobotní den v dějišti Rallysprintu Kopná a postaraly se o nejednu vrásku na tvářích favoritů. Zcela opačné asociace probouzela uklouzaná trať v Martinu Vlčkovi, který se klouže rád a měl na blátivý povrch „vybroušené“ optimální nastavení podvozku. Páteční shakedown se ještě uskutečnil na suché trati a „Vlčák“ si zde nenápadnou jízdou připsal osmý nejrychlejší čas. V lesích na Kameňáku se ale už v té době čerti ženili a chvíle posádky Hyundai Kowax Racing teamu měla teprve přijít.
Pátý čas z úvodních Zádveřic, kde žluto-modrý „sršeň“ zůstal za vítězem „erzety“ o 7,5 sekundy, ještě představám Martina s Ondrou neodpovídal. Třetí čas z Kameňáku a druhý čas z Kopné však byly cennými úlovky, které je zařadily rovnou do souboje o stupně vítězů. Rozhodovalo se v závěrečných dvou „erzetách“, před kterými byli na druhé místo za nedostižným Miroslavem Jakešem tři kandidáti. „Vlčák“ opět potvrdil, že se mu nejlépe daří v náročných terénech a na předposledním Kameňáku stáhl náskok dalšího domácího pilota Antonína Tlusťáka na 1,8 sekundy. Začínalo se tedy prakticky od nuly a do posledního testu dali všichni zúčastnění maximum. Zatímco vítězný Miroslav Jakeš a stříbrný Erik Cais potvrdili své pozice, třetí čas ze „srdcařské“ RZ Kopné posunul Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou na vytoužený bronzový post. Výsledek posádky vozu Hyundai i20 R5 je o to cennější, že ho dosáhli v mimořádné konkurenci šestnácti speciálů kategorie R5.
A jak svoje první společné umístění na stupních vítězů zhodnotili oba členové posádky? „Vymodlil jsem si počasí. Přesně takové podmínky jsem si přál, cítím se na nich dobře, a to je základ k dobrým časům. V závěru už se jelo opravdu na limitu a příště si do auta raději vezmu náhradní spodní prádlo. Myslím, že naše „i20-ky“ můžou být rychlé. Ondra funguje od prvních kilometrů naprosto perfektně, bezchybně a dokáže přesně načasovat informace. Dnes už jsem si vědom, že ho nemůžu přechválit, aby mi ho někdo zase neukradl,“ zhodnotil svůj třetí slušovický bronz v řadě Martin Vlček. Svoje postřehy připojil i spolujezdec Ondřej Krajča: „Už před startem jsme tak trochu doufali, že by mohlo při závodu pršet, jelikož Martinovi tyto podmínky sedí. Rosničky tentokrát nezklamaly a my do prvních RZ vyráželi dobře naladění. I když se jelo na vodě, tak se jelo hodně rychle. Po půlce závodu jsme byli pořád ve hře o "bednu" a chtěli jsme bojovat až do konce. Na předposlední zkoušce jsme se hodně přiblížili k Tondovi Tlusťákovi a před poslední RZ jsme si řekli, že to zkusíme urvat, což se nakonec povedlo. Oba jsme měli v cíli obrovskou radost. První společná "bedna" a první pro náš Hyundai. Vše opět fungovalo na jedničku a za to patří velké díky celému týmu.“
Kdo pozorně sleduje týmový facebook Hyundai Czech Racing, ten mohl zaregistrovat, že po Kopné nastane v týmovém kalendáři změna. Jelikož se obě „í-dvacítky“ připravují v Polsku, kde si navíc tým buduje i klientelu, udělají si Martin s Ondrou krátkou přestávku v účinkování na českých tratích a vyrazí na soutěž Mistrovství Polska – Rajd Świdnicki Krause (termín 26. – 28. dubna). „Máme tam klienty na pronájem a já ze solidarity vůči nim nechci dělit servisní zázemí a komfort pro piloty na dvě části. Stejně tak informace k nastavení aut budou zapotřebí,“ objasňuje svoje rozhodnutí „Vlčák“, pro kterého se bude jednat o teprve druhý zahraniční start v dosavadní kariéře (prvním byla Rally Košice 2009).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?