Rosničky tentokrát nezklamaly. Zatímco na Valašce vyhlíželi Martin Vlček s Ondřejem Krajčou kluzké tratě marně, na Vančík Rallysprintu Kopná se jim Svatý Petr revanšoval více než vydatně. Předsezonní testovací kilometry za nevlídného počasí se ukázaly jako cenný trumf, který nakonec posádku Hyundai Kowax Racing teamu vynesl až ke stupňům vítězů.
Počasí, že bys psa ven nevyhnal. Přesně takové podmínky vládly po celý sobotní den v dějišti Rallysprintu Kopná a postaraly se o nejednu vrásku na tvářích favoritů. Zcela opačné asociace probouzela uklouzaná trať v Martinu Vlčkovi, který se klouže rád a měl na blátivý povrch „vybroušené“ optimální nastavení podvozku. Páteční shakedown se ještě uskutečnil na suché trati a „Vlčák“ si zde nenápadnou jízdou připsal osmý nejrychlejší čas. V lesích na Kameňáku se ale už v té době čerti ženili a chvíle posádky Hyundai Kowax Racing teamu měla teprve přijít.
Pátý čas z úvodních Zádveřic, kde žluto-modrý „sršeň“ zůstal za vítězem „erzety“ o 7,5 sekundy, ještě představám Martina s Ondrou neodpovídal. Třetí čas z Kameňáku a druhý čas z Kopné však byly cennými úlovky, které je zařadily rovnou do souboje o stupně vítězů. Rozhodovalo se v závěrečných dvou „erzetách“, před kterými byli na druhé místo za nedostižným Miroslavem Jakešem tři kandidáti. „Vlčák“ opět potvrdil, že se mu nejlépe daří v náročných terénech a na předposledním Kameňáku stáhl náskok dalšího domácího pilota Antonína Tlusťáka na 1,8 sekundy. Začínalo se tedy prakticky od nuly a do posledního testu dali všichni zúčastnění maximum. Zatímco vítězný Miroslav Jakeš a stříbrný Erik Cais potvrdili své pozice, třetí čas ze „srdcařské“ RZ Kopné posunul Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou na vytoužený bronzový post. Výsledek posádky vozu Hyundai i20 R5 je o to cennější, že ho dosáhli v mimořádné konkurenci šestnácti speciálů kategorie R5.
A jak svoje první společné umístění na stupních vítězů zhodnotili oba členové posádky? „Vymodlil jsem si počasí. Přesně takové podmínky jsem si přál, cítím se na nich dobře, a to je základ k dobrým časům. V závěru už se jelo opravdu na limitu a příště si do auta raději vezmu náhradní spodní prádlo. Myslím, že naše „i20-ky“ můžou být rychlé. Ondra funguje od prvních kilometrů naprosto perfektně, bezchybně a dokáže přesně načasovat informace. Dnes už jsem si vědom, že ho nemůžu přechválit, aby mi ho někdo zase neukradl,“ zhodnotil svůj třetí slušovický bronz v řadě Martin Vlček. Svoje postřehy připojil i spolujezdec Ondřej Krajča: „Už před startem jsme tak trochu doufali, že by mohlo při závodu pršet, jelikož Martinovi tyto podmínky sedí. Rosničky tentokrát nezklamaly a my do prvních RZ vyráželi dobře naladění. I když se jelo na vodě, tak se jelo hodně rychle. Po půlce závodu jsme byli pořád ve hře o "bednu" a chtěli jsme bojovat až do konce. Na předposlední zkoušce jsme se hodně přiblížili k Tondovi Tlusťákovi a před poslední RZ jsme si řekli, že to zkusíme urvat, což se nakonec povedlo. Oba jsme měli v cíli obrovskou radost. První společná "bedna" a první pro náš Hyundai. Vše opět fungovalo na jedničku a za to patří velké díky celému týmu.“
Kdo pozorně sleduje týmový facebook Hyundai Czech Racing, ten mohl zaregistrovat, že po Kopné nastane v týmovém kalendáři změna. Jelikož se obě „í-dvacítky“ připravují v Polsku, kde si navíc tým buduje i klientelu, udělají si Martin s Ondrou krátkou přestávku v účinkování na českých tratích a vyrazí na soutěž Mistrovství Polska – Rajd Świdnicki Krause (termín 26. – 28. dubna). „Máme tam klienty na pronájem a já ze solidarity vůči nim nechci dělit servisní zázemí a komfort pro piloty na dvě části. Stejně tak informace k nastavení aut budou zapotřebí,“ objasňuje svoje rozhodnutí „Vlčák“, pro kterého se bude jednat o teprve druhý zahraniční start v dosavadní kariéře (prvním byla Rally Košice 2009).
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.