Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota dlouho váhali, zda uskuteční již čtvrté pokračovaní Mikuláš Rally Slušovice.
Ta v posledních letech pravidelně uzavírala v České republice sezonu automobilových soutěžích. V polovině října padlo definitivní rozhodnutí, že i v roce 2012 se tento volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky uskuteční. Pojede se v sobotu 8. prosince s tradičním centrem ve Slušovicích. Při stavbě tratě se počítá s celkem pěti rychlostními zkouškami na dvou osvědčených úsecích, a to okruhu kolem dostihové dráhy a klasické erzety s názvem Podhoran. „Dlouho jsme se rozhodovali, zda letošní ročník uskutečníme. Mikuláš Rally nebyla v předchozích letech po finanční stránce soběstačná. V minulých letech nám pravidelně vznikl finanční schodek, který jsme nahrazovali ziskem z Rallysprintu Kopná. V letošním roce jsme investovali po Kopné značné finance do opravy silnic. Dále na rychlostní zkoušce Kameňák jsme dostali povolení, ale s podmínkou zaplacení ne zrovna malého obnosu za průjezdy jednotlivých posádek. Bohužel po těchto výdajích nám nezbyly peníze na prosincovou rally. Nakonec nám vyšel vstříc promotér českých šampionátu společnost Mediasport, která vstoupila do jednání a podařilo se jí zajistit generálního partnera, který se objeví i v názvu soutěže,“ uvedl Josef Minařík, ředitel Mikulášské rally. Jméno hlavního sponzora bude veřejnosti oznámeno v brzké době. Dalším významným partnerem soutěže se stala vsetínská společnost MIT METAL.
Model rychlostních zkoušek vychází z loňského schématu. V itineráři najdeme opět atraktivní okruhovou rychlostní zkoušku kolem dostihové dráhy ve Slušovicích a dále klasický úsek Podhoran. „Okruh kolem dostihovky byl pořadatelsky velmi dobře zabezpečen i z hlediska bezpečnposti, diváci stáli ukázněně v diváckých zónách. Letos změníme umístění letmého cíle, který bude ve výjezdu ve směru na obec Březová. Jedeme v zimním období, v případě nutnosti tento závěrečný úsek nasolíme, aby byl sjízdný. Co se týká úseku Podhoran, start bude v Držkové a zvažujeme, zda pojedeme variantu do Vlčkové nebo Kašavy,“ upřesnil Josef Minařík. Do finálové rychlostní zkoušky, kterým bude potřetí okruh kolem dostihovky, postoupí třicet nejrychlejších posádek. Navíc se pojede o bonusové body, vítěz získá patnáct vteřin k dobru a ještě patnáctý nejrychlejší bere jednu vteřinu. „Částečně jsme se inspirovali Nocí dlouhých ohňů na Rallye Monte Carlo nebo Golden Stage na Kypru. Pro větší atraktivitu soutěže odstartují posádky do této erzety od třicátého místa až k první příčce. Diváci tak zůstanou v napětí až do poslední chvíle. Navíc je potřebujeme z hlediska bezpečnosti udržet na svých místech až do samotného konce soutěže,“ pověděl šéf organizačního štábu.
Start Mikuláš Rally Slušovice proběhne v pravé poledne osmý prosincový den. Dopoledne se uskuteční technické přejímky a seznamovací jízdy. V těchto dnech se tvoří časový harmonogram a ladí další podrobnosti. Ředitelství soutěže nalezne azyl opět v osvědčených prostorech firmy Fagus v blízkosti dostihové dráhy. Už nyní pořadatelé avizují kvalitní startovní pole, ve kterém nebudou chybět vozy specifikace WRC nebo kategorie Super 2000. Propustnost tratě činí 60 posádek. Každopádně fanoušci rallysportu se mají druhou prosincovou sobotu ve Slušovicích při rozloučení se sezonou opravdu na co těšit!
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?