Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota dlouho váhali, zda uskuteční již čtvrté pokračovaní Mikuláš Rally Slušovice.
Ta v posledních letech pravidelně uzavírala v České republice sezonu automobilových soutěžích. V polovině října padlo definitivní rozhodnutí, že i v roce 2012 se tento volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky uskuteční. Pojede se v sobotu 8. prosince s tradičním centrem ve Slušovicích. Při stavbě tratě se počítá s celkem pěti rychlostními zkouškami na dvou osvědčených úsecích, a to okruhu kolem dostihové dráhy a klasické erzety s názvem Podhoran. „Dlouho jsme se rozhodovali, zda letošní ročník uskutečníme. Mikuláš Rally nebyla v předchozích letech po finanční stránce soběstačná. V minulých letech nám pravidelně vznikl finanční schodek, který jsme nahrazovali ziskem z Rallysprintu Kopná. V letošním roce jsme investovali po Kopné značné finance do opravy silnic. Dále na rychlostní zkoušce Kameňák jsme dostali povolení, ale s podmínkou zaplacení ne zrovna malého obnosu za průjezdy jednotlivých posádek. Bohužel po těchto výdajích nám nezbyly peníze na prosincovou rally. Nakonec nám vyšel vstříc promotér českých šampionátu společnost Mediasport, která vstoupila do jednání a podařilo se jí zajistit generálního partnera, který se objeví i v názvu soutěže,“ uvedl Josef Minařík, ředitel Mikulášské rally. Jméno hlavního sponzora bude veřejnosti oznámeno v brzké době. Dalším významným partnerem soutěže se stala vsetínská společnost MIT METAL.
Model rychlostních zkoušek vychází z loňského schématu. V itineráři najdeme opět atraktivní okruhovou rychlostní zkoušku kolem dostihové dráhy ve Slušovicích a dále klasický úsek Podhoran. „Okruh kolem dostihovky byl pořadatelsky velmi dobře zabezpečen i z hlediska bezpečnposti, diváci stáli ukázněně v diváckých zónách. Letos změníme umístění letmého cíle, který bude ve výjezdu ve směru na obec Březová. Jedeme v zimním období, v případě nutnosti tento závěrečný úsek nasolíme, aby byl sjízdný. Co se týká úseku Podhoran, start bude v Držkové a zvažujeme, zda pojedeme variantu do Vlčkové nebo Kašavy,“ upřesnil Josef Minařík. Do finálové rychlostní zkoušky, kterým bude potřetí okruh kolem dostihovky, postoupí třicet nejrychlejších posádek. Navíc se pojede o bonusové body, vítěz získá patnáct vteřin k dobru a ještě patnáctý nejrychlejší bere jednu vteřinu. „Částečně jsme se inspirovali Nocí dlouhých ohňů na Rallye Monte Carlo nebo Golden Stage na Kypru. Pro větší atraktivitu soutěže odstartují posádky do této erzety od třicátého místa až k první příčce. Diváci tak zůstanou v napětí až do poslední chvíle. Navíc je potřebujeme z hlediska bezpečnosti udržet na svých místech až do samotného konce soutěže,“ pověděl šéf organizačního štábu.
Start Mikuláš Rally Slušovice proběhne v pravé poledne osmý prosincový den. Dopoledne se uskuteční technické přejímky a seznamovací jízdy. V těchto dnech se tvoří časový harmonogram a ladí další podrobnosti. Ředitelství soutěže nalezne azyl opět v osvědčených prostorech firmy Fagus v blízkosti dostihové dráhy. Už nyní pořadatelé avizují kvalitní startovní pole, ve kterém nebudou chybět vozy specifikace WRC nebo kategorie Super 2000. Propustnost tratě činí 60 posádek. Každopádně fanoušci rallysportu se mají druhou prosincovou sobotu ve Slušovicích při rozloučení se sezonou opravdu na co těšit!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.