Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota dlouho váhali, zda uskuteční již čtvrté pokračovaní Mikuláš Rally Slušovice.
Ta v posledních letech pravidelně uzavírala v České republice sezonu automobilových soutěžích. V polovině října padlo definitivní rozhodnutí, že i v roce 2012 se tento volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky uskuteční. Pojede se v sobotu 8. prosince s tradičním centrem ve Slušovicích. Při stavbě tratě se počítá s celkem pěti rychlostními zkouškami na dvou osvědčených úsecích, a to okruhu kolem dostihové dráhy a klasické erzety s názvem Podhoran. „Dlouho jsme se rozhodovali, zda letošní ročník uskutečníme. Mikuláš Rally nebyla v předchozích letech po finanční stránce soběstačná. V minulých letech nám pravidelně vznikl finanční schodek, který jsme nahrazovali ziskem z Rallysprintu Kopná. V letošním roce jsme investovali po Kopné značné finance do opravy silnic. Dále na rychlostní zkoušce Kameňák jsme dostali povolení, ale s podmínkou zaplacení ne zrovna malého obnosu za průjezdy jednotlivých posádek. Bohužel po těchto výdajích nám nezbyly peníze na prosincovou rally. Nakonec nám vyšel vstříc promotér českých šampionátu společnost Mediasport, která vstoupila do jednání a podařilo se jí zajistit generálního partnera, který se objeví i v názvu soutěže,“ uvedl Josef Minařík, ředitel Mikulášské rally. Jméno hlavního sponzora bude veřejnosti oznámeno v brzké době. Dalším významným partnerem soutěže se stala vsetínská společnost MIT METAL.
Model rychlostních zkoušek vychází z loňského schématu. V itineráři najdeme opět atraktivní okruhovou rychlostní zkoušku kolem dostihové dráhy ve Slušovicích a dále klasický úsek Podhoran. „Okruh kolem dostihovky byl pořadatelsky velmi dobře zabezpečen i z hlediska bezpečnposti, diváci stáli ukázněně v diváckých zónách. Letos změníme umístění letmého cíle, který bude ve výjezdu ve směru na obec Březová. Jedeme v zimním období, v případě nutnosti tento závěrečný úsek nasolíme, aby byl sjízdný. Co se týká úseku Podhoran, start bude v Držkové a zvažujeme, zda pojedeme variantu do Vlčkové nebo Kašavy,“ upřesnil Josef Minařík. Do finálové rychlostní zkoušky, kterým bude potřetí okruh kolem dostihovky, postoupí třicet nejrychlejších posádek. Navíc se pojede o bonusové body, vítěz získá patnáct vteřin k dobru a ještě patnáctý nejrychlejší bere jednu vteřinu. „Částečně jsme se inspirovali Nocí dlouhých ohňů na Rallye Monte Carlo nebo Golden Stage na Kypru. Pro větší atraktivitu soutěže odstartují posádky do této erzety od třicátého místa až k první příčce. Diváci tak zůstanou v napětí až do poslední chvíle. Navíc je potřebujeme z hlediska bezpečnosti udržet na svých místech až do samotného konce soutěže,“ pověděl šéf organizačního štábu.
Start Mikuláš Rally Slušovice proběhne v pravé poledne osmý prosincový den. Dopoledne se uskuteční technické přejímky a seznamovací jízdy. V těchto dnech se tvoří časový harmonogram a ladí další podrobnosti. Ředitelství soutěže nalezne azyl opět v osvědčených prostorech firmy Fagus v blízkosti dostihové dráhy. Už nyní pořadatelé avizují kvalitní startovní pole, ve kterém nebudou chybět vozy specifikace WRC nebo kategorie Super 2000. Propustnost tratě činí 60 posádek. Každopádně fanoušci rallysportu se mají druhou prosincovou sobotu ve Slušovicích při rozloučení se sezonou opravdu na co těšit!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?