ACA ŠKODA Vančík Motorsport chce navázat na úspěch v první rally sezony
Po vynikajícím výsledku na Valašce tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport zahájil ihned přípravu na nadcházející 55. Rally Šumava Klatovy. Ta nezahrnovala pouze nezbytnou repasi týmové Škody Fabie Rally2, ale tým se také rozsáhle věnoval rozborům a analýzám jezdeckých poznatků z prvního vystoupení v nejvyšší kategorii, aby byl připraven na letošní Šumavu, která pro něj bude mimořádně náročná. Tým si našel čas i na práci s mladými závodníky, která patří mezi jednu z jeho priorit.
Jednatel hlavního partnera týmu Autocentrály Hlučín Eduard Skaba lituje, že diváci ještě nebudou mít ke tratím přístup. „Patříme mezi dealerské teamy Škoda a prezentace značky je pro nás jedním z hlavních cílů. Bohužel bude Šumava ještě bez diváků, o to více se bude tým snažit o důstojné vystoupení. Dominik je nesmírně talentovaný a inteligentní jezdec. Je velmi rychlý, ale zároveň je schopen přizpůsobit svůj výkon podmínkám a zvolené taktice. I to je součástí reprezentace značky. Nepochybuji o tom, že vystoupení na Šumavě tým dále posune a nemám tím na mysli jenom pozici v konečném hodnocení, rally je přece jen ošemetná.“
Šumava má na programu několik nových rychlostních zkoušek a po zimě budou její tratě více než zrádné. Šéf týmu Jaroslav Vančík si je vědom toho, že to nebude snadné. „Pojedeme tak trochu do neznáma. Základní nastavení je hotové a před závodem budeme mít ještě test na tratích, které jsme vytipovali jako blízké očekávanému charakteru nových rychlostních zkoušek i celé rally. Ale na Šumavě to byla vždycky tak trochu loterie, kterou často komplikovalo počasí. Budeme proto možná muset laborovat s nastavením i během rally a jsme na to připraveni. Cíle zůstávají stejné jako na Valašce, zůstáváme na zemi, výsledky v rally rostou z tvrdé práce a pokory. Jedeme si pro kilometry a zkušenosti.“
Šest týdnů od Valašky uběhlo Dominikovi Stříteskému jako voda. „Po Valašce byl největší nápor zájem médií, na který nejsem zvyklý. Ale s odstupem času jsem si i díky tomu uvědomil, že jsme na Valašce opravdu uspěli. Je to pro nás zavazující, ale ne svazující. Pracujeme s Dannym na fyzičce, na souhře a dolaďování rozpisu i na porozumění autu, je tam toho ještě hodně. Já jsem se v mezičase věnoval kromě fyzické přípravy a práci v dílně také koučování mladých motokárových jezdců, se kterými jsem absolvoval několik tréninků. Nechci zapomenout, že na motokárách moje cesta do Fabie Rally2 začala a na to, jak jsem byl vděčný za každou informaci a radu. Na Šumavu se s Dannym těšíme, je to legenda mezi našimi soutěžemi a zároveň tak trochu jubilejní 55. ročník. Trochu lituji, že odpadl páteční okruh, protože jsem v Klatovech nikdy nejel a mohli jsme si to tam alespoň trochu ‚osahat‘. Ale i tak se budeme snažit podat co nejlepší výkon. Na časy z rychlostek se přinejmenším v sobotu dívat zase nebudu, na Valašce to fungovalo 😊.“
Bohužel se stále ještě nemůžeme potkávat u trati, ale příznivci rally mohou sledovat vývoj soutěže on-line na https://www.ewrc-results.com/results/69251-rallye-sumava-klatovy-2021/ a také na www.ewrc.cz, kde budou opět zařazovány aktuální rozhovory a informace v populárních Rally videonovinkách.
http://www.autocentrala.cz/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
https://www.frigera.cz/
https://www.facebook.com/vancikmotorsport/
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.