Modrý DBA Zytek vítězem kvalifikace

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: ALMS
Daniel Šupa 16. října 2004 11:25
Sdílej:

Do posledního závodu letošní sezony bude startovat z nejvýhodnější pozice britský vůz.

Francouz Nicolas Minassian zajel 2,238 míle dlouhý okruh v čase 1:15,893, čímž porazil nejrychlejší z favorizovaných vozů Audi R8 o dvě desetiny vteřiny. Lepší z dvojice posádek stáje ADT Champion Lehto Werner bude tak startovat z druhého místa první řady. Třetí čas celkově patří jejich týmovým kolegům Herbertovi a Kafferovi. Loly týmu Dyson Racing tentokrát stačily pouze na 3. řadu. Šéf britského týmu Creation Autosportif, který nasazuje speciál DBA Zytek s dvojicí Minassian / Campbell-Walter si myslí, že jsou jejich šance vysoké i když Minassian připouští, že to nebude vůbec jednoduché. „Tým udělal zase kus práce a dnes se nám vážně dařilo, ale závod bude těžký. Víme, že Audi jsou velice spolehlivé a konzistentnost je jednou z jejich hlavních zbraní. Navíc mají tlačítka na to, aby se dostali z boxů, zatímco my si musíme dělat starosti se spojkou, plynem a brzdami. potřebuji mít deset sekund k dobru, abych v boxech udržel pozici.“ JJ Lehto z tábora Audi je spokojený. Překvapilo ho však, že byl DBA rychlejší než Loly. „Nastavení máme dobré, musíme se jen soustředit na pneumatiky.“

Courage jde za titulem z nejlepší startovní pozice třídy LMP2. Ian James byl nejrychlejší a v rudém francouzském voze se bude střídat s Guem a Macalusomem. „Tenhle Courage je lepší závod od závodu, navíc máme k dispozici fantastické gumy Yokohama. Každý říká, stačí dojet, ale ne vždy je to tak snadné, jak se může zdát,“ dodal James. Clint Field / Liddell / Sutherland s Lolou zajeli druhý čas se ztrátou necelých dvou vteřin a třetí místo třídy na startu patří další Lole trojice Bucknum / McMurry / Willman.

Ve třídě GTS opět žádná změna. Žluté tovární Corvette jsou zkrátka bez konkurence. Beretta / Gavin byli nejrychlejší i v Laguna Seca. Jejich týmovým kolegům Fellowsovi a O'Connelovi patří druhá startovní pozice s minimální ztrátou a třetí budou startovat Borcheller a Mowlem se Saleenem týmu ACEMCO. Beretta je však přes svoje další Pole smutný. Corvette C5 končí. Ale továrna připravila pro příští sezonu novinku a všichni věří, že C6 bude lepší v každém směru. Chevrolet i nadále své aktivity v ALMS redukovat nehodlá.

Ve třídě GT byl nejrychlejší Timo Bernhard, kterému stačí spolu s Bergmeisterem dojet k zisku letošního titulu nejhůře na šestém místě. Alex Job Racing byl opět nejlepší, když si druhé místo na startu ve třídě zajistili Lieb s Dumasem. Třetí čas patřil van Overbeekovi s Lawem. Všichni startují na vozech Porsche. Laguna Seca, postavení na startu: 1. Nicolas Minassian, Jamie Campbell-Walter, DBA-Zytek (LMP1), 1:15.893 2. Marco Werner, JJ Lehto, Audi R8 (LMP1), 1:16.111 3. Pierre Kaffer, Johnny Herbert, Audi R8 (LMP1), 1:16.255 4. Butch Leitzinger, James Weaver, Lola B01/60-AER (LMP1), 1:16.481 5. Andy Wallace, Chris Dyson, Lola B01/60-AER (LMP1), 1:17.249 6. Ian James, James Gue, John Macaluso, Courage C65-AER (LMP2), 1:19.315 7. Jon Field, Duncan Dayton, Lola B01/60-Judd (LMP1), 1:19.592 8. Clint Field, Robin Liddell, Rick Sutherland, Lola B2K/40/Judd (LMP2), 1:21.183 9. Olivier Beretta, Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 1:21.679 10. Ron Fellows, Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 1:22.238

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.