Do posledního závodu letošní sezony bude startovat z nejvýhodnější pozice britský vůz.
Courage jde za titulem z nejlepší startovní pozice třídy LMP2. Ian James byl nejrychlejší a v rudém francouzském voze se bude střídat s Guem a Macalusomem. „Tenhle Courage je lepší závod od závodu, navíc máme k dispozici fantastické gumy Yokohama. Každý říká, stačí dojet, ale ne vždy je to tak snadné, jak se může zdát,“ dodal James. Clint Field / Liddell / Sutherland s Lolou zajeli druhý čas se ztrátou necelých dvou vteřin a třetí místo třídy na startu patří další Lole trojice Bucknum / McMurry / Willman.
Ve třídě GTS opět žádná změna. Žluté tovární Corvette jsou zkrátka bez konkurence. Beretta / Gavin byli nejrychlejší i v Laguna Seca. Jejich týmovým kolegům Fellowsovi a O'Connelovi patří druhá startovní pozice s minimální ztrátou a třetí budou startovat Borcheller a Mowlem se Saleenem týmu ACEMCO. Beretta je však přes svoje další Pole smutný. Corvette C5 končí. Ale továrna připravila pro příští sezonu novinku a všichni věří, že C6 bude lepší v každém směru. Chevrolet i nadále své aktivity v ALMS redukovat nehodlá.
Ve třídě GT byl nejrychlejší Timo Bernhard, kterému stačí spolu s Bergmeisterem dojet k zisku letošního titulu nejhůře na šestém místě. Alex Job Racing byl opět nejlepší, když si druhé místo na startu ve třídě zajistili Lieb s Dumasem. Třetí čas patřil van Overbeekovi s Lawem. Všichni startují na vozech Porsche. Laguna Seca, postavení na startu: 1. Nicolas Minassian, Jamie Campbell-Walter, DBA-Zytek (LMP1), 1:15.893 2. Marco Werner, JJ Lehto, Audi R8 (LMP1), 1:16.111 3. Pierre Kaffer, Johnny Herbert, Audi R8 (LMP1), 1:16.255 4. Butch Leitzinger, James Weaver, Lola B01/60-AER (LMP1), 1:16.481 5. Andy Wallace, Chris Dyson, Lola B01/60-AER (LMP1), 1:17.249 6. Ian James, James Gue, John Macaluso, Courage C65-AER (LMP2), 1:19.315 7. Jon Field, Duncan Dayton, Lola B01/60-Judd (LMP1), 1:19.592 8. Clint Field, Robin Liddell, Rick Sutherland, Lola B2K/40/Judd (LMP2), 1:21.183 9. Olivier Beretta, Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 1:21.679 10. Ron Fellows, Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 1:22.238
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.