Do posledního závodu letošní sezony bude startovat z nejvýhodnější pozice britský vůz.
Courage jde za titulem z nejlepší startovní pozice třídy LMP2. Ian James byl nejrychlejší a v rudém francouzském voze se bude střídat s Guem a Macalusomem. „Tenhle Courage je lepší závod od závodu, navíc máme k dispozici fantastické gumy Yokohama. Každý říká, stačí dojet, ale ne vždy je to tak snadné, jak se může zdát,“ dodal James. Clint Field / Liddell / Sutherland s Lolou zajeli druhý čas se ztrátou necelých dvou vteřin a třetí místo třídy na startu patří další Lole trojice Bucknum / McMurry / Willman.
Ve třídě GTS opět žádná změna. Žluté tovární Corvette jsou zkrátka bez konkurence. Beretta / Gavin byli nejrychlejší i v Laguna Seca. Jejich týmovým kolegům Fellowsovi a O'Connelovi patří druhá startovní pozice s minimální ztrátou a třetí budou startovat Borcheller a Mowlem se Saleenem týmu ACEMCO. Beretta je však přes svoje další Pole smutný. Corvette C5 končí. Ale továrna připravila pro příští sezonu novinku a všichni věří, že C6 bude lepší v každém směru. Chevrolet i nadále své aktivity v ALMS redukovat nehodlá.
Ve třídě GT byl nejrychlejší Timo Bernhard, kterému stačí spolu s Bergmeisterem dojet k zisku letošního titulu nejhůře na šestém místě. Alex Job Racing byl opět nejlepší, když si druhé místo na startu ve třídě zajistili Lieb s Dumasem. Třetí čas patřil van Overbeekovi s Lawem. Všichni startují na vozech Porsche. Laguna Seca, postavení na startu: 1. Nicolas Minassian, Jamie Campbell-Walter, DBA-Zytek (LMP1), 1:15.893 2. Marco Werner, JJ Lehto, Audi R8 (LMP1), 1:16.111 3. Pierre Kaffer, Johnny Herbert, Audi R8 (LMP1), 1:16.255 4. Butch Leitzinger, James Weaver, Lola B01/60-AER (LMP1), 1:16.481 5. Andy Wallace, Chris Dyson, Lola B01/60-AER (LMP1), 1:17.249 6. Ian James, James Gue, John Macaluso, Courage C65-AER (LMP2), 1:19.315 7. Jon Field, Duncan Dayton, Lola B01/60-Judd (LMP1), 1:19.592 8. Clint Field, Robin Liddell, Rick Sutherland, Lola B2K/40/Judd (LMP2), 1:21.183 9. Olivier Beretta, Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 1:21.679 10. Ron Fellows, Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 1:22.238
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.