Jeli ve Spa GT1 naposled?

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 6. srpna 2009 19:33
Sdílej:

Promotér série Stephane Ratel oznámil, že závod Total 24 Hours of Spa se příští rok v kalendáři neobjeví. Zavítá však Světový šampionát FIA GT1 do Belgie v roce 2010?

Tuto smutnou zprávu oznámil na tiskové konferenci během závodního víkendu sám Ratel. Během víkendu bylo představeno další auto, které vyhovuje novým pravidlům. Ratel potvrdil, že o vstup do šampionátu se zajímá až 24 týmů. Doposud známými týmy jsou Gigawave, Marc VDS Racing a Hexis Racing. Ratel nastínil svoji představu ohledně kalendáře pro příští rok. Mělo by se jet až dvanáct závodů. Šéf SRO zároveň připustil, že bude rád, když se tato představa naplní, ale například závody v Moskvě nebo v Bukurešti jsou nepravděpodobné. „Doufáme, že Spa zůstane jako závod Evropského šampionátu FIA GT2. O tomto projektu zatím diskutujeme. Promotér závodu 24 Hours of Spa, RACE, by chtěl, aby se zde jel i Světový šampionát GT1 pod názvem Spa 24 Hours, nemuselo by se ovšem jednat o 24 hodinový závod. Závod Spa 24 Hour by pak mohli jet vozy kategorií GT2, GT3 a GT4 a mohl by být součástí Evropského šampionátu FIA GT2,“ odtajňuje plány Ratel. Start do 24 hodinového maratonu v roce 2003   “V tom případě by se na start 24 hodinovky ve Spa mohlo postavit více vozů a my bychom udrželi rozpočet týmu v kategorii GT1 na rozumné úrovni. Nesmíme zapomínat, že počet závodů se z letošních osmi zvedne na dvanáct. Závodit se bude v různých koutech světa, takže tohle je dobrý kompromis, se kterým jsem spokojený,“ uzavírá Ratel.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.