Double týmu Vitaphone ve Spa

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: DPPI / FIA GT
iM2 4. srpna 2008 20:33
Sdílej:

SPA-FRANCORCHAMPS; Tým Vitaphone získal první dvě místa na 24 hodinovce ve Spa. Vítězství v tomto prestižním závodě tedy získali Andrea Bertolini, Michael Bartels, Stephane Sarrazin a Eric van der Poele.

Auto se startovním číslem 1 a posádkou ve složení Andrea Bertolini, Michael Bartels, Stephane Sarrazin a Eric van der Poele získali vítězství po dlouhých 24 hodinách. Zvítězili jen těsně před svými týmovými soky ve druhém Maserati MC12, kterými byli Xandi Negrao, Miguel Ramos, Alessandro Pier Guidi a Stephane Lemeret, když druhý vůz ztratil na vítěze 2 kola. Zajímavé je, že se MC12ka se startovním číslem 1 do vedení dostala až během druhého dnes. Nad ránem to již vypadalo na vítězství Corvette týmu Phoenix Racing, která suverénně vedla. Ještě pět hodin před koncem závodu bylo ještě šest protivníků, kteří by teoreticky mohli konkurovat oběma Maserati. Byli jimi obě Corvetty a Aston Martiny týmů Gigawave a Jetalliance. Tým Vitaphone se dostal s oběma vozy do čela až když na jejich největší konkurenty udeřily trable. Karl Wendlinger vyboural svůj Aston v zatáčce Les Combes, když do tohoto incidentu se zapojila i Corvette se startovním číslem 6.  Corvette tým Phoenix mohla narozdíl od Astonu pokračovat v závodě, ovšem až po ztrátě 7 kol, které si vyžádala oprava v boxech. I druhá Corvette týmu Phoenix se dostala do kolize. Když se Alex Margaritis pokusil dostat zpět do boxu na možnou opravu, tak došlo k požáru a posádka byla nucena vzdát. Aston Martin týmu Gidawave v noci ztratil tři kola a tuto ztrátu už nebyla posádka i přes veškerou snahu schopná dotáhnout. Ovšem jejich stíhačka se vyplatila v podobě třetího místa v cíli maratónu. Další dva očekávaní bojovníci o první pozice, americké Saleeny, byly vyřazeni hned z kraje. Steve Zacchia zničil vůz, který byl na  poleposition, hned zrána ve warm-upu v zatáčce Eau Rouge. Druhý Saleen musel odstoupit pro problémy s brzdami v zatáčce La Source. Tým se tak rozhodl, aby nedošlo možnému zničení vozu. BMS Scuderia Ferrari si udržovala vedení ve tříde GT2 a posádka Matteo Malucelli, Paolo Ruberti, Joel Camathias, a Davide Rigon tak mohla v cíli slavit vítězství. Na druhém místě se celkem překvapivě umístilo Porsche týmu Prospeed Porsche a posádce Emmanuel Collard, Richard Westbrook a Marc Lieb. Z počátku dokonce posádka vedla, ale Ferarri týmu BMS ji předjelo hned z kraje závodu. Pódium zkompletovala posádka týmu AF Corse Ferrari Gianmaria Bruni, Mika Salo, Toni Vilander, a Jaime Melo. Výsledky závodu naleznete zde
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?