Double týmu Vitaphone ve Spa

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: DPPI / FIA GT
iM2 4. srpna 2008 20:33
Sdílej:

SPA-FRANCORCHAMPS; Tým Vitaphone získal první dvě místa na 24 hodinovce ve Spa. Vítězství v tomto prestižním závodě tedy získali Andrea Bertolini, Michael Bartels, Stephane Sarrazin a Eric van der Poele.

Auto se startovním číslem 1 a posádkou ve složení Andrea Bertolini, Michael Bartels, Stephane Sarrazin a Eric van der Poele získali vítězství po dlouhých 24 hodinách. Zvítězili jen těsně před svými týmovými soky ve druhém Maserati MC12, kterými byli Xandi Negrao, Miguel Ramos, Alessandro Pier Guidi a Stephane Lemeret, když druhý vůz ztratil na vítěze 2 kola. Zajímavé je, že se MC12ka se startovním číslem 1 do vedení dostala až během druhého dnes. Nad ránem to již vypadalo na vítězství Corvette týmu Phoenix Racing, která suverénně vedla. Ještě pět hodin před koncem závodu bylo ještě šest protivníků, kteří by teoreticky mohli konkurovat oběma Maserati. Byli jimi obě Corvetty a Aston Martiny týmů Gigawave a Jetalliance.
Tým Vitaphone se dostal s oběma vozy do čela až když na jejich největší konkurenty udeřily trable. Karl Wendlinger vyboural svůj Aston v zatáčce Les Combes, když do tohoto incidentu se zapojila i Corvette se startovním číslem 6.  Corvette tým Phoenix mohla narozdíl od Astonu pokračovat v závodě, ovšem až po ztrátě 7 kol, které si vyžádala oprava v boxech. I druhá Corvette týmu Phoenix se dostala do kolize. Když se Alex Margaritis pokusil dostat zpět do boxu na možnou opravu, tak došlo k požáru a posádka byla nucena vzdát. Aston Martin týmu Gidawave v noci ztratil tři kola a tuto ztrátu už nebyla posádka i přes veškerou snahu schopná dotáhnout. Ovšem jejich stíhačka se vyplatila v podobě třetího místa v cíli maratónu.
Další dva očekávaní bojovníci o první pozice, americké Saleeny, byly vyřazeni hned z kraje. Steve Zacchia zničil vůz, který byl na  poleposition, hned zrána ve warm-upu v zatáčce Eau Rouge. Druhý Saleen musel odstoupit pro problémy s brzdami v zatáčce La Source. Tým se tak rozhodl, aby nedošlo možnému zničení vozu. BMS Scuderia Ferrari si udržovala vedení ve tříde GT2 a posádka Matteo Malucelli, Paolo Ruberti, Joel Camathias, a Davide Rigon tak mohla v cíli slavit vítězství. Na druhém místě se celkem překvapivě umístilo Porsche týmu Prospeed Porsche a posádce Emmanuel Collard, Richard Westbrook a Marc Lieb. Z počátku dokonce posádka vedla, ale Ferarri týmu BMS ji předjelo hned z kraje závodu. Pódium zkompletovala posádka týmu AF Corse Ferrari Gianmaria Bruni, Mika Salo, Toni Vilander, a Jaime Melo. Výsledky závodu naleznete zde
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.