Double týmu Vitaphone ve Spa

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: DPPI / FIA GT
iM2 4. srpna 2008 20:33
Sdílej:

SPA-FRANCORCHAMPS; Tým Vitaphone získal první dvě místa na 24 hodinovce ve Spa. Vítězství v tomto prestižním závodě tedy získali Andrea Bertolini, Michael Bartels, Stephane Sarrazin a Eric van der Poele.

Auto se startovním číslem 1 a posádkou ve složení Andrea Bertolini, Michael Bartels, Stephane Sarrazin a Eric van der Poele získali vítězství po dlouhých 24 hodinách. Zvítězili jen těsně před svými týmovými soky ve druhém Maserati MC12, kterými byli Xandi Negrao, Miguel Ramos, Alessandro Pier Guidi a Stephane Lemeret, když druhý vůz ztratil na vítěze 2 kola. Zajímavé je, že se MC12ka se startovním číslem 1 do vedení dostala až během druhého dnes. Nad ránem to již vypadalo na vítězství Corvette týmu Phoenix Racing, která suverénně vedla. Ještě pět hodin před koncem závodu bylo ještě šest protivníků, kteří by teoreticky mohli konkurovat oběma Maserati. Byli jimi obě Corvetty a Aston Martiny týmů Gigawave a Jetalliance. Tým Vitaphone se dostal s oběma vozy do čela až když na jejich největší konkurenty udeřily trable. Karl Wendlinger vyboural svůj Aston v zatáčce Les Combes, když do tohoto incidentu se zapojila i Corvette se startovním číslem 6.  Corvette tým Phoenix mohla narozdíl od Astonu pokračovat v závodě, ovšem až po ztrátě 7 kol, které si vyžádala oprava v boxech. I druhá Corvette týmu Phoenix se dostala do kolize. Když se Alex Margaritis pokusil dostat zpět do boxu na možnou opravu, tak došlo k požáru a posádka byla nucena vzdát. Aston Martin týmu Gidawave v noci ztratil tři kola a tuto ztrátu už nebyla posádka i přes veškerou snahu schopná dotáhnout. Ovšem jejich stíhačka se vyplatila v podobě třetího místa v cíli maratónu. Další dva očekávaní bojovníci o první pozice, americké Saleeny, byly vyřazeni hned z kraje. Steve Zacchia zničil vůz, který byl na  poleposition, hned zrána ve warm-upu v zatáčce Eau Rouge. Druhý Saleen musel odstoupit pro problémy s brzdami v zatáčce La Source. Tým se tak rozhodl, aby nedošlo možnému zničení vozu. BMS Scuderia Ferrari si udržovala vedení ve tříde GT2 a posádka Matteo Malucelli, Paolo Ruberti, Joel Camathias, a Davide Rigon tak mohla v cíli slavit vítězství. Na druhém místě se celkem překvapivě umístilo Porsche týmu Prospeed Porsche a posádce Emmanuel Collard, Richard Westbrook a Marc Lieb. Z počátku dokonce posádka vedla, ale Ferarri týmu BMS ji předjelo hned z kraje závodu. Pódium zkompletovala posádka týmu AF Corse Ferrari Gianmaria Bruni, Mika Salo, Toni Vilander, a Jaime Melo. Výsledky závodu naleznete zde
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.