Double týmu Vitaphone ve Spa

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: DPPI / FIA GT
iM2 4. srpna 2008 20:33
Sdílej:

SPA-FRANCORCHAMPS; Tým Vitaphone získal první dvě místa na 24 hodinovce ve Spa. Vítězství v tomto prestižním závodě tedy získali Andrea Bertolini, Michael Bartels, Stephane Sarrazin a Eric van der Poele.

Auto se startovním číslem 1 a posádkou ve složení Andrea Bertolini, Michael Bartels, Stephane Sarrazin a Eric van der Poele získali vítězství po dlouhých 24 hodinách. Zvítězili jen těsně před svými týmovými soky ve druhém Maserati MC12, kterými byli Xandi Negrao, Miguel Ramos, Alessandro Pier Guidi a Stephane Lemeret, když druhý vůz ztratil na vítěze 2 kola. Zajímavé je, že se MC12ka se startovním číslem 1 do vedení dostala až během druhého dnes. Nad ránem to již vypadalo na vítězství Corvette týmu Phoenix Racing, která suverénně vedla. Ještě pět hodin před koncem závodu bylo ještě šest protivníků, kteří by teoreticky mohli konkurovat oběma Maserati. Byli jimi obě Corvetty a Aston Martiny týmů Gigawave a Jetalliance. Tým Vitaphone se dostal s oběma vozy do čela až když na jejich největší konkurenty udeřily trable. Karl Wendlinger vyboural svůj Aston v zatáčce Les Combes, když do tohoto incidentu se zapojila i Corvette se startovním číslem 6.  Corvette tým Phoenix mohla narozdíl od Astonu pokračovat v závodě, ovšem až po ztrátě 7 kol, které si vyžádala oprava v boxech. I druhá Corvette týmu Phoenix se dostala do kolize. Když se Alex Margaritis pokusil dostat zpět do boxu na možnou opravu, tak došlo k požáru a posádka byla nucena vzdát. Aston Martin týmu Gidawave v noci ztratil tři kola a tuto ztrátu už nebyla posádka i přes veškerou snahu schopná dotáhnout. Ovšem jejich stíhačka se vyplatila v podobě třetího místa v cíli maratónu. Další dva očekávaní bojovníci o první pozice, americké Saleeny, byly vyřazeni hned z kraje. Steve Zacchia zničil vůz, který byl na  poleposition, hned zrána ve warm-upu v zatáčce Eau Rouge. Druhý Saleen musel odstoupit pro problémy s brzdami v zatáčce La Source. Tým se tak rozhodl, aby nedošlo možnému zničení vozu. BMS Scuderia Ferrari si udržovala vedení ve tříde GT2 a posádka Matteo Malucelli, Paolo Ruberti, Joel Camathias, a Davide Rigon tak mohla v cíli slavit vítězství. Na druhém místě se celkem překvapivě umístilo Porsche týmu Prospeed Porsche a posádce Emmanuel Collard, Richard Westbrook a Marc Lieb. Z počátku dokonce posádka vedla, ale Ferarri týmu BMS ji předjelo hned z kraje závodu. Pódium zkompletovala posádka týmu AF Corse Ferrari Gianmaria Bruni, Mika Salo, Toni Vilander, a Jaime Melo. Výsledky závodu naleznete zde
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.