Včera jsme vás informovali o nepříliš vydařeném vystoupení českého jezdce Tomáše Engeho při kvalifikaci na dnešní závod šampionátu v Brně. Důvody, pro které nebojoval o přední startovní pozice vysvětlil sám jezdec.
Tomáš Enge zajel v kvalifikaci pro zítřejší závod FIA Grand Turismo v Brně čtrnáctý čas, s rakouským kolegou Reinhardem Koflerem tak získal postavení v sedmé řadě. Enge i nová rakouská stáj RBImmo Racing čekali od amerického vozu Saleen S7R více, jenže vedení šampionátu FIA GT se rozhodlo omezit možnosti automobilu. To je hlavní důvod, proč český závodník skončil až v hodnocení speciálů GT1 mezi posledními.
Světle zelené monstrum dostalo od sportovních komisařů menší zadní křídlo, menší restriktor k motoru a navrch 40 kilogramů zátěže, což je pravidlo pro stáje, které nejedou celé mistrovství. Vůz samotný je navíc starší modifikace, což v součtu s omezeními FIA drsně sráží šance Tomáše Engeho. Pravidla FIA Grand Turismo podobné zásahy jury umožňují.
Tomáš Enge Před příjezdem do Brna jsem moc těšil. Věřil jsem, že Saleen S7R týmu RBImmo Racing bude podobně konkurenceschopný jako vůz stejného typu, s nímž loni úspěšně závodil Jarek Janiš. Jenže realita je pro mě trpkým zklamáním. Především kvůli zásahu FIA se naše auto dostalo na dno kategorie GT1. Menší restriktor ubírá motoru výkon, menší křídlo škodí aerodynamice a o zátěži čtyřiceti kilogramů ani nemusím hovořit. Na rovinkách jsme o 15 km/h pomalejší než saleen, který zde jel před dvěma lety. Sotva předjedu vozy GT2. Mrzí mě to velmi, protože jsem chtěl domácím fanouškům předvést velký závod. Přijel jsem do Brna z USA, kde se mi ve finále Grand-Am v Salt Lake City podařilo vybojovat druhé místo v absolutní klasifikaci a v boj o podobný výsledek jsem doufal i tady, doma.
Brněnský závod FIA Grand Turismo, jenž odstartuje v neděli 23. září ve 13.15, bude v přímém přenosu vysílat Česká televize na svém programu ČT4 Sport.
Zdroj: Tisková zpráva www.tomas-enge.comV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.