Engeho šance poškodila FIA

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 23. září 2007 13:30
Sdílej:

Včera jsme vás informovali o nepříliš vydařeném vystoupení českého jezdce Tomáše Engeho při kvalifikaci na dnešní závod šampionátu v Brně. Důvody, pro které nebojoval o přední startovní pozice vysvětlil sám jezdec.

Tomáš Enge zajel v kvalifikaci pro zítřejší závod FIA Grand Turismo v Brně čtrnáctý čas, s rakouským kolegou Reinhardem Koflerem tak získal postavení v sedmé řadě. Enge i nová rakouská stáj RBImmo Racing čekali od amerického vozu Saleen S7R více, jenže vedení šampionátu FIA GT se rozhodlo omezit možnosti automobilu. To je hlavní důvod, proč český závodník skončil až v hodnocení speciálů GT1 mezi posledními.

Světle zelené monstrum dostalo od sportovních komisařů menší zadní křídlo, menší restriktor k motoru a navrch 40 kilogramů zátěže, což je pravidlo pro stáje, které nejedou celé mistrovství. Vůz samotný je navíc starší modifikace, což v součtu s omezeními FIA drsně sráží šance Tomáše Engeho. Pravidla FIA Grand Turismo podobné zásahy jury umožňují.

Tomáš Enge Před příjezdem do Brna jsem moc těšil. Věřil jsem, že Saleen S7R týmu RBImmo Racing bude podobně konkurenceschopný jako vůz stejného typu, s nímž loni úspěšně závodil Jarek Janiš. Jenže realita je pro mě trpkým zklamáním. Především kvůli zásahu FIA se naše auto dostalo na dno kategorie GT1. Menší restriktor ubírá motoru výkon, menší křídlo škodí aerodynamice a o zátěži čtyřiceti kilogramů ani nemusím hovořit. Na rovinkách jsme o 15 km/h pomalejší než saleen, který zde jel před dvěma lety. Sotva předjedu vozy GT2. Mrzí mě to velmi, protože jsem chtěl domácím fanouškům předvést velký závod. Přijel jsem do Brna z USA, kde se mi ve finále Grand-Am v Salt Lake City podařilo vybojovat druhé místo v absolutní klasifikaci a v boj o podobný výsledek jsem doufal i tady, doma.

Brněnský závod FIA Grand Turismo, jenž odstartuje v neděli 23. září ve 13.15, bude v přímém přenosu vysílat Česká televize na svém programu ČT4 Sport.

Zdroj: Tisková zpráva www.tomas-enge.com
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.