Červenec, respektive jeho konec, tradičně patří ve světě závodů automobilů kategorie GT věhlasné čtyřiadvacetihodinovce v belgickém Spa.
V sobotu 28. července se na jejím startu objeví také Tomáš Enge a Jarek Janiš, kteří budou se čtyřmi dalším kolegy a s vozy Ferrari 430 GT hájit barvy tým Scuderia Ecosse.
Tomáš Enge a Jarek Janiš se budou na okruhu v Ardenách střídat za volantem Ferrari 430 GT se startovním číslem 62 s kmenovým jezdcem týmu Timem Mullenem. Sestavu vozu číslo 63 tvořenou tradičně Chrisem Niarchosem a Andrewem Kirkaldym posílí Tim Sugden, vítěz loňského závodu seriálu FIA GT v Brně.
Stewart Roden, šéf týmu: „24 hodin Spa je velice důležitým závodem, protože se tam dá získat mnoho bodů. Víme, že tam můžeme vyhrát a budeme se o to snažit. Domnívám se, že naše jezdecká sestava nám dává velkou šanci uspět. Tvrdě jsme se připravovali, zvláště ve spolupráci s Pirelli, a těšíme se, že v Belgii vše zúročíme.”
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.