Červenec, respektive jeho konec, tradičně patří ve světě závodů automobilů kategorie GT věhlasné čtyřiadvacetihodinovce v belgickém Spa.
V sobotu 28. července se na jejím startu objeví také Tomáš Enge a Jarek Janiš, kteří budou se čtyřmi dalším kolegy a s vozy Ferrari 430 GT hájit barvy tým Scuderia Ecosse.
Tomáš Enge a Jarek Janiš se budou na okruhu v Ardenách střídat za volantem Ferrari 430 GT se startovním číslem 62 s kmenovým jezdcem týmu Timem Mullenem. Sestavu vozu číslo 63 tvořenou tradičně Chrisem Niarchosem a Andrewem Kirkaldym posílí Tim Sugden, vítěz loňského závodu seriálu FIA GT v Brně.
Stewart Roden, šéf týmu: „24 hodin Spa je velice důležitým závodem, protože se tam dá získat mnoho bodů. Víme, že tam můžeme vyhrát a budeme se o to snažit. Domnívám se, že naše jezdecká sestava nám dává velkou šanci uspět. Tvrdě jsme se připravovali, zvláště ve spolupráci s Pirelli, a těšíme se, že v Belgii vše zúročíme.”
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?