Posádce týmu MENX ve složení Jarek Janiš, Robert Pergl a Yannick Schroeder patří ve kvalifikacích ve Spa 11. místo ve třídě N-GT.
Čtyřiadvacetihodinovka ve Spa je prestižním podnikem šampionátu FIA a zároveň i uznávaným samostatným závodem, ve čtyřech třídách. Ve čtvrtek vyjelo do kvalifikace 53 vozů, nejpočetněji je zastoupena právě třída N-GT.
Ve čtvrtek čekal na týmy náročný program, který zahrnoval dva devadesátiminutové volné tréninky a večer pak dvě kvalifikace. Program komplikovalo proměnlivé počasí, které je pro Spa typické a v průběhu dne se jelo na suché, mokré i vlhké trati. Pro Jarka Janiše a Yannicka Schroedera to byly první jízdy s vozem Ferrari 360 Modena, Robert Pergl i celý tým MENX dělal vše pro hladkou adaptaci. Všichni tři jezdci v průběhu dne zlepšovali své časy a o desátý čas třídy N-GT se v noční kvalifikaci zasloužil Janiš. Všichni tři jezdci se bez problémů kvalifikovali do závodu, všechny podmínky byly splněny se značnou rezervou.
V pátek se mohli aktéři těšit ze slunečného počasí a mnoho týmů včetně MENXu již dalo přednost přípravě na závod před snahou o co nejlepší čas. Velké zlepšení předvedl Yannick Schroeder, který se dokázal zrychlit až o několik sekund a vyrovnal Janišův čas. Nový nejlepší čas předvedl i Pergl, zatímco Janiš do vozu usednul až v závěru měřeného tréninku.
Jarek Janiš. "Byl to dlouhý den, v jehož průběhu jsem se hlavně seznamoval s vozem. Jeho vlastnosti se dost liší od Mercedesu DTM, ale postupně si na něj stále více zvykám a získávám větší jistotu. Během dne jsem zrychlil asi o šest sekund a můj kvalifikační čas odpovídá mým očekáváním. To však neznamená, že v dalším průběhu nemůžu zrychlit. Až v samotné kvalifikaci jsem si totiž poprvé vyzkoušel ostrou jízdu na nových pneumatikách, protože v odpoledním tréninku nám tento plán překazila přeháňka. Spa patří k mým nejoblíbenějším okruhům a jízdu si užívám, na Ferrari se mi hodně líbí řazení pod volantem, zvláště při podřazování to je paráda. Při jízdě v noci je největším problémem najít orientační body při brždění," uvedl Janiš po nočních kvalifikacích a po pátečních jízdách dodal: "Neplánovali jsme, že bych nastoupil do dnešní kvalifikace. Nepředpokládali jsme, že trať bude rychlejší než včera, stálo nás to jedno místo. Postavení na startu však v tak dlouhém závodu není rozhodující. Nejdůležitější je jezdit vyrovnané časy a to by nás mělo posunout vpřed."
Robert Pergl: "Dnes jsem byl v odlišné pozici než u předchozích závodů, protože vzhledem ke zkušenostem s vozem jsem to byl já, kdo měl na starosti nastavení vozu. Také jsem dnes odjel méně kol než obvykle, protože mí kolegové se potřebovali seznámit s vozem. Celkově vzato jsem spokojen s našimi časy, přestože vím, že všichni ještě můžeme zrychlit. Naše ztráta na nejrychlejší vůz třídy odpovídá jiným tratím, samozřejmě je třeba přihlédnout k délce okruhu ve Spa," řekl Pergl k úvodnímu dni. Po páteční kvalifikaci pak stručně doplnil své dojmy: "Jsem spokojený, protože jsem se dokázal zlepšit. O Jarkově rychlosti nebylo pochyb, u mě i Yannicka se vyplatil rozbor dat. Na závod bychom měli být solidně připraveni."
Yannick Schroeder "Je to poprvé, co jedu se závodním vozem se střechou nad hlavou a bohužel si na něj nezvykám tak rychle, jak bych chtěl. S každým vyjetím na trať se zlepšuji, ale stále to není ono. Chybí mi jistota, abych mohl být agresivnější v zatáčkách. Vím, že mám značný prostor pro zlepšení, srovnání našich dat přináší zajímavé myšlenky," uvedl Schroeder po nočním boji s časem. Po páteční kvalifikaci již byl spokojenější: "Konečně se mi podařilo přijít na to, jak je potřeba s vozem jet. Zdá se, že Jarkův styl tomuto vozu vyhovuje více a nemusel ho příliš měnit. Můj jezdecký styl s formulí tady moc nefunguje, musel jsem jet trochu jinak a podařilo se mi zrychlit asi o čtyři sekundy a jezdit srovnatelné časy s Jarkem, takže jsem spokojen. Rád bych poděkoval týmu za trpělivost a pomoc, společná práce nakonec přinesla úspěch."
Ivo Horn, technický ředitel. "V průběhu tréninků i kvalifikací jsme se věnovali hlavně přípravě na závod. Bohužel několik přeháněk nám zkomplikovalo práci, ale i tak jsme udělali hodně věcí. S nastavením vozu jsou jezdci spokojeni a také jsme již vybrali pneumatiky pro závod. Zůstáváme u osvědčeného typu, zkoušeli jsme i jinou směs, ale ta nesplnila naše očekávání. Největší pozornost jsme však věnovali samotným jezdcům, protože Jarek a Yannick jedou s tímto vozem poprvé. U obou je poznat, že jsou již zkušenými profesionály. Jarek se přizpůsobuje velmi rychle, určitě se mu hodí zkušenosti z cestovních vozů, Yannick to má těžší. Mimo jiné si musejí zvyknout na provoz na trati, jak předjíždět a být předjížděn s minimální časovou ztrátou," zhodnotil Horn průběh prvního dne a po druhém dni dodal: "Máme radost ze zlepšení Yannicka i Roberta, ale trochu nás mrzí, že jsme nedokázali poslat Jarka na trať v nejvhodnější dobu. Zároveň je ale třeba říci, že nás těší vyrovnané výkony našich jezdců, protože týmová práce je při vytrvalostním závodu nejdůležitější."
Výsledky nočních kvalifikací N-GT, top nejlepších 10 z 18
1. Davies/Turner/Smith Ferrari 360M 2:22,691
2. Ortelli/Lieb/Dumas Porsche GT3 +0,556
3. Bertolini/Pescatori/Terrien Ferrari 360M +0,730
4. Collard/Sugden/Goodwin Porsche GT3 +0,794
5. Mullen/Burt/Kirklady Ferrari 360M +1,107
6. Burgess/Colin/Lloyd/Bergmeister Porsche GT3 +2,692
7. De Simone/Burti/Alexander Ferrari 360M +3,099
8. Longin/Gardel/Gomez/Van Hooydonk Porsche GT3 +3,169
9. Fomenko/Vasilev/Daoudi/Jones Porsche GTS +3,817
10. Janiš/Pergl/Schroeder Ferrari 360M +4,212
Konečné výsledky kvalifikací N-GT, nejlepších 11
1. Davies/Turner/Smith Ferrari 360M 2.22,691
2. Mullen/Burt/Kirklady Ferrari 360M +0,337
3. Ortelli/Lieb/Dumas Porsche GT3 +0,556
4. Bertolini/Pescatori/Terrien Ferrari 360M +0,730
5. Collard/Sugden/Goodwin Porsche GT3 +0,794
6. Rosa/Caffi/Chiesa/Drudi Porsche GT3 +1,418
7. Burgess/Colin/Lloyd/Bergmeister Porsche GT3 +2,420
8. De Simone/Burti/Alexander Ferrari 360M +3,099
9. Longin/Gardel/Gomez/Van Hooydonk Porsche GT3 +3,169
10. Fomenko/Vasilev/Daoudi/Jones Porsche GTS +3,817
11. Janiš/Pergl/Schroeder Ferrari 360M +4,212
Tisková zpráva BPA Sport marketing a.s.
Stalo se
Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
TEST očima ženy: DS3 Hybrid – fantastický společník pro každý den
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.