Jarek Janiš obsadil první místo v ranním volném tréninku. S vozem Saleen S7R týmu Zakspeed jako jediný pokořil hranici jedné minuty a pětačtyřiceti sekund.
Devadesátiminutový trénink nabídnul týmům poslední možnost připravit se na odpolední kvalifikaci. Janiš vyjel na trať jako první z jezdců Zakspeedu a hned od počátku to byl právě on, kdo nasazoval soupeřům laťku. Jeho čas 1:44,049 byl o více než sekundu rychlejší než zajel tým GPLK s vozem Corvette, třetí byl Aston Martin týmu Race Aliance.
Jarek Janiš: „Zkoušeli jsme chování vozu s různým množstvím paliva a ukázalo se, že vyvážení vozu je stále dobré. Pro závod musíme ještě trochu zapracovat na opotřebení pneumatik, ale to čeká i ostatní. V kvalifikaci bude nejdůležitější zajet čisté kolo, což je docela obtížné, protože provoz na trati je velký. Pokud se to podaří, pak věřím v dobrý výsledek.“
Antonín Charouz: „Hned po tréninku jsem mluvil s panem Zakowskim (majitel týmu) a byl hodně spokojený. Jarek si zatím vede výborně, je rychlejší než Sascha Bert a pojede i odpolední kvalifikaci. Jsme pochopitelně rádi, že se Jarkovi takto daří.“
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?