Cadillac Escalade je obrovské americké SUV, které nabízí zhruba stejně komfortní cestování jako parník. Od tohoto luxusního obýváku na kolech, kterým rappeři často zdůrazňují svůj nevkus a bohatství, by sportovní výkony očekával málokdo, přesto dokázal překvapit.
Pokud na závodní dráze postavíte vedle sebe tohle monstrózní SUV a sportovní Chevrolet Camaro ZL1 1LE, jen blázen by si vsadil na něj vsadil. Vždyť sportovní Camaro nabízí výkon 650 koní a točivý moment 881 Nm, což jsou skutečně působivé hodnoty, se kterými by měl Cadillaca hravě strčit do kapsy.
Sluší se ale poznamenat, že tohle není obyčejný Escalade. Jedná se totiž o upravený model Hennessey HPE800, který díky upravenému přeplňování pomocí kompresoru generuje výkon 805 koní a točivý moment těžko uvěřitelných 1,121 Nm. To jsou těžko uvěřitelná čísla i na podobně velký stroj.
Brutálnost jeho výkonu se dala odhadovat již během zahřívání pneumatik, ovšem nejspíš ani tohle nepřipravilo řidiče Camara na to, co bude následovat. Okamžitě po odmávnutí závodu se totiž obtloustlý Esclade vyhoupl do čela závodu, které si pevně držel až do cíle. Chevrolet se na něj sice pomalu dotahoval, ovšem proti téhle kupě koní a Newtonmetrů neměl nejmenší šanci.
Zajímavé by ovšem bylo sledovat, jak by se závod odvíjel, kdyby byly dlouhé rovinky proloženy pár zatáčkami. Cadillac by se totiž se svou vysokou stavbou a vysokou světlou výškou při těchto rychlostech nejspíše převrátil při prvním výraznějším natočení volantu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.