S terénními pick-upy 6x6 se poslední dobou roztrhl pytel s konkurencí. Nedávno se představil Ford Bronco a Jeep Wrangler 6x6. Dnes se podíváme na Chevrolet Silverado, který svými rozměry strčí oba dříve jmenované do kapsy.
Monstrózní pick-up, který dostal název Yeti, je kombinací Chevroletu Silverado 3500 HD z roku 2013 a armádního nákladního automobilu M939 A1 od společnosti AM General. Nezvyklou kombinaci dvou vozů má na svědomí společnost Hobbs Automotive. Ta vzala rám vojenského nákladního vozu M939 A1 s trojicí náprav Rockwell s obrovskými terénními pneumatikami.
Také motor je původem z M939 A1. Pod kapotou se tak nachází dieselový motor Cummins 855 CI. Tato 14litrová pohonná jednotka produkuje výkon 240 koní a točivý moment 929 N.m. Motor je spárován s pětistupňovou automatickou převodovkou Allison, doplněnou o 2 rychlostní přídavnou převodovku.
Karoserie Chevroletu Silverado byla v zadní části prodloužena o více než 30 cm, aby se pod podběhy vešly obě dvojice náprav s obřími pneumatikami. Tím se vytvořil velký nákladový prostor, jehož využití je však z velké části omezen nákladovou hranou ve vyšší výšce, než má běžný pick-up střechu.
Šestikolka Yeti bude tento měsíc poslána do dražby v americkém městě Orlando ve státě Florida.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?