Právě jsme se vrátili z tiskové konference automobilky Peugeot, konané u příležitosti uvedení nových modelů na trh. Konečně jsem si tak mohli novou 508 osobně vyzkoušet na silnici a nutno říci, že to byly silnice rozbité, které prověřily nejen kvality podvozku, ale i zpracování interiéru. Jezdí 508 skutečně tak dobře, jak vypadá? A kolik tenhle nový krasavec vlastně stojí?
Design nové 508 můžete obdivovat již několik měsíců, během kterých se o této novince neustále informuje. Na její jízdní vlastnosti i ceník jsme si však museli celou tu dobu počkat. Nutno říci, že je na tento model automobilka velmi pyšná a má od něj vysoká očekávání, jako jsou návrat Peugeotu do vysoce konkurenčního segmentu D a oslovení mladé generace. Zájem lze předpokládat také z řad business klientely a úplným snem automobilky, nebo spíše třešničkou na dortu, by bylo získání ceny "auto roku".
A co tedy nová 508 vlastně nabízí? S jakými zbraněmi přichází na trh? Na první stránce je jednoznačně design - Peugeot vsadil na pětidveřovou karoserii kombinující prvky kupé a fastback. Se svou výškou pouhých 140 centimetrů působí opravdu ostrým a svalnatým dojmem. Přední straně dominují LED světlomety, které rámují celý předek vozu. Úspěch si také automobilka slibuje od použití bezrámových dveří.
Jinak se 508 nesnaží zaujmout nějakými extrémními čísly - automobil je dlouhý 4,5 metru a jeho kufr nabízí objem 487 litrů. Další novinkou, která by měla zlepšit bezpečnost posádky, je použití infračervené kamery, díky které vás automobil v noci informuje o chodcích i zvěři s dostatečným předstihem.
První jízda
Námi testovaný automobil obsahoval výbavový stupeň Allure a naftový agregát 1.5 BlueHDi (96kW/130k) s 6-ti stupňovou manuální převodovkou. Základní cena této verze je 780 000 korun, díky nadstandardní výbavě (zatmavená skla zadních oken, vyhřívaná sedadla, hads-free, full LED světlomety a černý perleťový lak) se však cena vyšplaha na 854 000 korun.
Naftový agregát je vcelku solidně odhlučněn, a jeho projevy pronikají do kabiny jen minimálně. Posez za volantem je příjemně nízko, a i když to není cílem naftového agregátu, budí ve vás pocit sportovního vozu. Motor krásně táhne již od spodních otáček, přičemž vrchol točivého momentu 300 Nm. dosahuje při 1750 ot./min. I přes úzké, rozbité a neznámé okresky na severu Prahy bylo řízení tohoto vozu více než příjemné. Zvláště díky předchozímu absolvování testovací trasy za volantem Rifteru jsem zaznamenal až extrémní rozdíl - podvozek 508 je ukázkově tichý a klidný za všech podmínek! Řízení vozu je přesné, příjemné a já se tak již nyní těším na delší trasy, které budu s tímto vozem absolvovat. Naftová 1.5 má dostatek výkonu, a i přesto, že tvoří vstupní motorizaci, nebojím se říci, že váze vozu plně dostačuje. Navíc se tato verze pyšní kombinovanou spotřebou 3,8 litru / 100 km, kterou jsme však díky krátké trase neměli možnost otestovat.
Ceník
Výbavové stupně jsou v ČR rozděleny do 4 možností - Active, Allure, GT line a GT. Jak jsme byli informování od vedení automobilky, v jiných zemích Peugeot nabízí ještě vstupní výbavu Access, ta je ale tak "nevybavená", že o ni není zájem a proto se ji v ČR rozhodl již před lety Peugeot vyřadit. Je potřeba si uvědomit, že následná cena "od" může být díky tomu vyšší než u konkurence, důležité však je, jakou výbavu vstupní verze obsahuje.
Vrcholná verze GT je vždy spjatá s 8-st. automatickou převodovkou EAT8 a nabízí zákazníkům na výběr mezi zážehovým motorem PureTech o výkonu 225 k (1 045 000 korun) a vznětovým motorem BlueHDi o výkonu 180 k (1 070 000 korun). A tajemství na závěr? I milovníci kombi (SW) si časem přijdou na své...
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?