PRVNÍ JÍZDA: Peugeot 508 odhalil své karty. Víme jak jezdí a známe i ceny!

-jka / AutoRoad.cz, 19. září 2018, 18:23 Google+

Právě jsme se vrátili z tiskové konference automobilky Peugeot, konané u příležitosti uvedení nových modelů na trh. Konečně jsem si tak mohli novou 508 osobně vyzkoušet na silnici a nutno říci, že to byly silnice rozbité, které prověřily nejen kvality podvozku, ale i zpracování interiéru. Jezdí 508 skutečně tak dobře, jak vypadá? A kolik tenhle nový krasavec vlastně stojí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 508

Peugeot 508 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Design nové 508 můžete obdivovat již několik měsíců, během kterých se o této novince neustále informuje. Na její jízdní vlastnosti i ceník jsme si však museli celou tu dobu počkat. Nutno říci, že je na tento model automobilka velmi pyšná a má od něj vysoká očekávání, jako jsou návrat Peugeotu do vysoce konkurenčního segmentu D a oslovení mladé generace. Zájem lze předpokládat  také z řad business klientely a úplným snem automobilky, nebo spíše třešničkou na dortu, by bylo získání ceny "auto roku".

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

 A co tedy nová 508 vlastně nabízí? S jakými zbraněmi přichází na trh? Na první stránce je jednoznačně design - Peugeot vsadil na pětidveřovou karoserii kombinující prvky kupé a fastback. Se svou výškou pouhých 140 centimetrů působí opravdu ostrým a svalnatým dojmem. Přední straně dominují LED světlomety, které rámují celý předek vozu. Úspěch si také automobilka slibuje od použití bezrámových dveří. 

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

Jinak se 508 nesnaží zaujmout nějakými extrémními čísly - automobil je dlouhý 4,5 metru a jeho kufr nabízí objem 487 litrů. Další novinkou, která by měla zlepšit bezpečnost posádky, je použití infračervené kamery, díky které vás automobil v noci informuje o chodcích i zvěři s dostatečným předstihem. 

První jízda

Námi testovaný automobil obsahoval výbavový stupeň Allure a naftový agregát 1.5 BlueHDi (96kW/130k) s 6-ti stupňovou manuální převodovkou. Základní cena této verze je 780 000 korun, díky nadstandardní výbavě (zatmavená skla zadních oken, vyhřívaná sedadla, hads-free, full LED světlomety a černý perleťový lak) se však cena vyšplaha na 854 000 korun. 

Naftový agregát je vcelku solidně odhlučněn, a jeho projevy pronikají do kabiny jen minimálně. Posez za volantem je příjemně nízko, a i když to není cílem naftového agregátu, budí ve vás pocit sportovního vozu. Motor krásně táhne již od spodních otáček, přičemž vrchol točivého momentu 300 Nm. dosahuje při 1750 ot./min. I přes úzké, rozbité a neznámé okresky na severu Prahy bylo řízení tohoto vozu více než příjemné. Zvláště díky předchozímu absolvování testovací trasy za volantem Rifteru jsem zaznamenal až extrémní rozdíl - podvozek 508 je ukázkově tichý a klidný za všech podmínek! Řízení vozu je přesné, příjemné a já se tak již nyní těším na delší trasy, které budu s tímto vozem absolvovat. Naftová 1.5 má dostatek výkonu, a i přesto, že tvoří vstupní motorizaci, nebojím se říci, že váze vozu plně dostačuje. Navíc se tato verze pyšní kombinovanou spotřebou 3,8 litru / 100 km, kterou jsme však díky krátké trase neměli možnost otestovat. 

Ceník

Výbavové stupně jsou v ČR rozděleny do 4 možností - Active, Allure, GT line a GT. Jak jsme byli informování od vedení automobilky, v jiných zemích Peugeot nabízí ještě vstupní výbavu Access, ta je ale tak "nevybavená", že o ni není zájem a proto se ji v ČR rozhodl již před lety Peugeot vyřadit. Je potřeba si uvědomit, že následná cena "od" může být díky tomu vyšší než u konkurence, důležité však je, jakou výbavu vstupní verze obsahuje. 

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Peugeot

Vrcholná verze GT je vždy spjatá s 8-st. automatickou převodovkou EAT8 a nabízí zákazníkům na výběr mezi zážehovým motorem PureTech o výkonu 225 k (1 045 000 korun) a vznětovým motorem BlueHDi o výkonu 180 k (1 070 000 korun). A tajemství na závěr? I milovníci kombi (SW) si časem přijdou na své...

Vytisknout

Diskuze: PRVNÍ JÍZDA: Peugeot 508 odhalil své karty. Víme jak jezdí a známe i ceny!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche Cayenne asistovalo při ambiciozním pokusu o překonání rychlostního rekordu na kole

Lámání cyklistických rychlostních rekordů? Bez výkonných aut by to možné nebylo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud