PRVNÍ JÍZDA: Peugeot 508 odhalil své karty. Víme jak jezdí a známe i ceny!

-jka / AutoRoad.cz, 19. září 2018, 18:23 Google+

Právě jsme se vrátili z tiskové konference automobilky Peugeot, konané u příležitosti uvedení nových modelů na trh. Konečně jsem si tak mohli novou 508 osobně vyzkoušet na silnici a nutno říci, že to byly silnice rozbité, které prověřily nejen kvality podvozku, ale i zpracování interiéru. Jezdí 508 skutečně tak dobře, jak vypadá? A kolik tenhle nový krasavec vlastně stojí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 508

Peugeot 508 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Design nové 508 můžete obdivovat již několik měsíců, během kterých se o této novince neustále informuje. Na její jízdní vlastnosti i ceník jsme si však museli celou tu dobu počkat. Nutno říci, že je na tento model automobilka velmi pyšná a má od něj vysoká očekávání, jako jsou návrat Peugeotu do vysoce konkurenčního segmentu D a oslovení mladé generace. Zájem lze předpokládat  také z řad business klientely a úplným snem automobilky, nebo spíše třešničkou na dortu, by bylo získání ceny "auto roku".

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

 A co tedy nová 508 vlastně nabízí? S jakými zbraněmi přichází na trh? Na první stránce je jednoznačně design - Peugeot vsadil na pětidveřovou karoserii kombinující prvky kupé a fastback. Se svou výškou pouhých 140 centimetrů působí opravdu ostrým a svalnatým dojmem. Přední straně dominují LED světlomety, které rámují celý předek vozu. Úspěch si také automobilka slibuje od použití bezrámových dveří. 

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

Jinak se 508 nesnaží zaujmout nějakými extrémními čísly - automobil je dlouhý 4,5 metru a jeho kufr nabízí objem 487 litrů. Další novinkou, která by měla zlepšit bezpečnost posádky, je použití infračervené kamery, díky které vás automobil v noci informuje o chodcích i zvěři s dostatečným předstihem. 

První jízda

Námi testovaný automobil obsahoval výbavový stupeň Allure a naftový agregát 1.5 BlueHDi (96kW/130k) s 6-ti stupňovou manuální převodovkou. Základní cena této verze je 780 000 korun, díky nadstandardní výbavě (zatmavená skla zadních oken, vyhřívaná sedadla, hads-free, full LED světlomety a černý perleťový lak) se však cena vyšplaha na 854 000 korun. 

Naftový agregát je vcelku solidně odhlučněn, a jeho projevy pronikají do kabiny jen minimálně. Posez za volantem je příjemně nízko, a i když to není cílem naftového agregátu, budí ve vás pocit sportovního vozu. Motor krásně táhne již od spodních otáček, přičemž vrchol točivého momentu 300 Nm. dosahuje při 1750 ot./min. I přes úzké, rozbité a neznámé okresky na severu Prahy bylo řízení tohoto vozu více než příjemné. Zvláště díky předchozímu absolvování testovací trasy za volantem Rifteru jsem zaznamenal až extrémní rozdíl - podvozek 508 je ukázkově tichý a klidný za všech podmínek! Řízení vozu je přesné, příjemné a já se tak již nyní těším na delší trasy, které budu s tímto vozem absolvovat. Naftová 1.5 má dostatek výkonu, a i přesto, že tvoří vstupní motorizaci, nebojím se říci, že váze vozu plně dostačuje. Navíc se tato verze pyšní kombinovanou spotřebou 3,8 litru / 100 km, kterou jsme však díky krátké trase neměli možnost otestovat. 

Ceník

Výbavové stupně jsou v ČR rozděleny do 4 možností - Active, Allure, GT line a GT. Jak jsme byli informování od vedení automobilky, v jiných zemích Peugeot nabízí ještě vstupní výbavu Access, ta je ale tak "nevybavená", že o ni není zájem a proto se ji v ČR rozhodl již před lety Peugeot vyřadit. Je potřeba si uvědomit, že následná cena "od" může být díky tomu vyšší než u konkurence, důležité však je, jakou výbavu vstupní verze obsahuje. 

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Peugeot

Vrcholná verze GT je vždy spjatá s 8-st. automatickou převodovkou EAT8 a nabízí zákazníkům na výběr mezi zážehovým motorem PureTech o výkonu 225 k (1 045 000 korun) a vznětovým motorem BlueHDi o výkonu 180 k (1 070 000 korun). A tajemství na závěr? I milovníci kombi (SW) si časem přijdou na své...

Google+ Vytisknout

Diskuze: PRVNÍ JÍZDA: Peugeot 508 odhalil své karty. Víme jak jezdí a známe i ceny!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Porsche recyklovalo pneumatiky vítězného 919 Hybrid z Le Mans na unikátní vinylové desky

Porsche recyklovalo staré pneumatiky do gramofonových desek, hudbu na nich nečekejte

Ilustrační foto

Brexit má další oběť mezi automobilkami: Honda uzavře továrnu ve Swindonu

nehoda, ilustrační fotografie

3 tipy pro získání slevy na havarijním pojištění

Mitsubishi Outlander PHEV MY19

Hybridní Mitsubishi Outlander v Evropě boduje, stává se nejprodávanějším modelem značky

Ilustrační foto z testování letních pneumatik

dTest a ADAC testovali letní pneumatiky. Z některých odborníkům vstávaly vlasy hrůzou

Nový Ford Focus ST 2019

Nový Ford Focus ST 2019: Výkonný, agilní a přesto stále praktický

reklama
reklama

Doporučujeme

Porsche Cayenne asistovalo při ambiciozním pokusu o překonání rychlostního rekordu na kole

Lámání cyklistických rychlostních rekordů? Bez výkonných aut by to možné nebylo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čeští vojáci v Litvě zazářili, cestou ze cvičení neváhali pomoci zoufalému motoristovi

  2. Evropský pick-up Peugeotu se ukázal na fotkách, příslušnost ke značce nezapře

  3. Bruder EXP-4: Extrémní karavan z Austrálie s vámi udrží krok kdekoliv

  4. Sběratel, kterému se koníček vymkl z rukou? Svérázný Kanaďan prodává 55 retro obytných Volkswagenů

  5. Jak využít staré baterie elektromobilů? Nissan přišel s dalším originálním nápadem

  6. TEST: Opel Insignia Country Tourer 4x4: Pohodlný, prostorný a neuvěřitelně zábavný na sněhu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud