Právě jsme se vrátili z tiskové konference automobilky Peugeot, konané u příležitosti uvedení nových modelů na trh. Konečně jsem si tak mohli novou 508 osobně vyzkoušet na silnici a nutno říci, že to byly silnice rozbité, které prověřily nejen kvality podvozku, ale i zpracování interiéru. Jezdí 508 skutečně tak dobře, jak vypadá? A kolik tenhle nový krasavec vlastně stojí?
Design nové 508 můžete obdivovat již několik měsíců, během kterých se o této novince neustále informuje. Na její jízdní vlastnosti i ceník jsme si však museli celou tu dobu počkat. Nutno říci, že je na tento model automobilka velmi pyšná a má od něj vysoká očekávání, jako jsou návrat Peugeotu do vysoce konkurenčního segmentu D a oslovení mladé generace. Zájem lze předpokládat také z řad business klientely a úplným snem automobilky, nebo spíše třešničkou na dortu, by bylo získání ceny "auto roku".
A co tedy nová 508 vlastně nabízí? S jakými zbraněmi přichází na trh? Na první stránce je jednoznačně design - Peugeot vsadil na pětidveřovou karoserii kombinující prvky kupé a fastback. Se svou výškou pouhých 140 centimetrů působí opravdu ostrým a svalnatým dojmem. Přední straně dominují LED světlomety, které rámují celý předek vozu. Úspěch si také automobilka slibuje od použití bezrámových dveří.
Jinak se 508 nesnaží zaujmout nějakými extrémními čísly - automobil je dlouhý 4,5 metru a jeho kufr nabízí objem 487 litrů. Další novinkou, která by měla zlepšit bezpečnost posádky, je použití infračervené kamery, díky které vás automobil v noci informuje o chodcích i zvěři s dostatečným předstihem.
První jízda
Námi testovaný automobil obsahoval výbavový stupeň Allure a naftový agregát 1.5 BlueHDi (96kW/130k) s 6-ti stupňovou manuální převodovkou. Základní cena této verze je 780 000 korun, díky nadstandardní výbavě (zatmavená skla zadních oken, vyhřívaná sedadla, hads-free, full LED světlomety a černý perleťový lak) se však cena vyšplaha na 854 000 korun.
Naftový agregát je vcelku solidně odhlučněn, a jeho projevy pronikají do kabiny jen minimálně. Posez za volantem je příjemně nízko, a i když to není cílem naftového agregátu, budí ve vás pocit sportovního vozu. Motor krásně táhne již od spodních otáček, přičemž vrchol točivého momentu 300 Nm. dosahuje při 1750 ot./min. I přes úzké, rozbité a neznámé okresky na severu Prahy bylo řízení tohoto vozu více než příjemné. Zvláště díky předchozímu absolvování testovací trasy za volantem Rifteru jsem zaznamenal až extrémní rozdíl - podvozek 508 je ukázkově tichý a klidný za všech podmínek! Řízení vozu je přesné, příjemné a já se tak již nyní těším na delší trasy, které budu s tímto vozem absolvovat. Naftová 1.5 má dostatek výkonu, a i přesto, že tvoří vstupní motorizaci, nebojím se říci, že váze vozu plně dostačuje. Navíc se tato verze pyšní kombinovanou spotřebou 3,8 litru / 100 km, kterou jsme však díky krátké trase neměli možnost otestovat.
Ceník
Výbavové stupně jsou v ČR rozděleny do 4 možností - Active, Allure, GT line a GT. Jak jsme byli informování od vedení automobilky, v jiných zemích Peugeot nabízí ještě vstupní výbavu Access, ta je ale tak "nevybavená", že o ni není zájem a proto se ji v ČR rozhodl již před lety Peugeot vyřadit. Je potřeba si uvědomit, že následná cena "od" může být díky tomu vyšší než u konkurence, důležité však je, jakou výbavu vstupní verze obsahuje.
Vrcholná verze GT je vždy spjatá s 8-st. automatickou převodovkou EAT8 a nabízí zákazníkům na výběr mezi zážehovým motorem PureTech o výkonu 225 k (1 045 000 korun) a vznětovým motorem BlueHDi o výkonu 180 k (1 070 000 korun). A tajemství na závěr? I milovníci kombi (SW) si časem přijdou na své...
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?