PRVNÍ JÍZDA: Peugeot 508 odhalil své karty. Víme jak jezdí a známe i ceny!

Peugeot 508
Peugeot 508, foto: Peugeot
-jka , AutoRoad.cz 19. září 2018 18:23
Sdílej:

Právě jsme se vrátili z tiskové konference automobilky Peugeot, konané u příležitosti uvedení nových modelů na trh. Konečně jsem si tak mohli novou 508 osobně vyzkoušet na silnici a nutno říci, že to byly silnice rozbité, které prověřily nejen kvality podvozku, ale i zpracování interiéru. Jezdí 508 skutečně tak dobře, jak vypadá? A kolik tenhle nový krasavec vlastně stojí?

Design nové 508 můžete obdivovat již několik měsíců, během kterých se o této novince neustále informuje. Na její jízdní vlastnosti i ceník jsme si však museli celou tu dobu počkat. Nutno říci, že je na tento model automobilka velmi pyšná a má od něj vysoká očekávání, jako jsou návrat Peugeotu do vysoce konkurenčního segmentu D a oslovení mladé generace. Zájem lze předpokládat  také z řad business klientely a úplným snem automobilky, nebo spíše třešničkou na dortu, by bylo získání ceny "auto roku".

 A co tedy nová 508 vlastně nabízí? S jakými zbraněmi přichází na trh? Na první stránce je jednoznačně design - Peugeot vsadil na pětidveřovou karoserii kombinující prvky kupé a fastback. Se svou výškou pouhých 140 centimetrů působí opravdu ostrým a svalnatým dojmem. Přední straně dominují LED světlomety, které rámují celý předek vozu. Úspěch si také automobilka slibuje od použití bezrámových dveří. 

Jinak se 508 nesnaží zaujmout nějakými extrémními čísly - automobil je dlouhý 4,5 metru a jeho kufr nabízí objem 487 litrů. Další novinkou, která by měla zlepšit bezpečnost posádky, je použití infračervené kamery, díky které vás automobil v noci informuje o chodcích i zvěři s dostatečným předstihem. 

První jízda

Námi testovaný automobil obsahoval výbavový stupeň Allure a naftový agregát 1.5 BlueHDi (96kW/130k) s 6-ti stupňovou manuální převodovkou. Základní cena této verze je 780 000 korun, díky nadstandardní výbavě (zatmavená skla zadních oken, vyhřívaná sedadla, hads-free, full LED světlomety a černý perleťový lak) se však cena vyšplaha na 854 000 korun. 

Naftový agregát je vcelku solidně odhlučněn, a jeho projevy pronikají do kabiny jen minimálně. Posez za volantem je příjemně nízko, a i když to není cílem naftového agregátu, budí ve vás pocit sportovního vozu. Motor krásně táhne již od spodních otáček, přičemž vrchol točivého momentu 300 Nm. dosahuje při 1750 ot./min. I přes úzké, rozbité a neznámé okresky na severu Prahy bylo řízení tohoto vozu více než příjemné. Zvláště díky předchozímu absolvování testovací trasy za volantem Rifteru jsem zaznamenal až extrémní rozdíl - podvozek 508 je ukázkově tichý a klidný za všech podmínek! Řízení vozu je přesné, příjemné a já se tak již nyní těším na delší trasy, které budu s tímto vozem absolvovat. Naftová 1.5 má dostatek výkonu, a i přesto, že tvoří vstupní motorizaci, nebojím se říci, že váze vozu plně dostačuje. Navíc se tato verze pyšní kombinovanou spotřebou 3,8 litru / 100 km, kterou jsme však díky krátké trase neměli možnost otestovat. 

Ceník

Výbavové stupně jsou v ČR rozděleny do 4 možností - Active, Allure, GT line a GT. Jak jsme byli informování od vedení automobilky, v jiných zemích Peugeot nabízí ještě vstupní výbavu Access, ta je ale tak "nevybavená", že o ni není zájem a proto se ji v ČR rozhodl již před lety Peugeot vyřadit. Je potřeba si uvědomit, že následná cena "od" může být díky tomu vyšší než u konkurence, důležité však je, jakou výbavu vstupní verze obsahuje. 

Vrcholná verze GT je vždy spjatá s 8-st. automatickou převodovkou EAT8 a nabízí zákazníkům na výběr mezi zážehovým motorem PureTech o výkonu 225 k (1 045 000 korun) a vznětovým motorem BlueHDi o výkonu 180 k (1 070 000 korun). A tajemství na závěr? I milovníci kombi (SW) si časem přijdou na své...

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?