TEST: Peugeot 108 1.0 Allure TOP! - České lvíče má stylu na rozdávání

-mdo / AutoRoad.cz, 3. září 2018, 01:00 Aktualizováno 3.9.2018, 08:02 Google+

Peugeot 108 nedávno podstoupil facelift, který z malého vozu udělal ještě většího fešáka. V kolíně vyráběný specialista na jízdu po městě se v česku nevídá až tak často, jak by člověk od v česku vyráběného vozu očekával. Na týdenní test jsme měli k dispozici model s výbavou TOP! Allure, aby jsme zjistili co může nabídnout oproti konkurenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 108

Peugeot 108 | foto: mdo / AutoRoad.cz

Sdílejte článek

První generace trojčat z nově postavené kolínské továrny se začala prodávat už v roce 2005. Francouzsko-japonské vozy se zvenku příliš nelišily, interiéry si pak ponechaly totožné. Generace druhá pokračuje ve stejném trendu, i když exteriér se u trojčat liší už o poznání více. Nový Peugeot 108 vypadá na pohled jako mnohem hezčí auto, než předchozí generace s velkou tlamou. Mezi sourozenci nově přibyla i individualita, takže ze všech úhlů poznáte, na kterého konkrétního prcka se zrovna díváte. Peugeot z trojice vychází jako ten nejkonzervativnější, i přes to si však ponechává dostatek francouzského šarmu. Rozdělená světla Citroenu a Aygo s přídí ve tvaru písmene X jsou určitě originálnější, současný designový jazyk Peugeotu se ale na minivůz promítl slušně a 108 díky tomu vypadá o poznání dospěleji.

Velké zadní okno protažené až do nárazníku, stylový prvek totožný na všech třech minivozech, tvoří celou plochu pátých dveří. Na rozdíl od Toyoty s protáhlými světlomety jsou však ty od Peugeotu zakulacené a vystouplé. Během testovacích jízd po prašnějších cestách mimo město se na ně ale lepilo až neskutečné množství prachu.

Pod kapotou je na výběr pouze ze dvou motorů, benzínové 1.2 od PSA, nebo taktéž benzínové 1.0 od Toyoty. Právě druhou jmenovanou jednotku měl námi testovaný model, pětidvéřový Peugeot 108 TOP! Allure. Výbava TOP vozu dodává jedno z velkých lákadel, shrnovací plátěnou střechu, která z malého autíčka dělá polokabriolet. Podobně, jako tomu bylo například u legendárního Citroen 2CV. Kromě toho je k dispozici i infotainment s Android Auto nebo Apple CarPlay, tempomat nebo parkovací kamera (příplatek 7 000 Kč).

img-responsive

Peugeot 108 | foto: mdo / AutoRoad.cz

Interiér je na všech třech vozech v podstatě totožný a na rozdíl od exteriéru dává jasně najevo, v jaké cenové hladině se vůz pohybuje. Lacině působící plasty, zejména lesklý kus středového panelu, jsou ale vykoupeny pohodlnými sedačkami a u testovaného vozu i slušnou výbavou, zahrnující i infotaiment, tempomat či parkovací kameru. Stylově působí hlava řadící páky a výdechy klimatizace v barvě karoserie.

Sedmipalcová obrazovka infotainmentu je překvapivě svižná, i když čitelnost na slunci by mohla být lepší. Systém navíc podporuje Android Auto i Apple CarPlay, což je v podstatě nutnost, neboť auto nemá vlastní GPS. Překvapivě kvalitní je i audio, které poskytuje dostatek výšek i basů pro běžné poslouchání playlistu z mobilu.

img-responsive

Peugeot 108 | foto: mdo / AutoRoad.cz

Nejzajímavější příplatková výbava na testovaném modelu je ale určitě stahovací střecha. Na první pohled ne až tak nápadná, samozřejmě kromě černé barvy, ale po shrnutí do charakteristické harmoniky dodává vozu francouzský šarm. Z interiéru je podobně nenápadná a pokud ji necháte zavřenou, nepoznáte, že se vůz liší od standardu. Dovnitř totiž neproniká více hluku, než je obvyklé. To se samozřejmě změní po stažení, neboť vysunutý deflektor ve vyšších rychlostech produkuje dostatek hluku, který už je ale schopen přerušit nejen konverzaci, ale i poslouchání hudby.

Peugeot 108 1.0 ale není auto dělané pro vysoké rychlosti. Doma se cítí spíše ve městě, kde jeho tříválcový motor o výkonu 68 koní nemusí vůz příliš rozjíždět. Při pomalých projížďkách po pražských bulvárech se staženou střechou a hudbou na plno se můžete cítit jako stylová francouzská slečna. Zrychlení vozu v nižších rychlostech je dostatečné na pojíždění po městě, na dálnici a obecně při vyšších rychlostech si však musíte předjíždění plánovat dlouho dopředu a i jízda do kopce dá 860 kg těžkému vozu dost zabrat. Kromě nedostatku výkonu si musí řidič zvyknout také na poněkud delší převody pětistupňové manuální převodovky. Na nekvalitních českých silnicích přijde vhod i komfortně naladěny podvozek, který je schopen utlumit většinu nerovností tak, jak by člověk od Peugeotu očekával.

img-responsive

Peugeot 108 | foto: mdo / AutoRoad.cz

V interiéru má řidič oproti předchozí generaci poněkud omezenější výhled, což je způsobenou mezigeneračním zmohutněním vozu. Naštěstí však kompaktní rozměry a malý poloměr otáčení umožňují mrštný pohyb i na omezeném prostoru parkovišť. Dostatek prostoru na předních sedačkách si vybírá oběť na cestujících vzadu, kde lidé vyšší 180 cm poznají důvěrně střechu, obzvláště pokud jsou přední sedačky v jiné poloze, než té nejvíce nasunuté na palubní desku. Kromě omezení komfortu pro vzrostlejší cestující je tady i nepopulární volba pouze vyklápěcích oken na zadních dveřích. Na dlouhé cesty na zadních sedadlech opravdu není Peugeot 108 stavěný. Stejně tak zavazadlový prostor o objemu 180 litrů vystačí v podstatě jen pro běžné nákupy, po sklopení sedaček však můžete zvážit i návštěvu Ikea.

Technická data
Pohonné ústrojí:
Typ motoru tříválec
Palivo benzín
Zdvihový objem 998
Max. výkon v kW (koní) @ ot./min. 51 (69) / 6 000
Max. točivý moment v Nm @ ot./min. 95 / 4 300
Typ pohonu přední kola
Převodovka manuální
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 13,0 s
Maximální rychlost 160 km/h
Spotřeba paliva l/100 km
Město 5,0
Mimo město 3,6
Kombinovaná 4,1
Rozměry:
Délka 3 475 mm
Výška 1 460 mm
Šířka 1 615 - 1 884 mm
Hmotnost 930 kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem po kryt 196 l
Objem při sklopených sedadlech 780 l

Peugeot ČR

Jak je na tom 108 ve srovnání s konkurencí? Už v základu vás přijde na 240 tisíc, což je z dostupné konkurence nejvyšší částka. Námi testovaná verze TOP! Allure pak v základu vyjde na 285 tisíc, s couvací kamerou pak na 301 500 Kč, což už je na malé městské auto poměrně vysoká částka. Oproti konkurenci, a to včetně svých dvou sourozenců, však nabízí shrnovací střechu, která v létě podstatně mění zážitek z jízdy a dodává malému vozítku várku stylu. Je to dostatečný důvod pro vyšší cenu? To už musí rozhodnout každý sám na základě svých preferencí.

Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot 108 1.0 Allure TOP! - České lvíče má stylu na rozdávání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

toyota mirai

Největší benefity aut na vodík? Toyota je demonstruje na modelu Mirai

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud