TEST: Mitsubishi Outlander 2,2 DiD 4x4 je autem pro pořádný chlapy

-jka / AutoRoad.cz, 25. listopadu 2017, 07:57 Google+

Nový Outlander byl po celý týden nejen příjemným společníkem, ale především ohromným překvapením. Nebudil tolik pozornosti, jako jeho koncernový konkurenti, avšak koho svezl - toho ohromil. Ani já nebyl výjimkou, a upřímně říkám, že pokud bych si měl z letos testovaných aut nějaké vybrat, byl by to právě Outlander. A proč? Je totiž neuvěřitelně univerzální.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi Outlander 2,2 DiD 4x4

Mitsubishi Outlander 2,2 DiD 4x4 | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Sdílejte článek

Jakmile člověka opustí puberta a začne přemýšlet o rodině, jednou z klíčových věcí, které musí vyřešit, je pořízení vhodného rodinného vozu. Klíčovou roli v tomto případě hraje především prostor. Bohužel většina nových vozů kategorie SUV není tak univerzální, jak zkratka SUV (Sport utility vehicle, nebo-li sportovně užitkové vozidlo) napovídá. Sportovní vlastnosti se vytratili již dávno, a označení SUV se vžilo snad pro každé vozidlo s vyšší světlou výškou. Dokonce už ani pohon 4x4 není podmínkou. Z pohledu automobilového nadšence nelze nalézt lepší označení, než "tragédie".

Naštěstí, ani jeden z výše uvedených stavů neplatí pro Outlandera! Pohon 4x4 je přítomen a svou funkci zastává velice dobře. Námi testovaný vůz sice nedisponoval příplatkovým pohonem S-AWC, převzatého z Mitsubishi Lancer Evo X, i tak ale bylo na "čtyřkolku" spolehnutí. Zbytky prvního letošního sněhu se nám sice v Krušných horách nalézt nepodařilo, na zablácených a podmáčených polních cestách jsme však Outlandera 2017 otestovali dostatečně.

img-responsive

Mitsubishi Outlander 2,2 DiD 4x4 | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

V terénním režimu L (low) automatické převodovky si jen příjemně "brumlal" krajinou a pokračoval skrze veškeré nerovnosti, které jsme před něj postavili. Jediné zaváhání přišlo při křížení náprav, což je velmi častý problém (80-90%) všech 4x4 bez samosvorných či uzamykatelných diferenciálů. Jakmile se dvě protilehlé kola dostanou do vzduchu, nebo na povrch, na kterém nemají dostatečnou adhezi, máte problém. Zasáhnout se většinou snaží elektronika, nahradit uzamykatelný diferenciál však nedokáže. 

Mitsubishi Outlander 2,2 DiD 4x4 AT - AutoRoad.cz (0:18) | zdroj: youtube.com

I když to z přiloženého videa není příliš patrné, před vozem byl štěrkový násyp, a i když má Outlander nájezdové úhly (přední i zadní) 21°, nechtěl jsem na testovaném vozidle zanechat šrámy. Místo obětování šedého spoileru jsem se tedy rozhodl na překážku najet zešikma, což způsobilo vzniklou situaci. Právě v takových chvílích by však měl pomoci příplatkový pohon všech kol S-AWC. 

Opusťme ale na chvíli pohon všech kol, a přejděme k prostoru. I za ten jsem totiž Outlandera v úvodních větách chválil. Outlander 2017 totiž nabízí dostatek prostoru nejen pro posádku (a to ve všech směrech), ale i pro náklad. Je pouze na vás, zda se rozhodnete pro 5-ti či 7-mi místnou verzi, v každém případě dokáže zastat funkci rodinného vozu se zdviženou hlavou. Variabilitě nákladového prostoru pomáhají i posuvná zadní sedadla, která mohou být v určitých situacích k nezaplacení.

img-responsive

Mitsubishi Outlander 2,2 DiD 4x4 | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Mitsubishi Outlander 2,2 DiD 4x4, limitovaná edice 100 let

Pokud vám nafta nic neříká, a máte raději vůni benzinu, pak doporučujeme přečíst recenzi z minulého roku, kdy jsme měli k dispozici benzínovou variantu o objemu 2,0 ve verzi LPG. Design Outlanderu považujeme za více než zdařilý. Že se těší nejen naší, ale obecné oblibě dokazuje i fakt, že modelová řada pro rok 2018 neobsahuje žádné výrazné změny exteriéru. 

A co že se ukrývá pod označením limitované edice 100 let? Mitsubishi v ní nabízí především vybrané příslušenství a doplňky. Ty obsahují nejen různé plakety a loga (koberečky, prahové lišty, boční sloupky) ale především Navigační dotykový systém, zadní parkovací kameru, audiosystém s podporou DAB, bluetooth hands free sadu a multifunkční volant. 

Dále je možné pořídit vůz v limitované edici "100 let Diamond", kdy výbava obsahuje navíc zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel, sadu pro zvětšení zavazadlového prostoru a střešní nosič. Právě takto vybavený byl i námi testovaný vůz. A jaké jsou ceny?

Mitsubishi Outlander 2,2 DiD 4x4 můžete pořídit s manuální nebo automatickou převodovkou. Na výběr máte také ze dvou výkonových verzí, a to buď námi testovaných 110 kW, nebo silnější verzi o výkonu 132 kW. Zatímco slabší verze o výkonu 110 kW s manuální převodovkou a výbavou "100 let" vyjde na 843 650 korun, za silnější verzi s automatickou převodovkou a rozšířenou výbavu "100 let Diamond" zaplatíte 954 650 korun.

Interiér, jak můžete vidět, působí velice příjemným dojmem. Absolutní vrchol Outlanderu nabízí sice "kůži", ta je však ne každému příjemná, zvláště v příliš teplých či naopak chladných měsících. K dispozici jsme měli automatická dálková světla AHB, systém předcházení kolizi FCM, varování při opuštění jízdního pruhu LDW, elektrickou parkovací brzdu EPB a automatické přidržení brzd BAH. Všechny pomocníci fungovaly bezproblémově a jejich ovládání bylo intuitivní.

Jediné, co působí dojmem, jako by do auta vůbec nepatřilo, je multimediální systém Pioneer. Na jeho obranu však musím říci, že možná krom lepšího rozlišení nebo příjemnější prostředí mu není co vytknout - na stisknutí reaguje pohotově, ovládání je plynulé a i samotná navigace, namluvená Phoebe Bufetovou, fungovala bez zaváhání. Celá posádka má dostatek prostoru vedle sebe i nad hlavou. Mezi první a druhou řadou sedadel je pak prostoru doslova na rozdávání. 

Jaké jsou tedy naše dojmy? Outlander působí jako spolehlivé rodinné auto, které je navíc reprezentativní a zároveň určitě poslouží i jako dobrý pracant. Je to správný univerzál, do kterého naložíte celou rodinu a s chutí vyrazíte na výlet. Ať vám počasí či cesta samotná nachystá jakékoliv překvapení, víte, že s režimem "L" a 4x4 Lock vás jen tak něco nezastaví. 

Námi testovaná "slabší" motorizace měla dostatek výkonu i ve spolupráci s automatickou převodovkou a nebylo ji téměř co vytknout. Je tedy pouze na vás, zda si připlatíte za výkonnější variantu, počítat však musíte nejen s vyšší pořizovací cenou ale i zhruba o 1 litr vyšší spotřebou. Ta byla vlastně ve výsledku jediným negativem, neboť uváděné kombinované spotřeby 5,8 litru / 100 km se nám v žádném případě nepodařilo dosáhnout. 

Při běžné jízdě, ve které dodržujete předpisy a nebo je s rozumem (do 10 km/h) překračujete testovaný Outlander spolykal 7,8 až 8 litrů nafty na sto kilometrů. Při svižnější dálniční jízdě nebyl problém, aby ukazatel zobrazil i číslovku 9. Zkoušeli jsme experimentovat i s režimem "ECO", výsledek byl však výrazně nepřesvědčivý, neboť tak mdlý a houbovitý plynový pedál bez jakékoliv odezvy jsme snad v životě nezažili. Ekonomický režim jsme tedy raději nechali pro někoho jiného.

Ani reálná spotřeba nás však nijak nerozhodila v pevném stanovisku - Outlander je právě takové SUV, jakým by měly být i ostatní vozy. Jízda v něm byla příjemná na jakémkoliv povrchu a právem jsem ho označil za "gauč na kolech". Outlander dělá značce Mitsubishi velice dobré jméno a nemá nic, za co by se mohl stydět. A jestli při vašem stylu jízdy polkne 6, 7 nebo 8 litrů? Nevadí, Outlander za to rozhodně stojí! 

Technická data
Pohonné ústrojí:
Typ motoru řadový čtyřválec, přeplňovaný
Palivo motorová nafta
Zdvihový objem 2 268 
Max. výkon v kW (koní) @ ot./min. 110 (150) / 3 500
Max. točivý moment v Nm @ ot./min. 360 / 1 500 - 2 750
Typ pohonu 4WD
Převodovka 6stupňová automatická 
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,6 s
Maximální rychlost 190 km/h
Spotřeba paliva l/100 km
Město / mimo město / kombinovaná 6,9 / 5,2 / 5,8
Rozměry
Délka 4 695 mm
Výška 1 710 mm
Šířka 1 810 mm
Hmotnost 1 685 kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem / sklopená sedadla 667 / 1 608 l

Mitsubishi ČR

Vytisknout

Diskuze: TEST: Mitsubishi Outlander 2,2 DiD 4x4 je autem pro pořádný chlapy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus

Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

Obytný GAZ Sadko Next

Cool obytňák z Ruska, projede všude a má i kamínka na dřevo

Volkswagen Caddy Maxi

Volkswagen Caddy Maxi - 7 místný praktik - "užitkáč", který ovšem působí jako osobák

toyota mirai

Toyota Mirai se zapsala do Guinnessovy knihy. Ujela 1360 km na jednu nádrž

Škoda Slavia

Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

ŠKODA SPIDER R5

ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

Ford u svého Mustangu Mach-E zvolil v případě interiéru reduktivní přístup, všechny důležité ovládací prvky umístil do středové obrazovky

Co všechno lze hacknout v automobilu?

Gumbalkan

Gumbalkan: jaké auto zvolit?

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Bestseller mezi elektrickými vozy v Evropě

Kia Proceed

Kia prozradila, co jí v Česku pomohlo mezi čtyři nejžádanější značky

Škoda

Potvrzený nový sedan automobilky Škoda Auto. Letenští z jejího jména nadšeni nebudou

Toyota Yaris GR

Test: Brutální Toyota Yaris GR - budoucí legenda, která se zapíše do historie + VIDEO

Škoda Enyaq iV

Tohle si u Škodovky za rámeček nedají, Škoda Enyaq pohořela v losím testu

Gumbalkan

Gumbalkan: Registrace byla neskutečný boj, ale jedeme!!

Honda X-ADV

Test Hondy X-ADV, napříč třídami

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Ukradli mi auto! Muž 20 let netušil, kde ho zaparkoval

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Gumbalkan: jaké auto zvolit?

  2. Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

  3. Kia prozradila, co jí v Česku pomohlo mezi čtyři nejžádanější značky

  4. ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

  5. Bestseller mezi elektrickými vozy v Evropě

  6. Co všechno lze hacknout v automobilu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud