Dnes jsem měla možnost strávit za volantem vozu Karoq prvních pár kilometrů. Nahlédla jsem pod kapotu tohoto vozu na předváděcí akci společnosti SAMOHÝL MOTOR a.s. – provozovna Samohýl Olomouc .Moje dojmy? Jaký je? Odpověď bude určitě zajímat víc lidí než těch už přes tři tisíce zákazníků, kteří si toto auto již objednali, aniž by v něm jeli či ho pořádně viděli. Já se domnívám se, že chybu neudělali.
Po nasednutí do vozu jsem měla pocit komfortu a to opravdu na první pohled i dotek. Z kabiny auta se tak stal jakoby můj kokpit! Exkluzivní digitální přístrojový panel mě okamžitě nadchnul. Sesbírá všechny nezbytné informace a ukáže je přesně tam, kde je potřebuji vidět nejvíc, přímo přede mnou. Jízdní data, navigace, infotainment nebo komunikační služby, vše je tak stále po ruce!
Líbí se mi, že kamkoliv se člověk vypraví (obzvláště žena), KAROQ mu umožní zůstat ve spojení. A to nejen pro zábavu, případné informace (dopravní, online počasí, poslední parkovací pozice), ale i pomoc na cestách jako je skvělé tísňové volání. Lze to nazvat jakousi bránou do světa neomezených možností komunikace, což my ženy obzvláště oceníme, ne?
A pokud nahlédneme blíže do interiéru, najdeme zde chytré úložné prostory doslova „na každém rohu“. Vše, co vozíme s sebou, tu má své místo, od telefonu přes nezbytnou kávičku a tatranku až po brýle nebo klíče. Nechybí zde totiž ani prostorný JUMBO BOX či sklopné stolky s držáky na nápoje. Příjemný pocit doplnily látkové potahy v dekoru Chrome-Dark Brushed.
A jakmile se rozjedete?
Díky důmyslným technologiím tohoto nového vozu si užíváte komfortní jízdu, zatímco řada asistenčních systémů neustále monitoruje provoz a je vždy připravena Vás varovat v případě hrozícího nebezpečí (Auto Light Assist, Travel Assist, Lane Assist, Rear Traffic Alert, Blind Spot Detect).
Měla jsem možnost jet se základní výbavou verze Style. Ta zahrnuje elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, Sunset, stříbrný střešní nosič, LED hlavní a mlhové světlomety, pro mne výborné KESSY – bezklíčové odemykání, zamykání a startování, vyhřívaný kožený multifunkční volant, vyhřívání předních i zadních sedadel, barevný Maxi Dot (krásný a zajímavý displej palubního počítače), dále signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu i vpředu nebo navigaci na infotainment systému Amundsen s 8“ palcovým displejem.
Po nadšence je jistě zajímavý i nový motor 1.5 TSI s výkonem 150 koní a technologií odpojování válců. Udávaná spotřeba je cca 5 l na 100 km.
Co dodat? Celkový sebevědomý výraz vozu Karoq dodávají ostře tvarované jak hlavní, tak i mlhové LED světlomety. Svým umístěním navíc dodávají autu outdoorový charakter. Jak tvrdí prodejci tohoto unikátního vozu: "Design modelu KAROQ inspirován ostrými liniemi českého křišťálu v sobě snoubí estetiku a sílu."
Po dnešním dni si říkám:
„Jsou věci, na kterých se srdce i rozum dokáže shodnout!“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.