TEST: Peugeot 2008 1,6 BlueHDI: Rychle a pohodlně

peugeot 2008
peugeot 2008, foto: Petr Míka, AutoRoad.cz
ar3 13. října 2016 14:01 | akt. 14. října 2016 10:36
Sdílej:

Segment malých crossoverů se v posledních letech stává čím dál populárnější. O tom svědčí i pohled na prodejní čísla Peugeotu. Model 2008 patří dlouhodobě mezi nejprodávanější modely francouzské automobilky a v letošním roce se dokonce jedná o čtvrtý nejprodávanější crossover v České republice. Abychom přišli na to, proč si zákazníci tento model tolik oblíbili, podrobili jsme redakčnímu testu faceliftovaný model 2008 s vrcholným turbodieselem pod kapotou.

Výstřední Francouz

Pokud rádi vystupujete z řady a poohlížíte se po kompaktním crossoveru, může se pro vás Peugeot 2008 stát ideální volbou. Svými extravagantními tvary, si na ulici přímo říká o pozornost. Na tom se podílí zejména agresivní tvar vysoké přídě, nezvyklé prolisy karoserie nebo výrazné světlomety. Pozornost také strnu „vyboulení“ v linii střechy. Jako protiklad agresivně nadesignované přední části vozu může působit je baculatá část zadní. Té dominuje dvojice zadních světlometů s výraznou grafikou tři vertikálních pruhů, připomínající tygři drápy.

Interiérové déja vu

Podobně extravagantně jako exteriér dokáže zapůsobit i interiér vozu. Tedy na někoho, kdo dlouho ve vozech Peugeot neseděl. Pro člověka, který v nedávné době seděl například v modelu 208, působí interiér 2008 jako silné déja vu.

Opět se zde setkáváme s, milovaným i nenáviděným, uspořádáním přístrojové desky i-Cockpit a drobným oválným volantem. Tato kombinace bývá mnohými odsuzována a kritizována. Já mohu ovšem s čistým svědomím prohlásit, že i-Cockpit na mě působí velice příjemným dojmem a malý volant jen zvyšuje radost z jízdy. Co se týče rozložení ovládacích prvků v interiéru, není Peugeotu co vytýkat.

Vše je přehledné a vždy na místě, kde byste daný prvek hledali. Jediná výtka, která k interiéru směřuje míří ke kovové hlavici řadící páky. Tou Peugeot ukazuje, že jeho interiér je tvořen kvalitními materiály. Pokud ale do vozu nasednete po chladné noci, mohu vám stoprocentně garantovat, že se řazení promění v noční můru vaší pravé ruky. Co se týče místa na zadních sedačkách, rozhodně není na co si stěžovat a například prostor nad hlavou cestujících hodnotím jako vysoce nadprůměrný.

Rychle a pohodlně

Pod kapotou testovaného vozu dřímal dieselový agregát 1,6 BlueHDI s výkonem 120 koňských sil. Naftový motor spolupracoval se šestistupňovou manuální převodovkou. S tímto motorem jsem se již setkal během testu menšího Peugeotu 208.

Agregát opět nezklamal a předvedl se i v útrobách většího modelu 2008 jen v tom nejlepším světle. Výraznější zátah přichází za hranicí 1500 otáček za minutu, kdy se ke slovu dostává turbodmychadlo. Výkon motoru nadále graduje až za hranici 5 000 otáček za minutu. Nejlépe se ovšem tento agregát cítí ve střední hladině otáček mezi 1800 – 3500 otáčkami za minutu. Hodnota spotřeby se po ukončení testování ustálila na hodnotě 5,9 litru na 100 km. Což je při zvážení toho, že v průběhu testování byla ekologická jízda to poslední na co jsem pomyslel, velice příjemné číslo. Jízda samotná se dá popsat jako klasicky francouzská - tedy komfortní a houpavější.

Podvozek je naladěn velice pohodlně a žehlí větší i menší nerovnosti plynule a neslyšně. Do větších nesnází se dostal podvozek během testování pouze jednou. To sice v momentu kdy vůz v rychlé zatáčce najel na nerovnost. V tom momentu nepříjemně naskočila zadní část vozu a lehce vybočila. Díky lehké korekci volantem a včasnému zásahu elektroniky se ovšem nejednalo o žádnou krizovou situaci.

To ostatně dost dobře popisuje dynamické vlastnosti vozu. Díky silnému turbodieselu dokáže vůz pořádně upalovat. V zatáčkách se ovšem projevuje měkký podvozek a řízení, které ve vysokých rychlostech pozbývá přesnosti, čímž vůz dává jasně na jevo, že mu rychlá jízda úplně nesedí.

Resumé

Peugeot 2008 se v průběhu testovacího týdne ukázal opravdu ve skvělém světle a nebojím se ho zařadit v jeho segmentu mezi silný nadprůměr. Zaujme především atraktivním designem, prostorným interiérem, výkonným a přitom úsporným turbodieselem a pohodlnými jízdními vlastnostmi. Navíc dokáže zástupce automobilky s lvíčkem ve znaku zaujmout příznivou cenou a rozhodně tedy stojí minimálně za zvážení.

Celkové hodnocení: 82%

Základní cena vozu s testovaným motorem: 430 000 Kč Cena testovaného vozu včetně příplatků: 536 900 Kč

KLADY + atraktivní design + prostorný interiér + silný a úsporný turbodiesel + pohodlný podvozek

ZÁPORY - delší dráhy převodovky - nepřesné řízení ve vyšších rychlostech - přeposilované řízení s minimem zpětné vazby

Pohonná jednotka   Objem motoru: 1598 cm3 Palivo:  nafta Výkon:  120 koní při  Točivý moment:  300 Nm. mezi 1750 - 3750 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,6 s Maximální rychlost: 190 km/h Udávaná spotřeba v kombinovaném režimu: 3,9 litru
Témata:
Stalo se
Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.