TEST: Peugeot 2008 1,6 BlueHDI: Rychle a pohodlně

ar3, 13. října 2016, 14:01 Aktualizováno 14.10.2016, 10:36 Google+

Segment malých crossoverů se v posledních letech stává čím dál populárnější. O tom svědčí i pohled na prodejní čísla Peugeotu. Model 2008 patří dlouhodobě mezi nejprodávanější modely francouzské automobilky a v letošním roce se dokonce jedná o čtvrtý nejprodávanější crossover v České republice. Abychom přišli na to, proč si zákazníci tento model tolik oblíbili, podrobili jsme redakčnímu testu faceliftovaný model 2008 s vrcholným turbodieselem pod kapotou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 2008 1,6 BlueHDI

Peugeot 2008 1,6 BlueHDI | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Výstřední Francouz

Pokud rádi vystupujete z řady a poohlížíte se po kompaktním crossoveru, může se pro vás Peugeot 2008 stát ideální volbou. Svými extravagantními tvary, si na ulici přímo říká o pozornost. Na tom se podílí zejména agresivní tvar vysoké přídě, nezvyklé prolisy karoserie nebo výrazné světlomety. Pozornost také strnu „vyboulení“ v linii střechy. Jako protiklad agresivně nadesignované přední části vozu může působit je baculatá část zadní. Té dominuje dvojice zadních světlometů s výraznou grafikou tři vertikálních pruhů, připomínající tygři drápy.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Interiérové déja vu

Podobně extravagantně jako exteriér dokáže zapůsobit i interiér vozu. Tedy na někoho, kdo dlouho ve vozech Peugeot neseděl. Pro člověka, který v nedávné době seděl například v modelu 208, působí interiér 2008 jako silné déja vu.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Opět se zde setkáváme s, milovaným i nenáviděným, uspořádáním přístrojové desky i-Cockpit a drobným oválným volantem. Tato kombinace bývá mnohými odsuzována a kritizována. Já mohu ovšem s čistým svědomím prohlásit, že i-Cockpit na mě působí velice příjemným dojmem a malý volant jen zvyšuje radost z jízdy. Co se týče rozložení ovládacích prvků v interiéru, není Peugeotu co vytýkat.

Vše je přehledné a vždy na místě, kde byste daný prvek hledali. Jediná výtka, která k interiéru směřuje míří ke kovové hlavici řadící páky. Tou Peugeot ukazuje, že jeho interiér je tvořen kvalitními materiály. Pokud ale do vozu nasednete po chladné noci, mohu vám stoprocentně garantovat, že se řazení promění v noční můru vaší pravé ruky. Co se týče místa na zadních sedačkách, rozhodně není na co si stěžovat a například prostor nad hlavou cestujících hodnotím jako vysoce nadprůměrný.

Rychle a pohodlně

Pod kapotou testovaného vozu dřímal dieselový agregát 1,6 BlueHDI s výkonem 120 koňských sil. Naftový motor spolupracoval se šestistupňovou manuální převodovkou. S tímto motorem jsem se již setkal během testu menšího Peugeotu 208.

Agregát opět nezklamal a předvedl se i v útrobách většího modelu 2008 jen v tom nejlepším světle. Výraznější zátah přichází za hranicí 1500 otáček za minutu, kdy se ke slovu dostává turbodmychadlo. Výkon motoru nadále graduje až za hranici 5 000 otáček za minutu. Nejlépe se ovšem tento agregát cítí ve střední hladině otáček mezi 1800 – 3500 otáčkami za minutu. Hodnota spotřeby se po ukončení testování ustálila na hodnotě 5,9 litru na 100 km. Což je při zvážení toho, že v průběhu testování byla ekologická jízda to poslední na co jsem pomyslel, velice příjemné číslo. Jízda samotná se dá popsat jako klasicky francouzská - tedy komfortní a houpavější.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Podvozek je naladěn velice pohodlně a žehlí větší i menší nerovnosti plynule a neslyšně. Do větších nesnází se dostal podvozek během testování pouze jednou. To sice v momentu kdy vůz v rychlé zatáčce najel na nerovnost. V tom momentu nepříjemně naskočila zadní část vozu a lehce vybočila. Díky lehké korekci volantem a včasnému zásahu elektroniky se ovšem nejednalo o žádnou krizovou situaci.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

To ostatně dost dobře popisuje dynamické vlastnosti vozu. Díky silnému turbodieselu dokáže vůz pořádně upalovat. V zatáčkách se ovšem projevuje měkký podvozek a řízení, které ve vysokých rychlostech pozbývá přesnosti, čímž vůz dává jasně na jevo, že mu rychlá jízda úplně nesedí.

Resumé

Peugeot 2008 se v průběhu testovacího týdne ukázal opravdu ve skvělém světle a nebojím se ho zařadit v jeho segmentu mezi silný nadprůměr. Zaujme především atraktivním designem, prostorným interiérem, výkonným a přitom úsporným turbodieselem a pohodlnými jízdními vlastnostmi. Navíc dokáže zástupce automobilky s lvíčkem ve znaku zaujmout příznivou cenou a rozhodně tedy stojí minimálně za zvážení.

Celkové hodnocení: 82%

Základní cena vozu s testovaným motorem: 430 000 Kč
Cena testovaného vozu včetně příplatků: 536 900 Kč

KLADY
+ atraktivní design
+ prostorný interiér
+ silný a úsporný turbodiesel
+ pohodlný podvozek

ZÁPORY
- delší dráhy převodovky
- nepřesné řízení ve vyšších rychlostech
- přeposilované řízení s minimem zpětné vazby

Pohonná jednotka
 
Objem motoru: 1598 cm3
Palivo:  nafta
Výkon:  120 koní při 
Točivý moment:  300 Nm. mezi 1750 - 3750 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,6 s
Maximální rychlost: 190 km/h
Udávaná spotřeba v kombinovaném režimu: 3,9 litru
Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot 2008 1,6 BlueHDI: Rychle a pohodlně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

Dodge Viper se rozloučí speciálními edicemi

Dodge uzavírá objednávky Viperu, ovšem ne na pořád!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud