Segment malých crossoverů se v posledních letech stává čím dál populárnější. O tom svědčí i pohled na prodejní čísla Peugeotu. Model 2008 patří dlouhodobě mezi nejprodávanější modely francouzské automobilky a v letošním roce se dokonce jedná o čtvrtý nejprodávanější crossover v České republice. Abychom přišli na to, proč si zákazníci tento model tolik oblíbili, podrobili jsme redakčnímu testu faceliftovaný model 2008 s vrcholným turbodieselem pod kapotou.
Pokud rádi vystupujete z řady a poohlížíte se po kompaktním crossoveru, může se pro vás Peugeot 2008 stát ideální volbou. Svými extravagantními tvary, si na ulici přímo říká o pozornost. Na tom se podílí zejména agresivní tvar vysoké přídě, nezvyklé prolisy karoserie nebo výrazné světlomety. Pozornost také strnu „vyboulení“ v linii střechy. Jako protiklad agresivně nadesignované přední části vozu může působit je baculatá část zadní. Té dominuje dvojice zadních světlometů s výraznou grafikou tři vertikálních pruhů, připomínající tygři drápy.
Interiérové déja vuPodobně extravagantně jako exteriér dokáže zapůsobit i interiér vozu. Tedy na někoho, kdo dlouho ve vozech Peugeot neseděl. Pro člověka, který v nedávné době seděl například v modelu 208, působí interiér 2008 jako silné déja vu.
Opět se zde setkáváme s, milovaným i nenáviděným, uspořádáním přístrojové desky i-Cockpit a drobným oválným volantem. Tato kombinace bývá mnohými odsuzována a kritizována. Já mohu ovšem s čistým svědomím prohlásit, že i-Cockpit na mě působí velice příjemným dojmem a malý volant jen zvyšuje radost z jízdy. Co se týče rozložení ovládacích prvků v interiéru, není Peugeotu co vytýkat.
Vše je přehledné a vždy na místě, kde byste daný prvek hledali. Jediná výtka, která k interiéru směřuje míří ke kovové hlavici řadící páky. Tou Peugeot ukazuje, že jeho interiér je tvořen kvalitními materiály. Pokud ale do vozu nasednete po chladné noci, mohu vám stoprocentně garantovat, že se řazení promění v noční můru vaší pravé ruky. Co se týče místa na zadních sedačkách, rozhodně není na co si stěžovat a například prostor nad hlavou cestujících hodnotím jako vysoce nadprůměrný.
Rychle a pohodlněPod kapotou testovaného vozu dřímal dieselový agregát 1,6 BlueHDI s výkonem 120 koňských sil. Naftový motor spolupracoval se šestistupňovou manuální převodovkou. S tímto motorem jsem se již setkal během testu menšího Peugeotu 208.
Agregát opět nezklamal a předvedl se i v útrobách většího modelu 2008 jen v tom nejlepším světle. Výraznější zátah přichází za hranicí 1500 otáček za minutu, kdy se ke slovu dostává turbodmychadlo. Výkon motoru nadále graduje až za hranici 5 000 otáček za minutu. Nejlépe se ovšem tento agregát cítí ve střední hladině otáček mezi 1800 – 3500 otáčkami za minutu. Hodnota spotřeby se po ukončení testování ustálila na hodnotě 5,9 litru na 100 km. Což je při zvážení toho, že v průběhu testování byla ekologická jízda to poslední na co jsem pomyslel, velice příjemné číslo. Jízda samotná se dá popsat jako klasicky francouzská - tedy komfortní a houpavější.
Podvozek je naladěn velice pohodlně a žehlí větší i menší nerovnosti plynule a neslyšně. Do větších nesnází se dostal podvozek během testování pouze jednou. To sice v momentu kdy vůz v rychlé zatáčce najel na nerovnost. V tom momentu nepříjemně naskočila zadní část vozu a lehce vybočila. Díky lehké korekci volantem a včasnému zásahu elektroniky se ovšem nejednalo o žádnou krizovou situaci.
To ostatně dost dobře popisuje dynamické vlastnosti vozu. Díky silnému turbodieselu dokáže vůz pořádně upalovat. V zatáčkách se ovšem projevuje měkký podvozek a řízení, které ve vysokých rychlostech pozbývá přesnosti, čímž vůz dává jasně na jevo, že mu rychlá jízda úplně nesedí.
ResuméPeugeot 2008 se v průběhu testovacího týdne ukázal opravdu ve skvělém světle a nebojím se ho zařadit v jeho segmentu mezi silný nadprůměr. Zaujme především atraktivním designem, prostorným interiérem, výkonným a přitom úsporným turbodieselem a pohodlnými jízdními vlastnostmi. Navíc dokáže zástupce automobilky s lvíčkem ve znaku zaujmout příznivou cenou a rozhodně tedy stojí minimálně za zvážení.
Celkové hodnocení: 82%Základní cena vozu s testovaným motorem: 430 000 Kč Cena testovaného vozu včetně příplatků: 536 900 Kč
KLADY + atraktivní design + prostorný interiér + silný a úsporný turbodiesel + pohodlný podvozek
ZÁPORY - delší dráhy převodovky - nepřesné řízení ve vyšších rychlostech - přeposilované řízení s minimem zpětné vazby
Pohonná jednotka Objem motoru: 1598 cm3 Palivo: nafta Výkon: 120 koní při Točivý moment: 300 Nm. mezi 1750 - 3750 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,6 s Maximální rychlost: 190 km/h Udávaná spotřeba v kombinovaném režimu: 3,9 litruTřetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.